Vismaz pāris reizes gadā līdz ar jaunas moto-velo-sezonas atklāšanu vai kārtējo fotoradaru uzstādīšanu tiek aktualizēts jautājums par satiksmes negadījumu mērījumiem un statistiku. Fotoradaru izvietošana notiek pēc mītiskas “policijas statistikas”, bet neviena privātpersona ar šādu statistiku nav aizrāvusies, jo vienkārši nebija iespējas iegūt datus.

Augsti godājamais blogeris laacz (viņš šad tad ir izpalīdzējis ar Kursora tehnisko nianšu ķimerēšanu) ir radis iespēju no sociālās navigācijas lietotnes Waze izdabūt CSNg datus, un tos pat uzkrāt. Pats viņš savā blogā raksta sekojošo:

Izrādās, ka lielāku un mazāku CSNg populārākā pulcēšanās vieta ir… Lubānas ielas apkārtne. Bet tikai tāpēc, ka uz tās ir divi ļoti intensīvi krustojumi un lielais aplis.

Lielākā daļa ceļu satiksmes negadījumu ir niecīgi – buktīte, skrāpīte. Smagie, savukārt, ir reti, bet par tiem runā un sāk rasties iespaids, ka patiesībā visas avārijas ir gaļas mašīnas. Tā nav. Bet, lai varētu saprast – kāpēc, vajadzētu kopsavilkumu, izanalizējot visu saskaņoto paziņojumu un policijai iesniegto paskaidrojumu tūkstošus. To man neviens nedos, tāpēc jāmeklē citi ceļi.

Gatavojoties vasarai un P. Timrota vārdā nosauktajai policijas vērošanai, savedu kārtībā strādāt beigušo Waze datu savācējrisinājumu. Papildus policijai, vāzētāji ziņo arīdzan par visādām citām lietiņām – bedrēm, sastrēgumiem un tai skaitā arī avārijām.

Pabeigsim ar atbildi uz jautājumu par cēloņiem. Papētot karti, nav grūti pamanīt vispārējo tendenci. Vairāk vai mazāk avārijas lielākoties notiek vietās, kur ir intensīva satiksme un cilvēki maina joslas (kreisie pagriezieni bez papildjoslas, braukšana apļos, utt.) Savukārt, kas attiecās uz smagajām avārijām, tur jāštuko citi piegājieni.

waze-a-day

4
Leave a Reply

avatar
4 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
davfreimKrišjānis GedgkuSkats Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Skats
Guest
Skats

Smagās avārijas vairāk saistītas ar vadītāju subjektīvo uzvedību uz ceļa, typa bīstama apdzīšana nepārredzamā vietā, nekā objektīviem faktoriem.
Tāpēc krīt uz nerviem visas tās soda naudu paaugstināšanu kampaņas pēc kāda smaga negadījuma, tā vietā lai taisītu kampaņas – brauc uzmanīgi, ieslēdz pagriezienus, skaties spogulī, neapdzen, ja neesi pārliecināts!!!
Kā man viena meitene ieblieza sānā, vnk nepaskatījusies spogulī. Pēc tam atcerējās, ka tētis esor mācījis ka jāskatās:)

edgku
Guest
edgku

Superīgi uztaisīta karte. Visu cieņu laacz.

Krišjānis G
Guest
Krišjānis G

Visu cieņu laacz (un citiem līdzīgi domājošiem/darošiem) par centību un ieguldīto darbu. Paldies!

davfreim
Guest
davfreim

Pats labākais ir plānotais radars posmā Lielvārde – Ogre, vienīgajā taisnajā gabalā, kur ir nepārtrauktā līnija un labi pārredzams ceļš uzliksim radaru, lai visi mēģina apdzīt tur, kur to darīt nedrīkst (55EUR sods un 2punti), ļoti drošs bizness.