Web Analytics
More
    Reklāma

    Tele2 gatavs nodrošināt eZvanu Latvijā

    Jaunākie raksti

    Mobilo sakaru operators “Tele2” sadarbībā ar “Nokia Networks” ir pilnībā sagatavojis tīkla infrastruktūru, lai Latvijā varētu darboties eCall jeb eZvans, kas automātiski brīdinās glābšanas dienestus par ceļu satiksmes transportu negadījumu. eZvans tiks nodrošināts ar mobilo sakaru tīklu palīdzību. eZvana sistēmai nepieciešamo tehnoloģiju ieviešanai sakaru tīkla infrastruktūrā “Tele2” ir investējis vairāk nekā 20 000 eiro, un “Tele2” ir pirmais mobilo sakaru operators Latvijā, kas ir gatavs eZvana nodrošināšanai. Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs ir pārbaudījis un atzinis, ka “Tele2” ir gatavs eZvana nodrošināšanai, kā to pieprasa Eiropas Parlaments (EP) un Latvijas Elektronisko sakaru likums.

    ecall

    “Mums rūp Latvijas iedzīvotāju drošība uz ceļiem, tāpēc savlaicīgi gatavojām sakaru tīkla infrastruktūru, lai eZvana ieviešana mūsu valstī noritētu pēc iespējas veiksmīgāk. Cilvēka dzīvības glābšanā izšķiroša var būt katra sekundes simtdaļa, un esmu pārliecināts, ka ar eZvana sistēmu glābšanas dienesti varēs būtiski ātrāk reaģēt uz ceļu satiksmes negadījumiem, tādējādi uzlabojot drošību uz Latvijas ceļiem un sekmējot dzīvību glābšanu,” saka “Tele2” valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs.

    Kā uzsver EP Informācijas biroja Latvijā vadītāja Marta Rībele, Eiropas Savienībā ceļu satiksmes negadījumi 2014. gadā paņēma 25 700 dzīvību. Jaunā sistēma varētu samazināt šo skaitu par 10% gadā.

    Saskaņā ar EP lēmumu visās Eiropas Savienības (ES) valstīs no 2017. gada elektronisko sakaru komersantiem, kas nodrošina mobilo sakaru tīklu, ir jāierīko un jāuztur eZvana sekmīgai darbībai nepieciešamais tehniskais nodrošinājums, kā arī jānodrošina eZvana bezmaksas izsaukums. Tāpat saskaņā ar EP, no 2018. gada 31. marta visām jaunražotajām vieglajām automašīnām un mikroautobusiem jābūt aprīkotiem ar ES standartizētu negadījumu brīdinājuma sistēmu eZvans. Tā avārijas gadījumā automātiski informēs negadījumu centrāli 112, nosūtot datus par transportlīdzekļa veidu, izmantotās degvielas veidu, negadījuma laiku un vietu, kā arī pasažieru skaitu. Tas ļaus ātrāk pieņemt lēmumu par vajadzīgās glābšanas operācijas veidu un apjomu, ātrāk ierasties negadījuma vietā un glābt vairāk cilvēku dzīvības un mazināt ievainojumu smagumu.

    Komentāri par šo tēmu no LMT un Bite:

    LMT kā operators ar visplašāko tīkla pārklājumu Latvijā un lielāko pieslēgumu skaitu jau vairākus gadus tīkla attīstībā investē divkārt vairāk nekā pārējie mobilo sakaru operatori. Lai varētu efektīvi izmantot drošības risinājumu, tajā skaitā eZvana iespējas, tieši pārklājums un tīkla kapacitāte ir nozīmīgākais faktors. LMT ir sagatavojis tīkla infrastruktūru, veicis testus un saņēmis Iekšlietu ministrijas Informācijas centra pozitīvu atzinumu par LMT tīkla infrastruktūras gatavību nodrošināt eZvana iespējas. Atbilstoši Elektronisko sakaru likumam eZvana iespēju no 2017.gada 1.janvāra ir jānodrošina visiem mobilo sakaru operatoriem, nodrošinot automātisku eZvana izsaukuma maršrutēšanu uz vienotā ārkārtas palīdzības izsaukuma numuru “112”. (LMT)

    Tā kā tā ir prasība no Iekšlietu Ministrijas puses, visiem operatoriem jebkurā gadījumā līdz noteiktajam laikam 2017.gadā šī sistēma būs jāievieš. Arī mēs pie tā jau strādājam, veicam testus. Runājot par to, ko tas prasa – naudas ziņā tie ir kādi 20 000 – 30 000 EUR. Nekādas izmaiņas tīkla infrastruktūrā gan tam nav vajadzīgas. Tas ir par sistēmu, licencēm un kādu serveri. (Bite)

    Infografika_ecall

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    34 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    16.03.2016 23:58

    Palabojiet ja nav pareizi, bet kā sapratu, automobilim vajadzēs SIM karti?

    Mārtiņš Vācietis
    17.03.2016 09:35

    112 var sazvanīt bez SIM kartes!
    Operators nodrošina infrastruktūru šī e-zvana veikšanai un nepieciešamo datu (avārijas tips, degviela, pasažieru skaits, gps koordinātes u.t.t.) sūtīšanai uz 112 un savukārt 112 jāspēj adekvāti saņemt un apstrādāt šos datus!

    Deace Duck
    17.03.2016 12:52

    Visu saprotu, bet kā viņi automātiski taisās noteikt pasažieru skaitu automašīnā?

    Mārtiņš Vācietis
    17.03.2016 13:02
    Reply to  Deace Duck

    Jaunākajām automašīnām ir sensori visos krēslos kas signalizē, ja nav piesprādzējies!

    Deace Duck
    17.03.2016 16:01

    Sensori ta sensori bet pasažieru skaits var būt pavisam cits un apnicīgi aurojošu sensoru var arī apklusināt. Teorijā protams skaisti, reālajā dzīvē pilnīgs pufelis, skaitīt pasažieru skaitu pēc sasprādzējušos skaita. Ka tik sistēma nenojūdzas kad atnāks ziņojumi mašīna lupatās, cilvēku mašīnā nav

    Atkal
    17.03.2016 00:07

    EP durju majetsa.

    KKTK
    17.03.2016 09:25

    eZvans ir labi, bet bojā gājušo skaitu tas daudz nesamazinās. Cīnīšanās ar sekām.

    17.03.2016 09:31
    Reply to  KKTK

    Vai nav tā, ka katrai šādi izglābtai dzīvībai ir nozīme?

    KKTK
    17.03.2016 09:51

    Protams ir nav jāmēģina izstāstīt kur atrodies, bet kokam ir arī otrs gals. Kāpēc volvo (jā – tie vairs nav BMW) autovadītāji tik uzskatāmi pārkāpj ātrumu? Vai tas gadījumā nav tāpēc, ka viņi ir dzirdējuši, ka viņu auto ir drošākie?
    Vai Tu brauktu tik pat ātri, ja tev nebūtu spilvenu un drošības jostu? Ka tik līdzīgi nesanāk ar eZvanu – man ir SUV, man ir 8 spilveni un eZvans – man jau nekas nenotiks…
    Un tajā statistikā bojā gājušie jau ir kājām gājēji! eZvans jau nezvanīs, ja kādu notrieks un brauks prom…

    17.03.2016 09:56
    Reply to  KKTK

    Tavs ieteikums būtu veidot nedrošākus auto? Tiešām?

    P.S. Neesmu dzirdējis, ka lielie skrējēji tagad ir Volvo piloti. Ir kādi dati, kas to apliecina?

    KKTK
    17.03.2016 10:10

    Tas nav mans ieteikums. Tas ir CSDD. Es ar iemetinātu drošības karkasu nedrīkstu braukt pa ielu.

    Es eZvanu sapārotu ar attiecīgās valsts atļauto braukšanas ātrumu db. Un kaut vai pīles līmenī palaistu ziņu, ka ja ilglaicīgi brauksi ar palielinātu āturmu, tad tev piezvanīs psihoterapēts un policja :D

    Dati ir mani un dažu paziņu subjektīvie novērojumi. Ja būtu piekļuve policijas protokolu db varētu to apstiprināt vai apklust.

    x
    17.03.2016 10:25
    Reply to  KKTK

    Tad jau svarīgāk būtu nevis ierīkot zvanu, bet auto uzstādīt novērošanu (faktiski, online datu noliešanu). Ja posmā, kur atļautais ir 70, faktiskais ātrums ir 90, tā uzreiz uzskaitās soda punkti un sasniedzot kritisko robežu, pirmajā apstāšanās reizē auto nobloķējas un vairs nav iedarbināms, bet vadītājs automātiski pārkvalificējas par sabtransporta lietotāju.

    Tas pats ar alko sensoru – ja tas salonā sajūt alko molekulas, tā auto nekavējoties nobloķējas un nedarbojas 24st. – neatkarīgi vai dzēris vadītājs vai pasažieris. Dzēri – brauc ar busu.

    Lūk, kas samazinātu bojāgājušo skaitu, nevis kautkāds ezvans. Un piekrītu, ka daudzi bojāgājušie ir tieši gājēji.

    Kurlander
    17.03.2016 11:26
    Reply to  x

    Brīvība dārgāka par nāvi!!! Esmu pret elektronisku totalitārismu pat drošības vārdā, kas vairāk atgādina liekulīgas rūpes. Piemēram, kādas pensijas ir LR invalīdiem?
    ES atgādina fragmentāru risinājumu organizāciju, kas ne no šā ne no tā pieķeras kaut kādiem atsevišķiem aspektiem un pūlas tos risināt.

    Janis
    17.03.2016 19:11
    Reply to  x

    Jā un ar taksi arī braukt nevar, jo aizmugurē kāds ir lietojis alkoholu?

    Šis jau nu gan ir sviests…

    17.03.2016 12:02
    Reply to  KKTK

    Jā, visdrošākie auto ir ar pīķiem stūres airbaga vietā.

    Un no kurienes tie samurgojumi par Volvo skrējējiem parauti, arī gribētos dzirdēt.

    KKTK
    17.03.2016 21:52

    No pieredzes. Šovakar viens volvo ar nelegāliem xenoniem nespēja izturēt pilnīgu muļļu priekšā uz 55km/h apdzīvotā vietā.

    18.03.2016 13:47
    Reply to  KKTK

    Es atvainojos, es jautāju pēc īstiem pierādījumiem, nevis anekdotiskajiem. Ar šādām bildēm es varu “pierādīt” pat, ka Zaz braucēji ir tie lielākie maniaki.

    PS: Kas liek domāt, ka ksenona lukturi nav oriģinālie?

    KKTK
    18.03.2016 14:18

    Iemacīšu ar tev – refletoros hrenonu liek tikai šķūneri. Visiem oriģinājajiem ir lēcas.

    Maniem apgalvojumiem ir mani pierādījumi. Kādi nu tie ir. Bet par statistikas pierādījumiem jau uzzināju, tāds info statistitkas pārvaldei nav, bet kaut kad, kad ko tur sataisīs, tad būšot. Gaidu.

    18.03.2016 18:37
    Reply to  KKTK

    Speciāli pajautāju, jo zinu, ka tam pašam Volvo ir modeļi un reflektoru lukturi ar rūpnīcas ksenonu. :)

    Janis
    17.03.2016 19:08
    Reply to  KKTK

    Nu nezinu, gan, kādu kurš iedomājas ka viņa auto ir drošāks un tādēļ brauc ātrāk :D manuprāt tiem kuri vis ātrāk un agresīvāk brauc pa koplietošanas cļiem pilnīgi vienalga, vai tur ir, vai nav spilvens, esi taču reālists, galvenais, lai normāli “iet” tas spilvens tevi tāpat nepasargās…

    PurvaVelns
    17.03.2016 11:33

    es jau sen saku, ka vajag ieviest sistēmu, kas automātiski atskaita no konta par ātruma pārsniegšanu. pēc gps precīzi var noteikt kurš kur un cik ko pārsniedz. āmen, lai dzīvo totalitārs fašisms (attiecībā uz ceļu satiksmes noteikumu ievērošanu) un sodus, turklāt ar koificentu – kā somijā – jo vairāk pelni, jo lielāks sods.

    Kurlander
    17.03.2016 14:45
    Reply to  PurvaVelns

    Interesanti, ka tais bēdīgi slavenajās bez noteikumu valstīs, typa, Dienviditālija etc., kur visi braucot kā pagadās, satiksmes negadījumi nemaz nav vairāk kā stingrajās un bargajās sodīt kāro režīmu Rietumvalstīs. Tā kā nost ar bargiem sodiem, kas piepilda vien nepiesātināmos valstu maciņus un trūcīgos padara vēl trūcīgākus.
    Pret cilvēkiem vajag izturēties maigāk un uz problēmām raudzīties plašāk, kā teica kinoklasiķis.

    PurvaVelns
    17.03.2016 14:48
    Reply to  Kurlander

    Tu aizmirsi vienu niansi: Dienviditālijā bamperis ir domāts tieši tam ko tas ar savu vārdu izsaka – to bamp. Pie mums policiju sac arī tad, ja uz bampera ir švīka mata lielumā.

    17.03.2016 14:54
    Reply to  Kurlander

    Šādu pieņēmumu apstiprina arī kaut kādi dati vai statistika? Es 5 sekundes pameklēju un atradu, ka konkrēti Itālijā “viss ir slikti” (salīdzinot ar Vāciju): https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_traffic-related_death_rate

    Kurlander
    17.03.2016 18:19

    Ceļotāju novērojumi valstīs, kurās satiksmes noteikumi esot vairāk ieteikuma līmenī…Līķi un vraki ceļmalā nemētājoties.
    Statistika realitāti atspoguļo maz. Kā pie mums – kāds jaunēklis ar vecu bembi uztaisa smagu avāriju, sabojā statistiku, un uzreiz sākas – sodus vajag palielināt etc. Normālus braucējus vnk apgrūtināt dēļ retiem atsaldētiem – tas nav labi…
    Pats vidēji čunčinu uz sotaku un tāpat gadās uzrauties uz radariem un soda naudām – sarūgtinājums liels.

    17.03.2016 18:45
    Reply to  Kurlander

    Tieši kā statistika neatspoguļo realitāti? Avārijas uzskaita? Uzskaita. Līķus uzskaita? Uzskaita.

    Kurlander
    17.03.2016 19:57

    Cēloņus un iemeslus neuzskaita.
    Piem., ja valstī kopumā depresņaks, arī avārijas būs vairāk un bargi sodi te nepalīdzēs.
    Pēc loģikas, ar mazo (lai arī draņķīgo) ceļu noslogojumu Latvijā avārijām vajadzētu būt mazāk.. Bet nekā.

    19.03.2016 04:00

    Nav jābūt ar īpašām kognitīvajām spējām apveltītam, lai saprastu, ka tāda birokātiska saskaiti/izdali statistika, īpaši pie mūsu apjomiem, bez kaut minimālas iedziļināšanās jēgā ir bez… jēdzīga. Piemērs nav senā pagātnē jāmeklē, kad tur brīvdienu rītā kaut kādos pāķos ar vecu, lisu lūzni sevi darvinizēja visa apkalpe 6 vai cik nu tur labi iespirtojušos jauniešu, vispirms vieni, pēc pāris nedēļām otri tādi paši malači. Nu un tad tika pa visām ziņām vicināta tā tava “statistika”, ka nu gan viss ir slikti, šā gada janvārī bojāgājušo uz ceļiem par gandrīz 100% vairāk (izsmeļošāk: ~27 ierasto ~15 vietā), derētu pacelt sodus, lai tā nenesas, utt. Un nākošajā gadā var atkal paziņot, ka – lielisks panākums! – šā gada pirmajā mēnesī bojāgājušo skaits samazinājies gandrīz par 50%! Bet tas taču ir ar neapbruņotu aci redzams, ka šiem diviem gadījumiem saistība ar ikdienas satiksmes situāciju ir tieši nekāda, attiecīgi arī no šādas “statistikas” izdarītais secinājums ir aplams un praksē nederīgs. Kas būtu jādara. piemēram, ka šādiem gadījumiem būtu atsevišķa statistika, ar kuru tad strādāt, konkrēti apkarojot jaunizceptos pāķu dzērājus, kuriem visādi citādi ir pajāt, cik sestdienas rītā maksā braukšana reibumā, ātruma pārsniegšana un tamlīdzīgas, nebūtiskas nianses, jo tur nekad nav bijis kāds, kas to pamēģinātu… Read more »

    PurvaVelns
    17.03.2016 14:58
    Reply to  Kurlander

    un vēl – tur tak nav neviena taisna ceļa kur ieskrieties… esmu braukājis – cilvēki ir nenormāli impulsīvi, bet tomēr pieklājīgi un atbrīvoti. Brauc kā pagadās tomēr nav tas pats kas mērīties ar krāniem, slaloms, principu izrādīšana, zīmēšanās, paskaties kā es protu utt.

    Kurlander
    17.03.2016 18:21
    Reply to  PurvaVelns

    Pats esu bijis Ziemeļitālijā, tur autostrādes kā biezs. Vai tiešām dienvidos nav?

    PurvaVelns
    17.03.2016 18:26
    Reply to  Kurlander

    kalni tak :D un autostrādes nav gluži divjoslu šoseja mez marķējuma, kur no katra celiņa var izlīst baļķu vedējs vai opis ar pasātu…

    19.03.2016 03:30
    Reply to  PurvaVelns

    Čiliņā dzīvo, čiliņā brauc. :D

    kalis
    20.03.2016 13:07

    Tele2 gadsimta labdaris ieguldījis veselus 20000€, pēcāk noslaucot no klientiem 10x vairāk par pakalpojumu.

    Denijs
    07.06.2016 12:07
    Reply to  kalis

    Tas jau ir bizness,nevis kādā labdarības kompānija līdzīgi jau dara arī Microsoft utt…

    Reklāma