No šī gada 1.marta Bites klienti, atrodoties Eiropas Savienības valstīs, varēs atļauties izmantot mobilos pakalpojumus 4 reizes vairāk, salīdzinot ar šī brīža pakalpojumu cenu. Šādu iespēju nodrošinās pavisam jauna pieeja viesabonēšanas pakalpojumiem, kas par fiksētu maksu piedāvā noteiktu zvana minūšu, īsziņu un megabaitu skaitu. Jaunie pakalpojumi ne tikai ļaus atļauties vairāk, bet arī piedāvās izvēlēties sev piemērotāko apjomu, aizvien nezaudējot kontroli par izmaksām.
“Veicot aptauju, mēs noskaidrojām, ka 83% cilvēku vēlētos lietot pakalpojumu, kurā par fiksētu maksu būtu iekļauts konkrēts apjoms zvanu, SMS un interneta MB, lietošanai viesabonēšanā,” saka Bite Latvija komercdirektore Kristīne Britāne. “Tādēļ arī izveidojām pakalpojumus Diena Eiropā, Nedēļa Eiropā un Mēnesis Eiropā, kas piedāvā izdevīgākās cenas, kādas jebkad bijušas, un ļauj pateikt ko vairāk, kā tikai ātru ‘Esmu veiksmīgi atlidojis’.”
Klientiem būs pieejami trīs dažādi pakalpojuma veidi, atkarībā no tā, cik ilgu laiku plāno pavadīt ārzemēs. Diena Eiropā pakalpojumā būs pieejamas 20 zvana minūtes, 20 SMS un 20 MB interneta lietošanai, kas maksās 2,50EUR. Nedēļa Eiropā – 50min, 50 SMS un 50 MB par 6 EUR, Mēnesis Eiropā – 120min, 120 SMS un 120 MB par 11 EUR. Salīdzinot ar cenām, kas ir spēkā šobrīd par vienu pakalpojuma vienību, jaunās pieejas pakalpojumi klientiem ir pat par 80% izdevīgāki.
“Dodoties uz ārzemēm, komunicēšanas ieradumi nemainās, mēs vienkārši esam raduši sevi ierobežot, baidoties no liela rēķina. Tādēļ ir svarīgi, lai arī ceļojumā varētu justies brīvi, liekot bildes Facebook, saņemot un sūtot e-pastus, sazinoties WhatsApp vai ielūkojoties kartē,” turpina Kristīne Britāne.
Pētījums arī parāda, ka 80% no aptaujātajiem ir svarīgi, ceļojot, zināt kādas izmaksas būs par izmantotajiem mobilajiem pakalpojumiem. Tādēļ fiksēta maksa par konkrētu pakalpojumu apjomu, informatīvas īsziņas par iztērētajām vienībām, Bites Datumērs un izmaksu kontrole nodrošinās to, ka ceļojuma emocijas tiek izbaudītas, neuztraucoties par mobilajiem sakariem. Tāpat, ikvienam klientam, atrodoties ceļojumā Eiropas Savienībā, ir iespēja bez maksas zvanīt uz Bites klientu apkalpošanas tālruni +371 25850688.
Paldies Kr.Kariņam par to, ka tagad viesabonēšana kļūs dārgāka, pat tad, ja braukā tikai pa Baltiju. Paldies viņam, var sevi tādā pašā garā pašreklamēt tālāk. Gaidām nākamos soļus no T2 un LMT puses, domāju ilgi nebūs jāgaida, jo regula draud ar miljonos mērāmiem zaudējumiem visiem operatoriem.
Kas tad tās par muļķībām? Dārgā viesabonēšana ES beigsies jau pavisam drīz, 2017. gadā. Cita runa, ka Latvijas operatori kopumā visdrīzāk paaugstinās savu pakalpojumu cenas, lai pietuvotos Eiropas pakalpojumu cenām.
No 2017. gada 15. jūnija Eiropas Savienībā operatori vairs nedrīkstēs pieprasīt maksu par mobilo sakaru viesabonēšanu. Viesabonēšansa maksas būtiski tiks samazinātas jau 2016. gada 30. aprīlī, kad tām tiks noteikti griesti: 0.05 eiro par zvana minūti, 0.02 eiro par īsziņu un 0.05 eiro par datu megabaitu.
Kristap, 1.maijā esot ārzemēs, kā Bites klients katru dienu izsūti 1 īsziņu un par katru Bite gribēs no Tevis 2.50eur nevis 0.02eur. Bite meklē veidu, kā neievērot ES regulējumu un krāpt klientus (jo šis viņu pakalpojums ir obligāts!!!!!
Neticu. Uzprasīju Bitei pēc plašāka skaidrojuma.
Vajadzēja paprasīt pirms rakstu rakstīt. Man ir rakstisks Bites skaidrojums!
Varu nosūtīt.
no 1. maija so paku, var atslegt un lietot pec noteiktiem tarifiem 0,05 par zvanu, 0.02 par sms. Paka bus obligata lidz 01.05.2016!
Megabaiti nelieli, ja salīdzina ar T2. Bet nu tās minūtes OK vēl kompensē.
Bet pagaidām Bite tāpat nerullē, kamēr nevar piedāvāt bezmaksas Mb un zvanus atrodoties visā Baltijā.
Šis dienas tarifs stājas spēkā ar pirmo darbību ārzemēs un nav izvēles iespējas. var sanākt, ka vienas sms cena ir 2.50eur un tas ir ES regulu pārkāpums, kas nosaka max cenu šim pakalpojumam. Tiek pārkāpts arī ES direktīvās noteiktais pakalpojuma apmaksas solis (“billing interval”). Ja cilvēks pārtērē kaut vienu no trim lielumiem automātiski atkal klāt 2.50eur. Ja tas būtu brīvprātīgs pakalpojums tad nav problēmu, bet, kā obligāts tas ir nelikumīgs. Arī šī reklāma un tai skaitā šī raksta virsraksts ir maldinošs jo reāli daudziem klientiem izmaksas var pieaugt un pat 10reizes un vēl vairāk. Grūti iedomāties, kā Bites juristi šo izlaida cauri. Visticamāk, ka pavisam drīz šie “izdevīgie” noteikumi tiks atcelti vai mainīti. Šoreiez jau Bites darbība velk uz krāpniecības pusi!
Vai tad tās pakalpojumu “pakas” nav jāpasūta speciāli? Vismaz kaut kas līdzīgs laikam ir arī LMT un Tele2.
Kristap, ja raksti ziņu, tad mazliet noprecizē. Jāpasūta ir nedēļas un mēneša paka, bet dienas tarifs ieslēdzas ar pirmo zvanu, sms, vai pirmo izmantoto kb ārzemēs un to nevar atslēgt vai pieslēgt pēc klienta gribas. Par to jau šodien tauta šūmējās, daudziem ir atsūtīts arī rakstiski. Šeit iekopēju, ko Bite atsūtīja (tas bija pdf formātā, mazliet šeit nesmukāk sanāca, bet saprast var: IES 4X VAIRĀK, CEĻOJOT EIROPĀ! No 1.marta piedāvāsim jaunu pieeju viesabonēšanas tarifiem, lai jūs, ceļojot Eiropā, varētu zvanīt, sūtīt SMS un izmantot internetu četras reizes vairāk kā līdz šim. Kas ne mazāk svarīgi, visas mobilo sakaru izmaksas būs fiksētas, ļaujot viesabonēšanas laikā skaidri prognozēt tēriņus. • Jaunās viesabonēšanas cenas darbosies visās ES un EEZ valstīs. • Iekļautās vienības ir paredzētas izejošajiem zvaniem, SMS un internetam ES un EEZ valstīs. • Izmaksas ienākošajiem zvaniem un zvaniem uz citām valstīm tiks aprēķinātas pēc standarta maksas. Vairāk informācijas par viesabonēšanu http://www.bite.lv. • Dienas pakalpojums tiks pieslēgts automātiski – ar to brīdi, kad sāksiet izmantot kādu no Bites piedāvātajiem pakalpojumiem (izejošais zvans, SMS, MB), atrodoties viesabonēšanā ES vai EEZ valstī. • Kad būsiet iztērējis Dienas pakalpojumā iekļautās vienības, tad veicot nākamo zvanu, sūtot SMS vai sākot lietot internetu, jums atkal automātiski tiks… Read more »
Paldies, es arī tikko noskaidroju, ka šis pakalpojums visiem tiek pieslēgts automātiski, taču lietotāji paši var atteikties.
tie, kas zvanīja Bitei un protestēja, saņēma atbildi, ka priekš viņiem iespējams varēs noteikt citus nosacījumus, bet pagaidām bez uzstājīgas pieprasīšanas to nevar izdarīt (vai varēs arī nav skaidrs jo meitene no Bites to lemt nevar un solijās, ka atbildīgie to pateiks)
Man atbilde skanēja šādi: “Iebraucot kādā valstī, klients saņems sms ar informāciju par Diena Eiropā paku, to, kā tā darbojas un klienu apkalpošanas numuru, uz kuru bez maksas var zvanīt. Ja zina, ka sūtīs tikai vienu SMS un vairs nekas nav nepieciešams, var zvanīt un no pakas atteikties, maksājot tarifu par vienībām.”
Izklausās vienalga pēc sava veida krāpšanās. Varbūt cilvēkam nav laika ķēpāties ar zvanīšanu… Tā “citādā kompānija” varētu beigt čakarēties un nevis pieslēgt paku automātiski, lai atslēdzot būtu jāzvana, bet gan piedāvāt pieslēgt, bet citādi piedāvāt konkrētus tarifus par katru konkrēto pakalpojumu.
Jā, jāzvana un jāsaka, lai neaktivizē 1. soli, kas maksā EUR 2.50. Citādi – automātiski aktivizējas pirmā zvana laikā atrodoties citā ES valstī.
LMT un Tele2 piedava tikai internetu celujumos, Bite piedava gan zvanu, gan sms un internetu viena paka!
Par šo Bites izgājienu (kas ir nelikumīgs un klientu tiesību pārkāpums saskaņā ar ES direktīvām) var rakstīt regulējošo iestādi, kas Latvijā ir: http://www.sprk.gov.lv/?setl=2 (no https://ec.europa.eu/digital-agenda/en/national-regulatory-authorities) un iesniegt sūdzību. Jo vairāk sūdzību, jo labāk. Ja kaut pārdesmit uzrakstīs, Bite būs spiesta šo pasākumu labot un ļaut izvēlēties pirkt dienas paku vai nē!!
Pats jau uzrakstīji? Ko tieši tur rakstīsi?
Nelietoju pats Biti, bet man rados un draugos ir Bites klienti un viņi nebija sajūsmā par šo jaunumu. Ko rakstīs? Norādīs Bites jaunieveduma neatbilstību ES direktīvām, formāli, bez emocijām. Domāju jau tuvākajā laikā Bite mainīs nostāju un nebūs šāds tarifs automātiski.
Neatbilstību konkrētu kurām direktīvām? Pieņemu, ka esi izpētījis konkrētus punktus.
Direktīvas nosaka vienas vienības cenas griestus, nav aizliegts operatoram tirgot vienības “pakās”. Sadalot paku vienībās, cenu griesti nav pārkāpti.
Man joprojām liekas tie datu tarifi ir kaut kāda ņirgāšanās vai arī ir domāti kaut kādiem lētu Adroid telefonu īpašniekiem, kuri izmanto piem. Whatsapp, kurš bildes kompresē līdz nelabumam. Piem. Apple iMessages bildes svars saņemtās ir ap 1,5 MB, kura ir uzņemta uz iPhone. Nerunājot jau par video zvanu…
Jo dārgāku telefonu klients var atļauties, jo lielāki Mb bildei ;)
un videozvans jātaisa, ja tāda škrobe par “kapeiku”?
tad problēma ir lētajā androidā vai watsapā?
Jebkurā gadījumā tie datu apjomi ir pornogrāfija. Esot ārzemēs cilvēki biežāk lieto karšu pakalpojumus, grib padalīties ar bildēm, iespaidiem, meklē informāciju, čeko bankas konta atlikumus utt.. Es Tallinā 3 dienu laikā iztērēju ap gigabaitu neko īpaši nemainot savos telefona lietošanas paradumos + vēl ceļojumam nepieciešamā lietošana. Ja nav vēlmes studentu manierē slapstīties no viena bezmaksas wi-fi līdz otram – lētāk ir konkrētajā valstī paņemt vietējo priekšapmaksas SIMkarti. Ko es arī izdarīju. Problemātiski gan ir tad, ja īsā laika sprīdī jāapceļo vairākas valstis.
tikpat problemātiski kā meklēt wifi man šķiet mainīt sim kartes un likt pāradresācjas + studēt kura operatora piedāvājums konkrētā valstī visizdevīgākais, meklēt, kur to karti var nopirkt un vēl stāvēt rindās pie operatora bodes, kas dažkārt mēdz būt ne pārāk īsas
Ir gadījušies brīži, kad vajag tagad un uzreiz un tad tās datu pakas izpalīdz, citādi izvēlos samaksāt par latti kādā kafejnīcā un tur arī izdarīt, kas nu jādara. Vai arī to izdaru vakarā viesnīcā..Bez pašiņa šārēšanas kaut kā iztieku un ārzemēs parasti baigās vēlmes skrullēt facebookus un twitterus nav – ir interesantākas lietas ko darīt
Ko tur salīdzināt un pāradresēt? Iegāju pirmajā mārketā pie pirmā pirmā stenda un pajautāju ciparu. Atbilde likās pieņemama un pēc 5 min iznācu ar jaunu SIM telefonā. Punkts. Nekādu pāradresāciju. Svarīgi lai es varu pazvanīt. Mani kam vajag – lai pameklē watsapp vai kur citur. Mēs vēl aizspērāmies ārpus pilsētas, padomju armijas pamestās katakombas apskatīt utt – tur nekādas lates un wi-fi nav. Ļoti noderēja ka varēju izmantot dažādas kartes un sabiedriskā transporta tīklu nočekot.
Es nesaku ka tas ir vienīgais variants. Katram savs.
tieši tā – katram savs.
Ar maniem mobilā interneta lietošanas paradumiem ar to Tavu 1 GB pilnībā pietiek mēnesim, pie tam mājās esot.
Ļoti svarīgs moments man ir arī lai netikai es, bet arī mani var sazvanīt, un nekāds tur “lai mutterīte vai darījuma partneri whatsapā pameklē”
Pie tam no paša pieredzes Zviedrijā un Vācijā, kur arī vienīgās reizes meklēju prepaid mobilā interneta karti, ko iemest planšetē – dažādās valstīs tas piedāvājums ļoti spēcīgi atšķiras no mūsu Latvijā pieejamajiem variantiem, kā arī sumermarketos tādas kartes parasti gan nepārdodas(pat pie mums Latvijā ne) – lielāka iespēja kādā benzīntankā meklēt, vai arī tirdzniecības centros pie operatoriem
Esot pirmoreiz svešā vietā bez meklēšanas neiztikt (no manas pieredzes)
Bet par kartēm runājot, tur gan es vienmēr pirms ceļošanas noziedoju 2 minūtes sava laika, lai nokačātu un telefonā iemestu attiecīgās valsts openstreet karti – zinu, ka tās minūtes atmaksāsies ar uzviju
Ar supermārketu es, kā tu saki, arī domāju operatoru klientu apkalpošanas centrus tirdzniecības centros. Laipns puisis visu paskaidroja ielika karti, saregulēja iestatījumus un – Done! Par zvaniem no ģimenes – man ģimenes stāvoklis atšķiras.. Tuvākais cilvēks ir līdzi. Bet darba zvani – kā likums neko labu nevēstī – tāpēc arī atvaļinājums, lai viņu nebūtu. Es Latvijā iztērēju padsmit GB ik mēnesi. Mūsu vajadzības būtiski atšķiras, tāpēc aŗī risinājums katram savs.
Jā, aizmirsu piebilst – es vēl arī Ingresu spēlēju un geokešoju – tas arī savu prasa. Kas uz kartēm attiecās – ir labi ja ir pa rokai vairākas – PSRS Ģenerālštāba, openstreet, google, vietējā sab trans karte.. Meklējot specifiskus objektus, fotografējot ārpus pilsētas neviena karte nav pārāk izsmeļoša. Atliek kombinēt.
Rezumējot – ar naudu nešķiežos un neesmu bagātnieks, bet labu daudzfunkcionālu viedtālruni lietot zvaniem un skaitīt megabaitus? Tad labāk Nokia 3310 un ietaupīt uzreiz uz telefonu un datiem. Bonusā baterija kas tur 5 dienas un var tēlot hipsteri.
Atmetot ironiju par 3310, megabaitus gluži neskaitu un telefonu lietoju “viedi”, vienkārši esot prom no mājām man facebooka un twittera skrullēšana nobīdās interešu tabulā uz vienu no pēdējām vietām.
Un arī mājās esot, es pie pusdienu galda ar draugiem vai kolēģiem es telefonu atstāju kabatā vai ar ekrānu uz leju
p.s. zilos un zaļos dauzīt bez inteneta droši vien nesanāks gan, bet kastītes meklēt var arī bez interneta (veicot pāris minūšu sagatavošanos)
bet te nu nesāksim atkal strīdēties par paradumiem
Tallinnā lieliski noder T2 tarifs Baltija. 6GB visā Baltijā un visi zvani bez maksas. nemaz nav jāmaina lietošanas paradumi no Narvas līdz pat Suwalkiem. 12 vai 13 Eur mēnesī.
Es neesmu T2 klients. Dēļ vasaras atvaļinājuma mainīt pieslēgumu nav vērts. Uz kopējo ceļojumu izdevumu fona vietējā SIM ar labu datu pieslēgumu nav nekas. Pieticīgas pusdienas lētā ēstūzī maksā vairāk. Ja ir jābraukā bieži – jā tad varbūt. Ja ir kā Kasparam – kad ir svarīgi ienākošie zvani un jāapmeklē vairākas valstis – tad noteikti.
Man vienīgajam liekās, ka neeksistē tāda cilvēka, kurš ārzemēs 100% aizsūta tikai vienu sms? Viennozīmīgi tu aizsūtīsi vairākas (jo radu tak daudz), viennozīmīgi tev kādam būs liela nepieciešamība uzzvanīt, jo dzīve ārpus Latvijas nebeidzās. Un tāda sajūt, ka visi vienkārši grib pakašķēties, jo par citu nevar. Visiem ir iespēja atteikties, un visi kam vajag zin tos likumus, jo kad stāsies spēkā, visi par to plaši runās, un ja kāds gribēs aizbraukt ārzemēs par to zinās.
Neērtības rada arī šāds tarifu plāns. Pat patīkami redzēt T2 Baltijas tarifu.
Sanāk uz LT braukt un tad ir mazliet mulsuma brīdis vai lietot Bite sakarus vai nē. IT kā jau tikai dažas dienas ārpus LV.
Ja dodos tālāk par baltiju, tad esmu iegādājies veco vēl labi velkamo Huawei E3551 modēmu. Atrodu lokālo operātoru un paņemu datu plānu uz mēnesi. Sanāk lētāk nekā visabonēšana un lielākā daļa komunikācijas notiek ar interneta starpniecību.
Sarēķināju skādi, kādu jaunie viesabonēšanas plāni nodarītu manā gadījumā, jo pastāvīgi atrodos āŗzemēs/viesabonēšanā, bet LV numurs ir nepieciešams darbam, pārsvarā tiek izmantots zvanu saņemšanai un izejošie caur wifi. Rezultātā pārmaksa būtu ap 200%.. pat ja tiktu izvēlēts izdevīgākais – “mēnesis eiropā”. Līdz ar to konstatēju, ka izdevīgāk būtu pāriet uz LMT mini plānu. Pēc šīs situācijas izklāsta Bites operatoram, plāna “Diena eiropā” automātiskā pieslēgšana tika laipni un ar steigu atslēgta. : ) Tā, ka risinājums ir!
Это похоже на аферу. Не получив ни смс ни е-почту, меня без моего согласия и ведома подключили к какой-то левой услуге. Я не путешествую за границу я там работаю и 2.50 евро в сутки слишком круто. Diena Eiropa.
Nu man bija lieliskas ceļojuma emocijas, uzzinot, ka par vienas īsziņas nosūtīšanu tagad automātiski ir jāmaksā 2.50 EUR, mēģinot šo pakalpojumu atcelt, atkal tērējot naudu sarunās ar Bites operatoriem un beigu beigās neskaidru iemeslu dēļ tā arī nespējot atslēgt minēto pakalpojumu…