Iespējams, ka CES 2016 ietvaros Volkswagen būs sagatavojis elektromotoru mikroautobusu, kura dizaina nianses aizņemtas no Volkswagen Type 2. Volkswagen jau vairākas reizes pēdējo nedēļu laikā ir devis mājienus par elektromotoru mikroautobusu un beidzot Twitter ir parādīta daļa no jaunās automašīnas.
Tiek baumots, ka Volkswagen mikroautobusam būs lielāks akumulatoru skaits, kas tam ļaus pievarēt garākus attālumus. Protams, visa pasaule no Volkswagen gaida dažāda veida atvainošanos par dīzeļdzinēju skandālu un Volkswagen Type 2 dizana elektro minibuss varētu būt tam labs sākums.
Volkswagen mikroautobuss noteikti tiks izziņots kā koncepts, tomēr tā masveida ražošana, visticamāk, tiks uzsākta tuvāko gadu laikā, lai spodrinātu Volkswagen zīmolu. Iespējams, ka Volkswagen mikroautobusu sauks BUDD.e.
Premiere at #CES in Las Vegas: Latest display and control concepts will be unveiled #VWCES2016 pic.twitter.com/iVVPtpfzVg
— Volkswagen News (@vwpress_en) December 30, 2015
“Protams, visa pasaule no Volkswagen gaida dažāda veida atvainošanos par dīzeļdzinēju skandālu”
Kāda visa pasaule? Es gan ceru, ka viņi nekad neatvainosies un turpinās ražot dzinējus (kur ir runa par iekšdedzi, nevis elektropiedziņu), nevis ekofašistu parodijas par auto.
Jā, kļūda. Vajadzēja rakstīt visa domāt spējīgā pasaule.
Ha, gluži manas domas :)
Īsti nesaprotu par ko VW būtu jāatvainojas? Tad jau jebkuru 5 gadīga dīzeļauto īpašnieku vienkārši vajadzētu likt cietumā.
Dažādi laiki un dažādi izmešu nosacījumi. Nevar vienā dienā kā ar cirvi nocirst un aizliegt vecos dīzeļus. 10…15 gadu laikā arī vecie dīzeļi izmirs dabīgā ceļā.
Jā, var teikt, ka pēc 10 gadiem izmirs pašreiz 5-gadīgie auto. Bet to vietā atkal nāks pašreiz jaunie auto, tikai ar pabeigušamies/izravētiem katalizatoriem un kvēpu filtriem. Jebkurš jauns VW cheating auto salīdzinājumā ar šiem ir kā Prius.
Vidējais auto vecums EU, starp citu, ir 8.6 gadi.
Īsti nesaprotu, ko cepas par to NO (t.s. VW skandāls), jo izskatās, ka vieglajiem nemaz to nekontrolē (vismaz LV). Paskatījos divus pēdējos tehn. apskates protokolus: benzīna autiņam – tikai CO un CH, dīzelim – vispār tikai “atgāzu dūmainība”.
Domā tālāk savā Priusā. :)
Kādam atkal sagribējies “smagos ceļmalas ābolīšus”, kas bija brīvi pieejami svina benzīna laikos?
Iekšdedzes dzinējs ir viens dikti neefektīvs pasākums kuram vēsturiski vienkārši “paveicās”. Akumulators + elektro dzinējs ir daudz efektīvāks pasākums par jebkuru iekšdedzes dzinēju, vienkārši vēsture izrādījās veiksmīgāka iekšdedzes dzinējam – jo tajos laikos naftas cenas un vides piesārņojums vēl nebija īpaši aktuālas lietas… Tāpat savulaik paveicās CFL lampiņām – kad piegrieza skābekli kvēlspuldzēm… Tehnoloģija sarežģīta, gaisma slikta, videi nedraudzīgi materiāli – un tomēr piespiedu kārtā palielinot pieprasījumu – palielinājās ražošanas apjomi, kas savukārt ļāva samazināt ražošanas izmaksas. LED tehnoloģija visās jomās ir pārāka par CFL (jeb tautā sauktajām ekonomiskajām) lampām. LED pat ir lētāka ražošanā, bet tā kā pieprasījums vēl nav liels, tad ražotāji nevar “atsperties” uz lielapjoma ražošanu. Te nu nonākam pie līdzības autojomā – gluži kā CFL lampiņas – Auto ar iekšdedzes dzinējiem ir lētāki ražošanā un pieejamāki gala lietotājam. Padomā – cik daudz lieku verķu atrodas zem pārsega lai tas motors varētu vispār darboties, cik daudz komponenšu kas nolietojas, tik daudz šķidrumu ko regulāri mainīt… un cik tai pat laikā vienkāršs ir elektro auto… Un padomā vēlreiz – kādi būtu auto šodien ja pirms vairāk kā 100 gadiem būtu tautā aizgājuši tieši elektro auto? Starp citu, tādi pirms vairāk kā 100 gadiem jau pat bija, tikai Nafta… Read more »
Toreiz uzvarēja ogļūdeņražu degvielas energoietilpība, ļaujot ar samērīga izmēra bākā salejamo suslu nobraukt 400+ km. Ar tajā laikā pieejamajām akumulatoru tehnoloģijām līdzīga izmēra attāluma nobraukšanai nepieciešamais akumulators būtu lielāks par pašu auto. Tāpēc kopš 1920. gadiem, iekšdedzes dzinējiem attīstoties, tā laika elektromobiļu nobraucamais attālums ar vienu uzlādi (~40-60 km), akumulatora uzlādes lēnums, salīdzinot ar bākas pieliešanas laiku un maksimālais ātrums (lielākā daļa nevarēja braukt ātrāk par 40 km/h) pircējus pavisam neuzrunāja. Bija vēl citi iemesli (nebija bezkontaktu jaudas regulēšanas, ātrumu regulēja ar relejiem un reostatiem, ar sekojošu raustīgu ātruma uzņemšanu, dzirksteļošanu un ātru kontaktu nodegšanu (jo jāpārslēdz bieži) u.c. Tam visam nav nekāda sakara ar konspirāciju teorijām.
To es arī rakstīju – vai nu taisa normālus elektro un/vai normālus iekšdedzes auto, bet ne tās parodijas, kuru galvenais uzdevums ir ierakstīties izmešu normās.
Par to, kāpēc savulaik elektro tautās neaizgāja, Krotow jau visu pateica. Bet nu laiks stipri mainās.