Starptautiskā autožurnālistu vērtēšanas komisija praktiskākā automobiļa apbalvojumu „Autobest 2016” piešķīrusi jaunajam „Fiat Tipo”, kas Itālijā jau parādījies, bet drīzumā debitēs arī citos Eiropas tirgos. „Fiat Tipo” izcīnījis pirmo vietu, aiz sevis atstājot pārējos četrus finālistus: jauno „Opel Astra”, „Hyundai Tuscon”, „Honda CRV” un „Mazda CX-3”.

Pēc „Autobest” vērtēšanas komisijas domām, „Fiat Tipo” ir ekskluzīvs modelis, bet tādas šā automobiļa īpašības kā izskats, dzinēji, aptverama vērtība, komforts, universālums, kā arī labas cenas un kvalitātes attiecība ir ļoti aktuālas pircējam Eiropā.

„Autobest” vērtēšanas komisijā bija 26 eksperti, kas pārstāv izdevumus no 26 Eiropas valstīm. Vērtēšanas komisija sedanam „Fiat Tipo” piešķīra 1492 punktus trīspadsmit dažādās vērtēšanas kategorijās — izskata, komforta, ekonomiskuma, vadības, cenas, apkalpošanas tīkla, rezerves daļu piegādes, universāluma, paliekošās vērtības un citās. Īsāk sakot, lai uzvarētu, automobilim bija jāatbilst racionālākajai izvēlei daudzās no šīm kategorijām.

Novērtējums, ko atjaunotajā „Fiat” modeļu gammā ieguvis pirmais sedans, atspoguļo „Fiat” automobiļu filozofiju, kas vieno ekskluzīvu stilistiku, labas automobiļa vadības un funkcionalitātes īpašības, kā arī teicamu cenas un kvalitātes attiecību. Jaunais sedans ir aprīkots ar to, ko klienti Eiropas tirgū novērtē visvairāk, un atšķiras ar vienkāršu un viegli saprotamu cenu veidošanu.

Turklāt „Fiat Tipo” ir kļuvis par trešo koncerna modeli, kas izcīnījis šo prestižo „Autobest” novērtējumu. Pirmais apbalvojums 2003. gadā tika piešķirts „Fiat Panda”, bet otro 2008. gadā ieguva „Fiat Linea”. Oficiāli „Autobest” apbalvošanas ceremonija notiks nākamā gada februārī Milānā.

Sedans „Fiat Tipo” atšķiras ar plašu 520 litru bagāžas nodalījumu un nelieliem virsbūves izmēriem (garums — 4,54 m, platums — 1,79 m, augstums — 1,49 m). Automobiļa riteņu bāzes garums sasniedz 2,64 m, tāpēc pasažieriem tiek nodrošināta komfortabla telpa. Pozitīvu iespaidu gan automobiļa ārpusē, gan salonā rada izteikta dizaina sajūta, kas šo modeli padara vēl ekskluzīvāku savā segmentā.

Izmantotā „Fiat Tipo” piekares komplektācija — neatkarīga „McPherson” piekare priekšā un savienota torsionu piekare aizmugurē — nodrošina ļoti precīzu vadību un saķeri ar ceļa segumu, kā arī ērtu braukšanu. Tā kā kopējais šasijas svars ir samazināts, automobilim ir ekonomiskāks degvielas patēriņš.

Jaunais „Fiat” modelis pēc izvēles tiek komplektēts ar vienu no diviem „MultiJet II” turbodīzeļdzinējiem vai diviem benzīna dzinējiem, kuru jauda sasniedz 95–120 ZS. Šie dzinēji būs efektīvi — kā ziņots jau iepriekš, degvielas patēriņš vienam no dīzeļautomobiļiem nesasniegs pat 4 l uz 100 km.

„Fiat Tipo” ir aprīkots ar daudziem lietderīgiem risinājumiem, to vidū — plašs standartaprīkojuma saraksts un „Uconnect” sistēma ar 5 collu diagonāles skārienjutīgu ekrānu, „Bluetooth” brīvroku iekārtu, skaņas pārraidi, teksta ieskaņošanu un balss atpazīšanu, audio un USB savienojumiem, daudzfunkcionālu stūri. Kā papildaprīkojumu automobilī var iebūvēt atpakaļskata kameru un jauno navigācijas sistēmu „TomTom 3D Touch”.

Decembrī dzimtajā Itālijas tirgū debitējušais „Fiat Tipo“ drīzumā parādīsies arī citās 39 Eiropas, Vidējo Austrumu un Āfrikas valstīs. „Autobrava” jau pieņem iepriekšējus „Fiat Tipo” pasūtījumus, bet salonā modelis parādīsies 2016. gada otrajā ceturksnī.

Jaunais „Fiat” sedans tapis „FCA Style Center” Itālijā un „Tofaş” pētījumu centrā Turcijā. Jaunais modelis tiek izgatavots vienā no pasaulē labākajām autorūpnīcām — „Tofaş” rūpnīcā Bursā, Turcijā —, kas tika apbalvota ar „World Class Manufacturing” zelta medaļu.

Nosaukums „Fiat Tipo”, ko šopavasar iepazinām kā „Fiat Ægea” projektu, daudzos tirgos ir zināms jau sen. „Fiat” koncerns hečbeku ar tādu pašu nosaukumu ražoja laikā no 1988. līdz 1995. gadam, par universālumu, ietilpību un kompaktumu 1989. gadā tas ieguva Gada automobiļa titulu. Tāpēc jaunais „Fiat Tipo” sekmīgi turpina šo tradīciju vairāku desmitu gadu garumā, aizvien piedāvājot labāko cenas un kvalitātes attiecību automobiļu pircējiem.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

7
Leave a Reply

avatar
3 Comment threads
4 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
6 Comment authors
JanisPurvavelnsxKKTKUldis M. Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Kurlander
Guest
Kurlander

Fiatiņa sedani gan ir smuki, bet parketa džīpiņi tomēr vispraktiskākie.

Janis
Guest
Janis

Nu vismaz sedans MANUPRĀT ir ļoti nesmuks izdevies :(

vismaz pēf foto izskatās tāds šaurs un saspiest, un atgādina uzlabotu Lad kaļina :D:D
Protams gaumes dažādas:)

KKTK
Guest
KKTK

Šmaukšanās! Kāpēc sedans salīdzināts ar parketa kastēm? Liktu blakām atbilstošus citu ražotāju sedanus, tad rezultāti būtu daudz savādāki.

Uldis M.
Guest
Uldis M.

Praktiskākā Eiropas automobiļa titulu noteikti piešķīra Fiat Tipo universālim. Es arī uzreiz iedomājos – kā var sedans būt praktiskākais, bet tad sapratu ka tekstā ir minēts vienkārši modelis, zem kura var slēpties arī universāļa versija. Bildēs gan ir salikts sedans kas nedaudz samulsina.

KKTK
Guest
KKTK
x
Guest
x

>tiek komplektēts ar vienu no diviem „MultiJet II” turbodīzeļdzinējiem vai diviem benzīna dzinējiem

vai tiešām fiatam benzīnnieki tik švaki, ka tos vajag divus, bet ja dīzeli – tad pietiek ar vienu?

Purvavelns
Guest
Purvavelns

…kādu no diviem…