Web Analytics
More
    Reklāma

    Ford plāno ieguldīt 4,5 miljardus dolāru elektrisko transportlīdzekļu izstrādē

    Jaunākie raksti

    Līdz 2020. gadam autoražotājs Ford plāno papildus ieguldīt 4,5 miljardus ASV dolāru elektrisko transportlīdzekļu izstrādē, savā klāstā iekļaujot vēl 13 jaunus elektriskos transportlīdzekļus. Tādējādi vairāk nekā 40% Ford transportlīdzekļu būs iespējams iegādāties elektrisko versiju. Šis ir pēdējo piecu gadu lielākais Ford ieguldījums, kas saistīts ar elektrisko transportlīdzekļu izstrādes attīstību.

    Jāpiemin, ka nākamajā gadā savu pirmizrādi piedzīvos jaunais Focus Electric. Tiek plānots, ka jaunais automobilis bez uzlādes spēs nobraukt 160 kilometru un būs aprīkots ar progresīvo ātro līdzstrāvas uzlādes funkciju, kas aptuveni 30 minūšu laikā var atjaunot 80% no transportlīdzekļa elektroenerģijas uzkrājumiem. Tādējādi pašreizējā Focus Electric uzlādes laiks tiktu saīsināts par divām stundām.

    Jaunā Focus Electric ražošana tiks uzsākta nākamā gada otrajā pusē, un tas būs pieejams gan Eiropas, gan Ziemeļamerikas tirgos. Ford virzība elektrisko transportlīdzekļu izstrādes virzienā uzsākta, lai reaģētu uz arvien pieaugošo pieprasījumu pēc videi draudzīgākiem un ekonomiskākiem transportlīdzekļiem.

    Tāpat uzņēmums Ford šogad ir paplašinājis savu elektrisko transportlīdzekļu pētniecības un izstrādes programmu Eiropā un Āzijā, izveidojot rumbas un spieķu principa sistēmu, kas pētniecības komandām visā pasaulē ļauj paātrināt akumulatoru tehnoloģijas attīstību un izmantot atsevišķu tirgu specifiskās iespējas.

    Uz pieredzi balstīts dizains

    Ford arvien lielāku uzmanību pievērš tieši klientiem sniegtajai pieredzei, nevis tikai transportlīdzeklim, tādējādi globālajā tirgū sevi padarot atšķirīgu un konkurētspējīgāku. Lai varētu īstenot šādas pārmaiņas, Ford maina savu produktu izpētes procesu.

    “Turpmākie transportlīdzekļu izstrādes izaicinājumi nav saistīti ar to, kurš transportlīdzeklī var iekļaut iespējami vairāk tehnoloģiju, bet gan ar to, kurš šīs tehnoloģijas vislabāk izmanto, tādējādi visvairāk iepriecinot un ieintriģējot cilvēkus,” saka Ražs Nairs, Ford Motor Company Produktu izstrādes nodaļas vadītājs un viceprezidents. “Novērojot patērētāju tendences, mēs varam labāk izprast, kuras funkcijas un īpašības viņi patiesi izmanto un novērtē, un tādējādi nākotnē radīt vēl labāku pieredzi.”

    Papildus tradicionālajām tirgus izpētes metodēm Ford iegulda arī globālā, uz sociālajām zinātnēm balstītā pētījumā, kurā aplūkota patērētāju un transportlīdzekļu mijiedarbība. Šis pētījums ļauj noteikt dažādas izziņas, sociālās, tehnoloģiskās un ekonomiskās nianses, kas ietekmē produkta dizainu.

    “Šī jaunā darba filozofija apvieno mārketingu, pētniecību, mašīnbūvi un dizainu, tādējādi radot jēgpilnu lietotāja pieredzi. Mēs vairs nerunājam par dažādu tehnoloģiju un funkciju atsevišķu izstrādi un integrēšanu gala produktā,” skaidro Nairs. “Mēs izmantojam jaunus atklājumus, ko veikuši antropologi, sociologi, ekonomisti, žurnālisti un dizaineri, kā arī tradicionālās uzņēmējdarbības tehnikas, un šīs zināšanas mums ļauj pārdomāt produktu ražošanas procesu un radīt jaunas pieredzes, kā arī uzlabot miljoniem cilvēku dzīves.”

    Salīdzinājumā ar šo gadu nākamgad Ford dubultos etnogrāfisko pētniecības projektu skaitu. Tāpat sociālo zinātņu pētnieku komanda jau vairāku mēnešu garumā pārskata luksus klases transportlīdzekļu nākotni, to, kā cilvēki veido attiecības ar saviem automobiļiem, un kravas automobiļu nozīmi Amerikas centrālajos reģionos.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    1 komentārs
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Krotow
    13.12.2015 23:06

    Vēl viens no lielajiem un ne ļoti dārgajiem ražotajiem sāk pāriet uz elektro. Labā ziņa – ir pamatota cerība, ka arī tautas klases elektriskie auto turpmāk vairs neizskatīsies pēc mēsla. Sliktā – 160 km ar 1 uzlādi ir vakardiena. Taču līdz braucama auto iznākšanai varam cerēt, ka grafēna bateriju spāņiem izdosies tikt līdz sava projekta masu ražošanai.

    Reklāma