Nedēļas nogalē Lattelecom organizētajā “Latvijas YouTube zvaigžņu meetup” satikās populārākie YouTube video veidotāji Sindijalo, Makeuparevelinu, FunFace TV, Dorothea TV, TeEsPaula, NataliesFaces un viņu sekotāji. Jaunieši runāja par to, ko nozīmē dzīve internetā, tostarp, kā sadzīvot ar negatīviem komentāriem, zvaniem un vēstulēm no svešiniekiem, un cik nozīmīgs ir vecāku un draugu atbalsts.

“Latvijā internetu bērni aktīvi izmanto jau no 6 gadu vecuma, savukārt no 10 – 14 gadiem to dara vairāk nekā 80% jauniešu. Tāpēc sapulcinājām Latvijas populārākās YouTube slavenības, kas ar drošības jautājumiem virtuālajā realitātē saskaras teju katru dienu. Šiem jauniešiem kopā ir vairāk nekā 100 tūkstoši sekotāju. Pēc šodien dzirdētā jāatzīst, ka viņi par drošu uzvedību internetā zina daudz vairāk nekā vecāki un skolotāji,” stāsta Lattelecom Korporatīvās attīstības dienesta biznesa attīstības direktors Arvils Kupris.

Pirmo Latvijas YouTube zvaigžņu salidojumu vadīja Radio 5 DJ un TV ētera personība Magnuss Eriņš, kurš no klātesošajiem noskaidroja, ko nozīmē dzīve virtuālajā vidē un kā sadzīvot ar interneta slavenības statusu. Latvijas YouTube personības atklāti stāstīja par pieļautajām kļūdām un iegūtajām mācībām:

Sindijalo (~27 900 abonentu): “Savos interneta video nekad neesmu filmējusi mājas apkārtni vai adresi, lai cilvēki nezina, kur dzīvoju.” Tikmēr NataliesFaces (~5200 abonenti) atzina, ka savulaik pieļāvusi šādu kļūdu, filmējot video savas mājas rajonā: “Kaut kādi cilvēki mani atrada un sūtīja biedējošas bildes. Tas bija drausmīgi, un es nekad tādu muļķību vairs nepieļaušu.”

Makeuparevelinu (~27 900) atzina, ka savu telefona numuru mainījusi jau trīs reizes: “Tagad manu personīgo telefona numuru zina vienīgi ģimene un trīs labi draugi. Darbošanās internetā ātri iemāca atšķirt īstus draugus no liekuļiem. Tāpēc ir svarīgi šajā vidē uzaudzēt biezu ādu un atšķirt vērtīgu kritiku no prastām negācijām, kas pēc tam noder arī tālāk dzīvē – skolā, darbā, jebkur!”

FunFace TV (~17 200) veidotāji uzskata, ka tuvākajā laikā skolās būtu jāievieš iespēja apgūt pareizu interneta lietošanu. “Viena lieta ir prast distancēties no negatīviem komentāriem, lietot gudras paroles un neturēt par sevi internetā tādu informāciju, ko nevēlamies ar sevi asociēt. Bet bieži aizmirstam, ka arī paši varam kādam nodarīt pāri un pat iznīcināt otra cilvēka dzīvi.”

Dorothea TV (~14 600): “Internetā var labi novērot, ka anonīmiem komentāriem parasti vispār nav satura. Taču konstruktīvus komentārus vienmēr izlasu un ņemu vērā, pat ja tā ir kritika. Tie man palīdz augt un kļūt labākai.”

TeEsPaula (~10 200): “Šogad uzsāku mācības citā skolā, taču jau biju pazīstama kā video veidotāja. No sākuma izjutu pastiprinātu uzmanību no jaunajiem skolasbiedriem, kas mani gaitenī uzrunāja un reizēm arī izsmēja, taču man ļoti paveicās ar klasesbiedriem, kas mani visu šo laiku ir atbalstījuši un mudinājuši iesākto turpināt.”

Latvijā populārākās YouTube personības publicē video par jauniešiem aktuālām tēmām (mode, pasākumi, skolas dzīve u.c.), atbild uz fanu jautājumiem, kā arī ar video starpniecību sniedz padomus un dalās savās pārdomās. Zināmākajām YouTube personībām ir teju 30 tūkstoši abonentu un to popularitāte turpina augt.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

  • Janka

    Kas ta’tas, Kursors pārprofilējas par kaut kādu “slavenību” Kasjaunu?)

    • http://krizdabz.lv/ Kristaps Skutelis

      YouTube ir tehnoloģiju produkts, ko esam iepriekš apskatījuši no dažādām pusēm un tāpēc šeit ir relevanti arī lokālas nozīmes pasākumi, piemēram, šāds YouTube “slavenību” burziņš. Tā ir lieliska iespēja noskaidrot par ko tad īsti iefano bērni :)

  • Purvavelns

    P.Z. D. C

  • kristaps194

    Paldies par šo rakstu! Nepārmeklēju kas jauns vai neredzu jautrību fēniksā, bet šī ir aktuāla ziņa Latvijas IT (kaut no mārketinga puses), tāpēc prieks, ka to nepalaižu garām :)

  • Žīīīžīī

    …. pirmā dzirdēšana par šīm ‘zvaigznēm’.

  • oppa

    jau redzu kā cehs.lv sarosās un berzē rokas, muahahaha :D

  • DoubleD

    Kas ir tie bērni? :D Šis bija jānosauc “Latvijas Youtube zvaigžņu līdz 14 gadiem meetup”.
    Ir daudz citu latviešu youtuberu, kuriem ir tik pat daudz un vairāk subskraiberi. Tas pats CilvēksArKameru, Sergey Soboleff (ups, laikam RU video tikai :)), kaudze ar geimeriem, kas pārspļauj statistikā šos youtūberistus. Kā arī, ThisIsXorosho – RU valodā video apskati, bet viņš ir no Latvijas. :)

    • http://krizdabz.lv/ Kristaps Skutelis

      Labi piemēri, paldies! Varbūt citi lasītāji var nosaukt vēl citus vietējos jūtūberus, ko būtu vērts skatīties.

      • Purvavelns

        sekotāju skaits nenozīmē to, ka to būtu vērts skatīties…

      • http://krizdabz.lv/ Kristaps Skutelis

        Es nemaz neko neesmu teicis par sekotāju skaitu.

  • KKTK

    Tas taču bija BEZ SATURA Latvijas youtube slavenību burziņš :D

  • Kristaps K.

    Pirmo reizi dzirdu par šitādiem. Tiešām arī radās jautājums, kur tad CilvēksArKameru? Un otrs, kas nāk prātā, ir “Pētera dzīves” autors.

  • Krotow

    Vai nākošā tēma būs RedTube zvaigznes? Klau, liec sviestu pie malas. Delfus un “Patieso dzīvi” ar dzeltenumiem tāpat nepārspēsi.

    • http://krizdabz.lv/ Kristaps Skutelis

      Vispār laba doma – apkopot Latvijas pornozvaigznes. Ir dzirdēts par kādām trijām, bet ticu, ka ir vairāk :)

  • dzhonsons

    Kur CilvēksArKameru? :D

  • https://twitter.com/Ser_Caspar Kaspars

    Lielākais, man zīnāmais, Latvijas YT kanāls: https://www.youtube.com/user/TastyNetwork/about

  • Lauris

    Youtube slavenību burziņš bez Cilvēks ar Kameru? Pff

    • Lauris

      P.S neaizmirsīsim ka This is Horosho arī ir no Latvijas (5 milj sub.)

  • Uldis

    Tiešām pirmā dzirdēšana par šiem “youtuberiem”. Ja grib būt slavens youtubē tad jāliek būs lietā angļu valodas zināšanas un jāsāk nopietni pieiet pie tā visa (saturs, sponsori utt)

  • kristaps

    Mjā… Latvijas youtube platforma – pamatskolas bērneļi kuri vēl nav sasnieguši pubertāti. Smieklīgi ir tas ka tie paši bērneļi domā ka ar youtube Latvijā var kļūt bagāts un slavens un tad katrs otrais veido kārtējo ”gaming” kanālu kur ieliek kaut kādus 2, 3 nekvalitatīvus video un gaida lielo skatījumu skaitu un miljonus.
    S-M-I-E-K-L-I-G-I, nākamreiz kas tāds jārīko kādā bērnu dienā, tēma būtu atbilstoša.