Reklāma

Pētījums: auto izklaides sistēmas pārlieku novērš uzmanību autovadīšanas laikā

Jaunākie raksti

Volkswagen pašbaucošo auto iespējas var nākties abonēt

Mobilo sakaru, televīzijas un mūzikas abonēšana nav nekas jauns, bet arvien biežāk izskan ziņas, ka arī autoražotāji vēlas no...

“Twitter” jaunā funkcija liks tev padomāt divreiz, pirms publicēt aizskarošus un rupjus ierakstus

Šķiet, kas gan būtu "Twitter" ikdienas komunikācija, ja kāds savu slikto garastāvokli vai negatīvo attieksmi nepamanītos ietērpt aizskarošu un...

OnePlus viedtālruņi kopā ar Android 12 iegūs vizuālo tēmu veikalu

OnePlus apsolījis vienlaikus ar Android 12 un operētājsistēmu pavadošo OxygenOS piedāvāt arī vizuālo tēmu veikalu OnePlus viedtālruņiem. OnePlus īpašnieki...

Microsoft apstiprina, ka Xbox konsoļu pārdošana tai nenes peļņu

Pēdējās nedēļās notiekošās sarunas starp spēļu veidotāju Epic un Apple, saistībā par ieņēmumu sadalījumu, gaismā izcēlušas Microsoft Xbox pārdošanas...

Ķīniešu elektroauto ražotājs “Nio” savu starptautisko paplašināšanos sāk Norvēģijā

Viens no lielākajiem Ķīnas elektroauto ražotājiem "Nio" šovasar oficiāli uzsāks savu darbību Eiropā, par pirmo mītnes vietu kļūstot elektroauto...

ASV satiksmes drošības aģentūru uzdevumā veikts pētījums, kas aptvēris populārāko automašīnu ražotāju uzstādītās izklaides sistēmas. Statistikā iekļauti arī visi trīs lielākie viedtālruņu digitālie asistenti – Google Now, Microsoft Cortana un Apple Siri. Atklājies, ka visas pētījumā iekļautās izklaides sistēmas ir uzskatāmas par bīstamām, bet tas nav nekāds attaisnojums Google, Apple un Microsoft nespējai sakārtot digitālo asistentu darbību autovadīšanas laikā.

Satiksmes drošības uzraugi uzsver, ka pat labākie paraugi – Chevy Equinox, Buick Lacrosse un Toyota 4Runner iebūvētā izklaides sistēmas – ir bīstami. Visos izmēģinātajos auto bijusi uzstādīta balss vadība, tomēr tās lietošana ne vienmēr aprobežojas tikai ar telefona numura vai vārda nosaukšanu. 1. kategorija piešķirta izklaides sistēmām, kas novērš uzmanību ne vairāk kā mūzikas klausīšanās. 2. kategorija ir tas pats, kas runāt pa telefonu, atrodoties pie stūres. 3. nozīmē uzmanības novēršanu no ceļa, kas nepieciešama balss ziņas sastādīšanai. 4. un 5. kategorija ir pielīdzināma ziņas izvietošanai sociālajos tīmekļos, tātad kritiski slikti.

Izklaides sistēmas pielīdzināšana 4. un 5. kategorijai nozīmē to, ka vadītājs, visticamāk, nepamanīs ceļazīmes, kas liek dot ceļu. Auto izklaides sistēmas 4. un 5. kategorijā spēs novērst uzmanību tik ilgam laika periodam, lai ar 40 km/h nobrauktu trīs futbola laukumu garumus.

14685-10434-151022-AAA-2-l

Reklāma

2 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
2 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Mārtiņš

Manuprāt, jebkura no nodarbēm, kas nav auto vadīšana, novērš uzmanību. Man pašam auto ir ar iebūvētu handsfree, ikdienā to lietoju un varu droši pateikt, ka nav atšķirība, vai runā turot klausuli pie auss, vai lietojot handsfree sistēmu – gadās izbraukt cauri visai Rīgai tā, ka sarunas beigās apjaut, ka auto tika vadīts tikai paļaujoties uz instingtiem. Tāpēc uzskatu, ka jebkura ierīce, pat, ja tā ir darbināma ar balsi, novērš uzmanību.

KKTK

Nu ko minam ar ko nodarbojās poļu fūres šoferis…

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: