Web Analytics
More
    Reklāma

    “Aklie” Apple Music un Spotify klausīšanās testi norāda, ka nav atšķirības servisu kvalitātē

    Jaunākie raksti

    Skaņa, skaņas kvalitāte, skanējums un citi mūzikas tehniskie parametri it kā ir zinātniski izmērāmi, tomēr katra cilvēka ieradumi, gaume un sajūtas mūzikas ierakstu spēj interpretēt pilnīgi atšķirīgi. Tieši tas pats attiecas uz iecienītākā mūzikas straumēšanas servisa izvēli. Teorētiski būtu prātīgi izvēlēties to mūzikas straumēšanas servisu, kas sola augstāku skaņas kvalitāti, tomēr ikdienā diez vai tam būs kāda nozīme.

    Diemžēl klausītāju ietekmē ne tikai paša ausis un galva, bet arī ne visai augstvērtīga tehnika, kas atskaņo mūziku. Miljoniem tipiski mūzikas straumēšanas servisu klienti izvēlēsies viduvēju viedtālruni un švakas budžeta klases austiņas mūzikas klausīšanai. Tieši tāpēc tika veikts “aklais” mūzikas straumēšanas servisu klausīšanās tests, lai pierādītu, ka kvalitatīvas atšķirības lielākajos konkurentu servisos nav ikdienā saklausāmas. Tika izmantotas Sony MDR-7506 vidējās klases austiņas un iPhone 6 Plus, ko varētu uzskatīt par vienu no labākajiem “pleijeriem”.

    Reklāma

    Apple Music atnāca pavisam nesen kā daļa no iOS 8.4 jauninājuma kopā ar Beats 1 radio staciju un 256 kbps bitu pārraides ātrumu, kas teorētiski ir zemāk par Spotify solīto 320 kbps maksimālo kvalitāti maksājošiem klientiem. Mūzikas straumēšanas servisu starpā izceļas Jay Z izlolotais Tidal serviss ar CD kvalitātes 1.4 Mbps bitu pārraides ātrumu. Apple Music izmanto nedaudz augstvērtīgāku AAC skaņas kodēšanas standartu par Spotify izvēlēto Ogg Vorbis.

    Neviens no mūzikas straumēšanas servisiem nespēja parādīt pārākumu “aklajā” klausīšanās testā, tāpēc tiek ieteikts katram pašam izvēlēties servisu pēc cenas, pieejamā satura vai kādas citas svarīgas nianses, neņemot vērā solīto pārāko kvalitāti. Video ar testa norisi meklē pie Avota.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    12 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Rūdolfs Putniņš
    13.07.2015 11:09

    Aklais klausīšanās tests gan vairāk testē klausītājus, nevis pašus servisus. Žēl arī, ka šiem bija jāklausās ar MDR-7506 ausīm.

    davfreim
    13.07.2015 11:27

    Tieši tas, ko nesen citā rakstā komentēju, nav jēgas no ūber HD kvalitātes nedz skaņai, nedz bildei, jo 99% cilvēku viņu fizioloģija, nemaz neļauj saredzēt/sadzirdēt atšķirību.

    Ksspars Lccis
    13.07.2015 11:57
    Reply to  davfreim

    reiz viens pazīstams filosōfs teica, ka 95% cilvēku esot pilnīgi idioti…

    Prusljix
    13.07.2015 13:00
    Reply to  Ksspars Lccis

    Bet katram ir tiesības ticēt, ka viņš tomēr ir starp tiem 5% :)

    13.07.2015 13:27
    Reply to  Prusljix

    Kamēr komentāros nav pierādīts pretējais.

    Prusljix
    14.07.2015 08:13
    Reply to  Artis Abols

    Bet 95% komentāru var neņemt vērā balstoties uz to pašu pieņēmumu ;)

    reerrere
    13.07.2015 19:24
    Reply to  Ksspars Lccis

    un tu, protams, esi tajos piecos, malaci?

    Ksspars Lccis
    14.07.2015 10:16
    Reply to  reerrere

    un Tu piesakies uz kuriem %? Ja nav viedokļa par tēmu – klusē :D

    P.
    13.07.2015 14:35

    Es kaut kur lasīju, ka cilvēka smadzenes pašas “pierenderē” trūkstošo skaņu, ja tajā ir kropļojumi.
    Pat, ja ar ausīm nedzird to sūdīgo skaņu, tad tomēr cilvēks ātrāk nogurst tādu klausoties, jo smadzenēm tas prasa zināmu piepūli.

    LOOK
    13.07.2015 20:24
    Reply to  P.

    Smadzenes pašas “pierenderē” trūkstošo skaņu tikai gadījumos ja ir dzirdēts oriģināls.
    Un tas darbojas tikai daļai klausītāju, kuriem “lācis” nav uzkāpis uz ausīm.

    nenosauktais
    14.07.2015 22:30

    Mūsu dienās absolūti lielākā daļa mūzikas jau no studijas nāk draņķīgā kvalitātē. Un tur vairs nav nozīmes tam, ka tā tiks konvertēta 256 kbsec mp3 vai Flac formātā… Atšķirība būs mūzikas kolekcijas Gb izmērā. Un tām milzīgi dārgajām skaņu sistēmām būs tikai dekoratīva nozīme.

    Ksspars Lccis
    14.07.2015 23:05
    Reply to  nenosauktais

    nevajag visus sūdus klausīties, kas nāk ārā no studijas.

    Reklāma