Laika gaitā automašīnu apgaismes ierīces ir pamatīgi attīstījušās – no pirmo auto karbīda un eļļas lampām, kas tika izmantotas Ford Model T, līdz pat modernākajiem Audi lāzera diožu lukturiem. Tehnoloģiskā progresa ietvaros ir attīstījies ne tikai apgaismojuma veids, bet arī tas, kā tiek mainīts tā stars.
Jau divdesmitā gadsimta sešdesmitajos gados Citroen aprīkoja DS modeli ar tai laikā revolucionāriem adaptīvajiem lukturiem. To darbības princips bija pavisam vienkāršs – tālo gaismu lukturis tika sasaistīts ar stūres mehānismu, un, tiklīdz stūre tika griezta uz vienu vai otru pusi, lukturis griezās tam līdzi. Līdzīga tehnoloģija tiek izmantota arī mūsdienu automašīnu adaptīvajos lukturos, tikai tie tiek vadīti nevis mehāniski, bet gan elektroniski.
Autoražotājs Opel ir nolēmis attīstīt šo ideju tālāk un mainīt gaismas virzienu atkarībā no tā, kur konkrētajā brīdī lūkojas autovadītājs. Lai sekotu līdzi vadītāja acu kustībām, Opel izmanto īpašu kameru, kas aprīkota ar perifēriem infrasarkanās gaismas sensoriem un fotodiodēm, kas skenē autovadītāja acis aptuveni 50 reizes sekundē. Attiecīgi, vadoties pēc acu kustībām, ar nelielu aizturi tiek izmainīts virziens, kādā ir vērsti automašīnas lukturi. Opel skaidro, ka aizture nepieciešama tāpēc, ka cilvēka acs kustās ļoti strauji un neapzināti, līdz ar to, ja bez aiztures tiktu sekots visām šīm kustībām, gaismas stars nemitīgi lēkātu un pārvietotos ļoti saraustīti, tādējādi pat pasliktinot redzamību un žilbinot citus autovadītājus.
Tiek ziņots, ka šī sistēma tiks ieviesta sērijveida automašīnās jau tuvāko 18 mēnešu laikā, vienlaikus ar LED matricu gaismas lukturiem.
Jop… ar tādiem lukuriem vairs nevarēs skatīties uz meitenēm ceļa malās, sieva ar veltnīti momentāni pamanīs :o