Web Analytics
More
    Reklāma

    Kursors.lv lasa: The Burned-Out Blogger’s Guide to PR – grāmata, kas ir jāizlasa ikvienam stārtapu veidotājam

    Jaunākie raksti

    Ja tu esi iesācējuzņēmuma, jeb stārtapa veidotājs, tad tev katru mēnesi būtu jāpaspēj izlasīt vismaz sauja grāmatu par izvēlēto darbības sfēru. Tas nav maz, tomēr bez tā nebūs aršana. Vēlos tavas grāmatu kaudzītes pašā augšā uzlikt vēl vienu grāmatu, kas būtu jāizlasa un gūtās atziņas jāpielieto ikdienas darbā.

    Es domāju, ka ir lieki skaidrot kas ir TechCrunch un pieņemu, ka viens no taviem sapņiem (ideāli, ja reāliem mērķiem) ir tapt pieminētam šajā industrijas smagsvarā. Bet vai tu zini kā to dabūt gatavu? Grāmatas “The Burned-Out Blogger’s Guide to PR” autors Džeisons Kinkeids (Jason Kincaid) veselus četrus gadus ir pavadījis rakstot TechCrunch par tādiem pašiem stārtapiem kā tavējais un labi zina kā var uzrunāt tādus redaktorus kā viņš pats. Un vēl labāk viņš zina to kādi e-pasti tiks nepamanīti un nekad nekļūs par rakstiem. Grāmata ļauj ielūkoties tajā, kas notiek tipiska tehnoloģiju žurnālista/blogera galvā un palīdz saprast kā labāk viņu uzrunāt un sadarboties.

    Reklāma

    Grāmata nav pārlieku bieza (izlasāma pirms miega), to caurvij ironisks humors, kas ļauj to izlasīt ātri un viegli. Izlasot šo grāmatu, stārtapa veidotājs gūs priekšstatu par to kā veidot attiecības ar žurnālistiem, kā gatavot viņiem informāciju. Īpaši noderīgas ir nodaļas par to kā pareizi pateikt žurnālistam slepenu informāciju (lai pats neatrautos), kā ļaut viņam par tavu uzņēmumu uzrakstīt ekskluzīvu rakstu un ko pavisam noteikti nedarīt. Ja tev ir pavisam maz skaidrības kā par savu darbu likt uzzināt citiem, šī ir viena no grāmatām, ko rekomendēju izlasīt. Savā ziņā interesanta šī grāmata varētu būt arī jaunajiem PR industrijas censoņiem. Arī šajā jomā Latvijā ir pieredzēti visādi brīnumi.

    Šo grāmatu es pats izlasīju vienā elpas vilcienā, jo savā ziņā ļoti labi saprotu autoru. Arī es pēdējos 7 gadus ikdienā rakstu par tehnoloģijām un lasot katru nodaļu, prātā nāca konkrēti pieredzi no manas darbības. Pie reizes vēlos arī atgādināt, ka viens no Kursors.lv veidošanas pamatmērķiem bija vietējās stārtapu scēnas informatīvais (un ne tikai) atbalsts, tāpēc nebaidieties par sevi dot ziņu. Var pat teikt tā, no sākuma patrenējieties uz vietējiem medijiem un tad var domāt par pasaules grandu uzrunāšanu.

    Varbūt par šo tēmu ir lasītas kādas citas labas grāmatas? Droši padalies komentāros.

    Zemāk vairāki, manuprāt interesanti, citāti no šīs grāmatas:

    • Reporters do not like PR people. But if all of them went up in smoke, there’d be an awful lot of slow news days.
    • The spike you see the day you launch will just serve to make your subsequent (lack of) growth look all the more depressing. You need to build something that people find worthwhile to get them to come back and tell their friends. Press will only help so much.
    • The way I see it, this is all a big lottery, and press is a good way to get more tickets.
    • Maybe that blog post sets off a Rube Goldbergesque chain of events that leads to a tweet from John Mayer. Or maybe your John Mayer is a rich white guy investing other peoples’ money, or maybe he’s a she, and she thinks your nascent product may fit in nicely with her ambitions to rebuild her multi-billion dollar company. There are a lot of people who get paid to monitor the bleeding edge. You may not ever hear from them, but now you’re on their radar.
    • Be wary of launching on Monday or Tuesday mornings. They’re noisy. Keep an eye out for press events. Some, like news at big conferences, are easily avoided; others are last-minute and bad luck. Big news tends to break in the morning, so consider late morning and early afternoon, Pacific Time. Not only will you have less competition, but reporters will be finishing their first stories of the day and looking for their next fix. A story published in the afternoon or evening is miles better than no story. There is a time-honored tradition of “dumping” bad news on Friday afternoons in the hope that it fizzles over the weekend. Reporters know about this, so don’t make it blatant, but there’s a reason it’s a tradition. The above is relevant to when you send your pitch emails, too. Don’t send these during peak hours or major press events.
    • Pitches that are trivially easy to convert to stories, a buffet of quotes and stats and screenshots that need only a cursory round of paraphrasing to qualify as an article.
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    2 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    hj
    22.09.2014 11:45

    Un obligāti jānopērk bumers, citādi bizness neies. Un aifons arī.

    22.09.2014 11:55
    Reply to  hj

    Stulbs komentārs stulba komentāra pēc?

    Reklāma