Web Analytics
More
    Reklāma

    BMW i8 būs pirmais sērijveida auto, kas izmantos jauno lāzera apgaismojumu

    Jaunākie raksti

    Mūsdienu auto no tehnoloģiju viedokļa ir ļoti komplicētas ierīces un elektronika vada teju visus auto agregātus sākot ar dzinēju, transmisiju un izklaides sistēmām. Šogad Ženēvas auto izstādē Apple prezentēja CarPlay sistēmu, kas ļauj auto ērtāk izmantot Apple servisus un pakalpojumus. Kas zin, varbūt ar laiku auto izvēlēsimies atkarībā no tā vai tas spēs sadarboties ar mūsu gadžetiem un jācer, ka autoražotāji jaunajām tehnoloģijām veltīs milzu uzmanību, lai nesanāk kā Toyota, kam programmatūras kļūmes dēļ nācās atsaukt 1.9 miljonus Prius automobiļu. Un es pat nemaz neaizsāku sarunu par elektroauto attīstību, kur šobrīd “popsīgākā” pioniera statusā joprojām ir Tesla.

    Interesantas tehnoloģijas tiek izmantotas arī šķietami vienkāršās lietās. Piemēram, BMW daudz pūļu velta auto gaismu sistēmu uzlabošanā un ziņo, ka jaunais BMW i8 hibrīds būs pirmais sērijveida auto pasaulē, kas izmantos jaunā tipa lāzera lukturus (šī tehnoloģija būs pieejama kā papildaprīkojums). Šādos lukturos joprojām tiek izmantotas gaismu izstarojošas diodes, taču tās ir kļuvušas 10 reizes mazākas nekā šobrīd aktīvi pielietotās diodes, tās mazāk izstaro siltumu un patērē līdz 30 procentiem mazāk elektroenerģijas. Jaunās tehnoloģijas ļauj būtiski palielināt apgaismojuma attālumu, taču vienlaicīgi arī samazināt pašu lukturu izmēru. Ja šobrīd lukturī reflektora izmērs ir tipiski 9 cm, tad ar jaunajām diodēm reflektora izmērs var būt pat 3 cm izmērā. Jaunā tipa diodes izstaro ļoti spilgtu gaismas staru, ko ar speciāli izstrādātām lēcām virza uz speciāliem ar fosforu aptrādātiem luktura elementiem. Rezultātā tiek iegūta mērķēta spilgta gaisma, kas ļauj apgaismot pat 600 metrus attālus objektus.

    Reklāma

    P90143176 P90143234

    [youtube=http://youtu.be/h29SwJDXMBc]

    Noteikti vietā ir jautājums par citu ceļu satiksmes dalībnieku apžilbināšanu. BMW norāda, ka jaunos lukturus pavada elektroniskās kameras sistēmas, kas spēj detektēt pretī braucošos un automātiski samazināt apgaismojuma intensitāti, lai izvairītos no nevēlamas to apžilbināšanas. Sistēma spēj atpazīt arī velosipēdistus, taču gājējiem un dzīvniekiem būs iespēja šo jauno apgaismojuma tehnoloģiju izbaudīt pilnībā.

    Arī konkurenti nesēž rokas klēpī salikuši un Audi līdzīga veida apgaismojumu (Audi to sauc par “matrix” apgaismojumu) iekļaus jaunajā R18 e-tron Quattro sacīkšu auto, kas jūnijā piedalīsies Lemānas 24 stundu sacīkstēs. Pagaidām nav informācijas kad Audi šo tehnoloģiju izmantos sērijveida automobiļos.

    [youtube=http://youtu.be/HzXs996hwgA]

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma