Viedtālruņi ir pārņēmuši tīmekļa pārlūkošanu no galddatoriem, tāpat absolūti lielāka daļa fotogrāfiju tiek uzņemtas ar viedtālruņiem. Bet, jo viedāki kļūst telefoni, jo stulbāki kļūstam mēs paši. Turklāt telefons nemaz nav jātur rokās ar ieslēgtu ekrānu, pietiek, ja atrodies telefona tuvumā.
Teksasas universitātes Ostinā (University of Texas at Austin) pētnieki veikuši smadzeņu aktivitātes mērījumus 700 cilvēkiem viedtālruņu izmantošanas laikā. Pētījuma dalībniekiem bija jāveic vairāki intelekta testi, lai izmērītu, kurā mirklī viedtālrunis sāk traucēt domāt. Atklājies, ka viedtālruņa atrašanās vienā telpā ar pētījuma dalībnieku jau novērš uzmanību no testiem.
Ja viedtālrunis nav redzams, piemēram, tas atrodas citā istabā vai tikai kabatā, pētījuma dalībnieka uzmanība netiek tik ļoti novērsta no darāmā. Pētījuma veicēji uzsver, ka pat izslēgta viedtālruņa atrašanās redzes lokā ļoti traucē koncentrēšanos. Nemaz nevajag saņemt paziņojumu par jaunāko Snapchat ziņu, lai telefons tevi turētu savā gūstā.
Tieši tāpat ir strādājot ar datoru – atvērts skaips, twiteris un meils tevi padara stulbāku
ja lieto GUI meilu, tad jā, protams.
bet mail komandrindā veicina koncentrēšanos un uzlabo karmu.
Zinu, jo nevar atvērt stulbu powerpointu :D
Kurš bija tas zinātnieks, kurš ielika vienādības zīmi starp “stulbs” un “uzmanības novēršana”?
Ja veic intelekta testu, tiek novērsta uzmanība un saņemts zemāks punktu skaits, tad tiešām iznākums ir apzīmējams kā mazāk intelektuāls jeb sarunvalodā – stulbāks :D
Bet, ja pēctam tiek veikts vēlviens tests, kur netiek novērsta uzmanība, tad kļūst atkal gudrāks?! Varētu apgalvot, ka “kļūst stulbāks” tikai tādā gadījumā, ja intelekta līmenis samazinātos (kas šajā gadījumā nenotiek) un pēc tam atkal neatgrieztos iepriekšējā līmenī.
tu runā par “neatgriezeniski kļūst stulbāks”, tas ir cits gadījums
Tik pat labi mēs varētu apgalvot, ka mācīšanās arī padara cilvēkus stulbākus…
Pieņemsim, ka tev kāds pasniedzējs šobrīd stāsta (māca) kautko, bet tajā pašā brīdī atnāk “zinātnieki” (tie paši, kas atklāja, ka baltās pelītes vairojas ātrāk, ja tās nevēro zinātnieki) un iedod pildīt tesu, kurā nav neviena jautājuma par tēmu, ko šobrīd tev skaidro pasniedzējs, bet pasniedzējs nepārstāj mācīt. Varu derēt, ka šajā situācijā arī, ņemot vērā, ka tiek novērsta uzmanība, testa rezultāti būs sliktāki.
Tieši tāpēc normāli visi intelekta testi ir jākārto apstākļos, kad netiek novērsta uzmanība, lai būtu objektīvi rezultāti.
ir prof. testi, kas notiek reālajiem apstākļiem pietuvinātos apstākļos – novērš uzmanību, sabojā iepriekšējos soļos iegūtos rezultātus utt.
ja nespēj strādāt reālajiem pietuvinātos apstākļos, ieraugi baltās pelītes un tests ir tutū.
dzīve nav laboratorija ar baltu zirgu ideālā kubā.