Papildinātās realitātes briļļu izstrādātājs Everysight ir izziņojis jaunas viedbrilles Raptor, kas speciāli paredzētas velosipēdistiem. Raptor viedbrilles reālā laikā parādīs ātrumu, nobraukto attālumu, sirdsdarbību, navigāciju un mīšanās jaudu.
Raptor viedbrilles ar Bluetooth palīdzību būs savienojamas ar Android un iOS viedierīcēm, vismaz tā šobrīd sola ražotājs. Raptor viedbriļļu vadība būs līdzīga Google Glass ar skārienu reģistrējošu daļu briļļu kājā. Tāpat tiks piedāvāta Raptor viedbriļļu vadība uz velosipēda stūres vai ar balsi.
Raptor viedbrilles pagaidām nav publiski nopērkamas, tās saņēmuši vairāki izmēģinātāji ASV teritorijā. Tiek lēsts, ka Raptor viedbrilles būs pieejamas iegādei ne ātrāk kā pēc gada.
Kad tehnoloģijas sāka varēt piedāvāt paplašināto realitāti, aļa šīs brilles, visi bija sajūsmā un prognozēja, ka drīzumā tā kļūs par mūsu dzīves sastāvdaļu – brilles ķirurgam, autovadītājam un pat gājējam!
Realitāte izrādījās pavisam savādāka! Izrādās ka cilvēka smadzenes spēj apstrādāt tikai ierobežotu informācijas apjomu un gar acīm ņirboši cipari vairumā gadījumā ne tikai nepalīdz, bet pat traucē jo novērš uzmanību no citām, daudz būtiskākām lietām! Šādi uzraksti velosipēdistam traucē pamanīt piemēram bedri uz ceļa vai automašīnu.
Un salīdzinājums ar pilotiem ir nevietā! Pirmkārt par pilotu nevar būt katrs! Otrkārt pilotiem trenē iemaņas sadalīt uzmanību, atšķirt svarīgākās lietas no mazsvarīgajām.
Velosipēdisti jau arī bez brillēm jūtas kā kaujas piloti, kamikadzes! :) Ja vēl uzliks brilles, vispār zudīs saikne ar realitāti!
Pirmkārt šādas brilles nevajag kuram katram. Savukārt, profesionāļiem ar uztveri viss ir kārtībā un daudzas lietas dara automātiski. Jebkurā gadījumā visiem uz stūres ir velodators un skatīšanās uz leju ir bīstamāk.
smejies? velodatots ir varbūt 1% riteņbraucēju.
Jā, tieši tā 1% nav. Liekas, ka neesi bijis velosacensībās. Es nerunāju par svētdienas braucējiem, kuri izbrauc 2km līdz veikalam, tiem tiešām ne velo datora, ne vajadzības pēc šādām brillēm.
piekrītu par profesionāļiem. atvainojos, neizlasīju pareizi. steiga, ekh… biju domājis parastos pilsētas braucējus – vienkāršo tautu, kas brauc uz darbu, vadā bērnus uz dārziņu utt.
profesionāļiem jau nu gan viņas ir nepieciešamas kā zaķim stopsignāls, vēl viņas varētu skaitīt pedāļa apgriezienu skaitu minūtē un rādīt šo bezjēdzīgo info uz prieksējā stikla, tos zina un izjūt jebkurš profesionālis bez jebkādas elektronikas.
smejies? velodatots ir varbūt 1% riteņbraucēju.
===========
:) No kurienes tāda informācija?
Tagad velodatori ir tik lēti ka, jau pērkot velosipēdu apmēram 50% tos uzliek uzreiz, velodators braukšanai vasaras laikā ir ļoti praktiska lieta, galvenai ka ir pamatfunkcijas, pulkstenis, kopējais attālums, nobrauktais attālums dienā, lielākais un vidējais ātrums, ar šādām funkcijā velodatoru var nopirkt pa patsmit €iro.
%$$#ģ, pilni Rīgas veloceliņi un ietves jau ir ar šitādiem kaujas pilotiem.
Ugu. Tāpat kā uz ielām netrūkst šūmaheru un ielas kur pagadās šķērso gājēji-berserki.
Vienīgie dati ko vajag no velo datora ir nobrauktie km un pulkstenis. Viss.
Vspār labprāt redzētu to e-inkā integrētu jau stūres iznesumā. Visi pārējie dati braucējam ir nevajadzīgi, vienīgais kam tie var interesēt ir tavu treneris.