Facebook izveidotājs Marks Zakerbergs ir noliedzis izskanējušās ziņas, ka Facebook varētu būt ar nepatiesu jaunumu izplatīšanu būtiski ietekmējis ASV prezidenta vēlēšanu iznākumu. Facebook News Feed tiek demonstrētas ne tikai patiesi jaunumi, bet arī nepatiesas ziņas, kas saista lasītājus un pelna ar reklāmām.
Zakerbergs uzsvēris, ka 99% Facebook redzamo ziņu ir autentiskas, tikai pavisam neliela daļa ir uzskatāma par nepatiesām, kas veidotas peļņas gūšanai. Tomēr šāda veida nepatiesās ziņas nav tikai par politiku, bet arī par slavenībām, dažādiem notikumiem u.tml., tāpēc tās nevarētu ietekmēt ASV prezidenta vēlēšanas.
Jau šobrīd Facebook ir iespēja ziņot par šāda veida nepatiesām ziņām, tiek solīts, ka Facebook uzlabos dažādus iebūvētos filtrus un pārskatīs reklāmu sistēmas darbību, lai nepieļautu nepatiesu ziņu izplatību. Vienlaikus Zakerbergs norāda, ka Facebook ir rosinājis vismaz 2 miljoniem ASV iedzīvotāju piedalīties vēlēšanās.
Trampa ievēlēšanā tiek vainots ne tikai Facebook, bet arī Twitter.
Ziņu skaits ir viens, bet svarīgāks ir apjoms.
Tā viena feikā ziņa var būt sasniegusi vairāk cilvēkus nekā teiksim 10 īstās. Kas ir ticami, jo cilvēki aktīvi ‘šēro’ skaļus, skandalozus virsrakstus.
Daudz ir tādi piemēri, kad pēc nepatiesas ziņas seko tās atspēkojums, kurš sasniedz daudz mazāku atsaucību.