Web Analytics
More
    Reklāma

    Audi aiziet no Le Mans 24 stundu sacensībām, dos priekšroku Formula E

    Jaunākie raksti

    Negaidīti (bet varbūt tomēr pēc Volkswagen dīzeļgeitas visai gaidīti) Audi ir atteicies no plāniem turpināt dalību Le Mans 24 stundu izturības sacensībās, dodot priekšroku Formula E, kur mašīnas uz priekšu dzen elektromotori. Uzņēmuma vadība, protams, ķērusies pie “ilgtermiņa stratēģijas” atrunām, bet mēs jau zinām labāk…

    Audi turpinās dedzināt fosilo degvielu Vācijas salonautomobiļu čempionātā (Deutsche Tourenwagen Masters jeb DTM) un arī Pasaules rallijkrosa čempionātā. Dalība Le Mans Audi izmaksāja vismaz 15 miljonus eiro gadā, tomēr salīdzinoši 15 miljoni autosportā ir nieks vien. Formula E sacensībās jau šobrīd piedalās vai sniedz tehnisku ieguldījumu BMW, Mercedes-Benz un vairāki citi auto un detaļu ražotāji.

    Reklāma

    Audi Le Mans 24 stundu izturības sacensībās ar dīzeļdzinējiem ienāca 2006. gadā. Faktiski jau divus gadus iepriekš cita komanda bija izmēģinājušas spēkus Le Mans ar pārsauktu V10 TDI dzinēju, bet nefinišēja, jo neizturēja mašīnas sajūgs. 2006. gadā Audi R10 mašīna ar dīzeļdzinēju pieveica 380 apļus (5187 km), iegūstot pirmo vietu sacensībās. Togad arī trešo vietu ieguva Audi R10 mašīna. Audi komanda ar dīzeļdzinēju mašīnām plūca uzvaras laurus Le Mans 2006., 2007., 2008., 2010. un 2011. gadā. 2012., 2013. un 2014. gadā stafeti pārņēma Audi R18 e-tron quattro modelis ar dīzeļa hibrīddzinēju.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    26 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    KKTK
    27.10.2016 10:05

    Nez kad no Latvijas ārēm aizies melni dūmojošie un smirdoši rAudi dīzeļi (tai skaitā protams arī vecie volvo V70)?

    x
    27.10.2016 10:22
    Reply to  KKTK

    Mūžību jau tie nekalpos. Varbūt aizies vēl ātrāk, piem, kad nodokļu politika paregulēs lietas vienā vai otrā virzienā.

    Skābene
    27.10.2016 11:04
    Reply to  x

    Paregulēja jau nodokļus pēc izmešu normām, tak sabuntojās žiguļu un dīzeļvolvo braucēji, sak esot nabagi, tāpēc lai kāš luksusa auto īpašniekus, kam auto sākot no 2009.gada.
    Rezultātā RX450H lexusa īpašniekam nodoklis būs pēc masas un motora tilpuma, kaut gad degvielu viņš tērē mazāk kā 1,6 litru žigulis. Te nu arī visa CO izmešu nodokļu politika. Latviešu baurs nav gatavs pieņemt, ka BMW M5 var būt daudz ekonomiskāks par vecu un rijīgu 2,3 litru volvo benzīna motoru. Bet CO emisija ir cieši saistīta ar nokurinātās degvielas daudzuma un tam nav nekāda sakara ne ar auto masu, jaudu vai luksusa statusu.

    27.10.2016 11:02
    Reply to  KKTK

    Man ir tāda slikta aizdoma, ka ja tiešām dīzeļus sāks aktīvi iznīdēt, tad šitie paši ņerkstētāji būs pirmajās rindās uz kažociņa riņķī mešanu.

    Dažreiz der apsēsties un padomāt, ko tad tāds dīzeļdzinējs tev ikdienā nodrošina. Paciņa no DPD tiek vesta ar dīzeļa busu, banāni ar dīzeļa smago auto, tavu pakaļu uz slimnīcu ved ātrie ar dīzeli, taksometrs uz dzemdību namu arī, visticamāk, ir ar dīzeli. Pat pareizi audzināto vistu gardās olas (ne tās, kas no būriem) uz Kalnciema ielas tirgu katru otro sestdienu kratās dīzeļkablukā.

    Iespējams, ka par kādu miljardu biedrs Ņils būtu gatavs izvilkt drātis pa visiem Rīgas mikrorajoniem un izklāt sliedes pār kapiem, bet ar to mūsu elektrizācija transporta jomā tuvākajiem 15 gadiem būs izsmelta.

    Skābene
    27.10.2016 11:16
    Reply to  Artis Abols

    Vecā eiropa virzās dīzeļa iznīdēšanas virzienā ar EURO normām. Un grūti iedomāties, ko vēl var izdarīt veco labo dīzeli, uzlikt vēl kādu filtru?
    Privātais transports no aizlieguma necietīs, un elektro virziens ir pareizais, lai samazinātu Eiropas valstu atkarību no naftas importa.
    Turklāt būs papildus dzinulis jaunu tehnoloģiju attīstībai.
    Ja salīdzinām jauno auto tirgu, tad hibrīdi nemaksā diži vairāk par dīzeļa auto, bet patēriņi abiem ir ļoti līdzīgi. Plug-in hybrid jau pavisma taupīgi, cena gan vēl nav draudzīga, bet ja aizies masās, paliks lētāk.
    Vienīgais, kam jāsatraucas ir komerctransports, jo fūrēm un baļķu vedējiem īsti nav alternatīvas. Vācieši jau testē kravas trolejbusus, bet nu savilt vadus pa visu eiropu ir nereāli!

    27.10.2016 12:16
    Reply to  Skābene

    Redzi, vecā Eiropa dzīvo bikucīt uz dienvidiem, kur šobrīd ja ne gluži var peldēties, tad vismaz nav jādomā par ziemas riepām un kramā sasalušiem akumulatoriem. Un te litija aķu fani var nešņākt manā virzienā, jo pat Opel dīleris atzina, ka Ampera sāk piesildīt (lasi – bezjēgā darbināt tērējot enerģiju) aķi jau pie nulles vai biku zem tās. Attiecīgi Ampera-veidīgie hibrīdi tev zem loga visu nakti ik pa laikam iedarbinās dzinēju, lai litija aķis no rīta nebūtu izsēdies tukšs.

    Nevajag piemirst, ka salona sildīšana elektromašīnās vispār ir mega ekstra. Ja arī vari izbraukt no rīta no apsildītas garāžas, tāpat līdz savam melnozola galdam ēkas 22. stāvā nāksies čukināt ar -10 grādiem salonā.

    Skābene
    27.10.2016 13:27
    Reply to  Artis Abols

    Gribi teikt ka mums ir skarbāks klimats, kā Norvēģijā, kur lielā cieņā ir elektriskās Teslas!?Ja elektro der norvēģim, derēs arī mums.
    Pats ikdienā tagad ar Hibrīda parketnieku pārvietojos un man jāsaka, ka tas ir ievērojami ekonomiskāks par otru ģimenes dīzeļparketnieku, kaut arī nav ne tuvu tik ekonomisks, kā to sola pārdevēja brošūrā.
    Tas pats xc90 ar 400hp hibrīda sistēmu ir pietiekami interesanta alternatīva bavāriešu jaudīgajiem dīzeļiem. Lietoto auto tirgū tos volviķus izķers kā kārstus pīrādziņus.

    27.10.2016 15:12
    Reply to  Skābene

    Norvēģim ir cita alga, norvēģim 1 kilovats maksā 6.9 eirocentus (info no Eurostat datiem, nav info par pārvadēm, pieslēgumiem), kamēr pie mums ir vismaz 4x dārgāks kilovats kopā ar visu pārvadi un zaļo iepirkuma reizinātāju. Par 6.9 centiem lai tak tā Tesla karājas pie vada naktī un silst, kamēr mēs nākotnes 30 000 dolāru Teslu nevaram pacelt, kur nu 100 000 dolāru Model S. Norvēģis savu piebraucamo celiņu arī ar elektrību nokausē, nevis muguru čakarē ar sniega lāpstu.

    Ja man būtu 100 000 dolāru auto, arī man būtu maza, mīlīga ar atomenerģijas elektrību apkurināta garāžiņa.

    Paskat, kā dzīvo Lielbritānijā – viņiem pat tādas daudzstāvenes ir jāpameklē. Katram ir sava daļa no rindu mājas. Tad tur var lādēt Teslas uz nebēdu. Pie mums augstākā energoefektivitātes pilotāža ir šāda: http://www.la.lv/wp-content/uploads/2013/10/g1/pagasts_Skujene_72.JPG

    Skābene
    27.10.2016 17:00
    Reply to  Artis Abols

    Nu bet vecīt, ja tu saņem minimālo algu, tad automašīna tev ir lieka greznība! Brauc ar ričāgu un nečīksti par to ka viss tik dārgs, viss tik dārgs!
    Dīvaini arī liekas, ka tam minimālās algas saņēmējam ir Iphone 7 un 15 gadus vecs luxus klases auto, ko pat norvēģim būtu bijis grūti uzturēt 15 gadus atpakaļ!Luksusa klases automašīnai rezerves daļas arī pēc 15 gadiem ir luksusa automašīnas rezerves daļas! ;)

    Padomju laiku blokmājās ir daudz tādu iedzīvotāju, kam mašīna maksā vairāk par viņu dzīvokli!

    28.10.2016 11:28
    Reply to  Skābene

    Jauna iekšdedzes dzinēja mašīna jau dabonama par 12…14k eiro. OK, pie 20k jau ir lietojamas mašīnas, pie 30k ir tīri neko, gandrīz par labu saucamas,

    100k par Teslu… nu tas nav LV vidējais līmenis. Un te piesaukt blokmāju ir lieki.

    Skābene
    28.10.2016 14:14
    Reply to  Artis Abols

    Viss jau sākās ar apgalvojumu, ka elektro un hibrīdi mūsu klimatiskajiem apstākļiem nekam neder!
    Es tev saku ka der, praksē pārbaudīts! Var jau arī nepirkt teslu, pilna rīga ar e-up!
    Man kaimiņš savulaik ziepniekkalna blokmājā dzīvodams brauca ar jaunu Hummer H2 no salona! Jauns tas auto pāri 100k maksāja, kamēr dzīvoklis labākajā gadījumā 30 pakas. ja var Hummer nopirkt un uzturēt, tad jau arī Tesla pa kabatai.
    Ja runājam par budžeta klasi, tad par dīzeļgolfa cenu sanāk hibrīda Toyota auris vai Prius.

    28.10.2016 15:54
    Reply to  Skābene

    Nevajag piemirst, ka ar tādu elektroķerru jebkurš izbrauciens uz Kuldīgu, Talsiem, Jēkabpili, Smilteni u.tml. ir kā minimums divdiennieks ar lādēšanu. Cik tāds e-up! var nobraukt ar 1 uzlādi šādos laika apstākļos piesildot salonu un dedzinot tuvās gaismas? 250 km var? Knapi?

    Visus tos e-up! sapirkušies Latvenergo, Rīgas Satiksmes, RTU, jo tiem bija atvieglojumi. Kā ir tagad – nezinu. Privātpersonas var sūkāt īkšķi.

    e-up! vispār no 27 000 eur sākas. Izdevīgi? Diez vai.

    Jānis
    29.10.2016 11:18
    Reply to  Artis Abols

    Tieši tā. Visi tie e-sūdi, kas šobrīd ir pieejami (izņemot Teslu) nekam deder. Katru nakti pie vada un vairāk par 150km nobraukt nevar. Izsmiekls kaut kāds. Savukārt līdz Teslai vēl vajag paciesties un stipendijas pakrāt :)

    Lapsinieks
    29.10.2016 17:59
    Reply to  Artis Abols

    e-up ir nereāls mēsls, skārda bundža!

    x
    27.10.2016 11:25
    Reply to  Artis Abols

    Doma tak ir izspiest dīzeli no privātās transportācijas. Skaidrs, ka fūres un busiņus uz benžu neliks, komerctransportu no dīzeļa pārslēgs uzreiz uz citu degvielas veidu.

    Vienkārši ir jāsarēķina, cik daudz izmešu salasās kopā visiem individ. braukšanas dīzeļiem un cik – komercdīzeļiem. Iespējams, ka vieglie ar dīzeļiem ir tāds pats apdraudējums planētai, kā Ala Gora pūstais sasilšanas burbulis.

    GGrs
    27.10.2016 12:40
    Reply to  x

    Mums ir uzradies globālās sasilšanas noliedzējs?

    Daris
    27.10.2016 15:50
    Reply to  GGrs

    Fufelis tā globālā sasilšana, daži zinātnieki grantiem izfantazēja, tas jeņķu politiķis pazīmējās, nu uzņēmīgi ļaudis cer ar to nopelnīt.
    Vēsturē ir tādas sasilšanas dokumentētas un bez kādiem izmešiem.

    GGrs
    27.10.2016 18:32
    Reply to  Daris

    Daži zinātnieki… Dievs radīja pasauli septiņās dienās un āmen, vaine? Industriālā revolūcija arī vēsturē jau bijusi pāris reizes. Protams, ka zeme gan uzkarst gan atdziest, tikai tas līdzi nesa arī to, ka kaudze ar uz zemes dzīvojošām sugām izmira šo klimata pārmaiņu dēļ. Pie esošās sasilšanas gan ir pilnībā vainīgi cilvēki un to noliegt nevar.

    KKTK
    27.10.2016 14:44
    Reply to  Artis Abols

    Komerctransports nav tas kurš grēko visvairāk. Parasti tie dūmojoši ir privātie – speciāli (čipošana, katalizatora griešana), vai neapzināti (ōpītim to veco audi vietējie džeki saremontē palēto). Un tie pat tav CO izmeši. Tie ir indīgie NOx izmeši, kurus tavi bērni pat sēžot auto dabūt saelpoties.

    fake
    27.10.2016 13:09
    Reply to  KKTK

    Kad cilvēki Latvijā pārstās slēpties aiz neeksistējoša vai izdomāta turīguma?! Dūmojoši dīzeļi ir tas, ko liela daļa var atļauties, lai brauktu daudz un lēti ( lūgums tagad nesākt sprauslu un turbīnu tēmu ). Vēlaizvien cieņā ir benzīna kapsētas un nobrauktas biznesa segmenta klases auto ( jā, 5 gadus vecs audi, bmw u.tml ar nobraukumu 400k km ir nobraukts ), džipveidīgie, bet detaļas tiek meklētas šrotos vai aizstātas ar Ķīnas aftermarket`u, bagāžniekā gāzes balons, virsū 8 gadus vecas lietotas Michelin riepas. Bet tajā pašā laikā diskutē par Vācu kvalitāte un rauc degunu kompaktklases un smirdīgo dīzeļu virzienā … Muļķīgi …

    Skābene
    27.10.2016 13:31
    Reply to  fake

    Tieši tā, nav ko nabagam par visām varītēm braukt ar savu auto, ja nevar atļauties to uzturēt.
    Mums gan Latvijā ir sava otra realitāte, ja nebūs tā pussabrukušā auto, tad nevarēsi bērnu uz skolu aizvest pa izdangāto granteni, kur jau gadus 10 sabiedriskais vairs nekursē. Par ārstu un aptieku vari vispār aizmirst, ja no savas čuhņas ārā netiec. Laiks gan arī šo problēmu atrisinās, jo visi dzīvos pilsētās, bet laukos paliks lielzemnieki un ukraiņu viesstrādnieki!

    KKTK
    27.10.2016 14:50
    Reply to  Skābene

    Komūnas ar kopējo auto pēc pieraksta (jau eksistē Eiropā). Iespējams tāda varētu strādāt arī laukos. Tādā kā bez maz taksometra formā. Un nebūs katram opītim sarūsējis opelis garāžā. Par ko “ceļu nodoklis” (jo tāda nav) jāmaksā visu gadu. Jo vajadzīgs viņam viņš ir 2x nedēļā. Kaimiņos mums tāds. Mēs ar bērnu uz to pašu veikalu turp un atpakaļ ar riteņiem aizbraucam tik pat ātri. Jo vecīšiem tur ir vesels pasākums ar atslēgt/atvērt/aizvērt/aizslēg lai izbrauktu no garāžas, un pagalma :) Kā arī nebūs šoferis uz ceļa kam reakcija ir bremzēta visos gadījumos.

    Tu, cirvi,
    27.10.2016 19:47
    Reply to  KKTK

    neesi padomājis, ka tie vecīši varbūt ar riteni nemaz fiziski nespēj aizbraukt? Turklāt, kā tu brauksi pēc pieraksta, ja pēkšņi konstatē, ka maizes nav mājās, vai sieva signalizē, ka šodien nevarēs atvest bērnu no skolas? Tieši pilsētniekiem tāda “komūna” ir neslikts risinājums, kamēr uz laukiem bez sava auto nu nekādi.

    KKTK
    27.10.2016 20:07
    Reply to  Tu, cirvi,

    1. Piem. motorolleris. Es te pat nesēdinu večuku uz velo, lai arī tas viņa veselībai būtu tikai tikai labāk. Nav viņam jāsteidzās, var braukt lēnu. Galvenais lai kaimiņa blondā sieva čatojot vacapā pie stūres viņu nenotriektu.
    2. Ja, tā kā civilizētās zemēs, 7dienās un vakaros pēc 19 veikali būtu ciet, tad civēki iemācītos domāt uz priekšu. Nebūtu tādi “pēkšņi beidzās”. Ir bijuši projekti tādās zemēs – sākumā bija šoks, ka tik daudz jādomā, jāplāno uz priekšu, bet tad loģiski domājot, iepērkot – viss tev ir.
    3. Un vēl tāpēc jāiepērkas ir tuvējā mini ģimenes veikaliņā, nevis jābrauc uz tuvāko lielākā miesta Kaksimu, jo tur tak ir par santīmu lēēēēēēētāk. Varbūt savus izaudzētos tomētus caur to veikaliņu varēs pārdot miesta kaimiņiem nevis sapūdēt gaidot bērnus, kas atskrien reizi mēnesī uz 3h.
    4. Tieši laukos skolēnu autobusi ir. Atkarīgs no pašvaldības bet ir jau sen. Vienkārši jānosēdina to savu skolnieku no invalīda ratiņiem, ko pats esi sagādājis viņam.
    Džīzas? Piem. Nīderlandē tikai puķes un cepumiņus skatieties?

    Skābene
    28.10.2016 09:47
    Reply to  KKTK

    Var redzēt, ka neesi nevienu dienu laukos dzīvojis!

    KKTK
    28.10.2016 09:59
    Reply to  Skābene

    Ekstrasenss :D

    Reklāma