Kursors izmēģina pavisam jauno Audi Q2

43

Spēks rada pretiniekus, inovācija rada līdziniekus, un, diemžēl, arī brutālas kopijas. Bet kas tad īsti motivē attīstību? Varat iedomāties, kā pasaule veidotos, ja nebūtu pārspēka, kas īstenībā pretiniekus padara spēcīgākus un gudrākus? Dažkārt šķiet, ka inovācijas vai jaunievedumi absolūti nav nepieciešami, tomēr ražotāji tērē milzu līdzekļus to radīšanai. Kādēļ? To mēs centīsimies noskaidrot.

Cilvēki paliek prātīgāki, savai ikdienai izvēlas arvien pārdomātākus auto. Tomēr, Latvijas un it īpaši Rīgas ceļu stāvoklis arvien vairāk sāk piespiest izvēlēties auto ar paaugstinātu klīrensu. Ja jau tagad ir tik bēdīgi  ar ceļiem un jauno ceļa posmu rakumiem, kas notiks pēc 2 gadiem, kad Eiropas savienības finansējums ceļu būvei beigsies? Brauksim visi ar SUV!

Reklāma

Varbūt tieši tāpēc auto ražotāji piedāvāto SUV klāsti ir tik ļoti paplašinājuši, ka katram auto braucējam ir iespēja izvēlēties tieši savu izmēru un stilu. Audi gadījumā veseli 4 SUV pārstāvji prasās jaunā īpašnieka rokās. Mums ir iespēja izvēlēties gan lielo Audi Q7, gan pavisam, pavisam svaigo Audi Q2, kurš pieskaitāms pie kompaktklases SUV klases. Kaut tirgū ir vairāki kompaktie SUV kā, piemēram, pavisam jancīgais Mini Countryman, franču pārstāvji Peugeot 2008 un Renault Captur, vai jau pietiekami ilgi pieejamais Nissan Juke, Audi Q2 ir savādāks un ir pagaidām vienīgais premium mini SUV pārstāvis. Audi gan min, ka atklāj pavisam jaunu segmentu, bet es tam negribētu tā uzreiz piekrist.

Pirmo reizi ar Q2 iepazinos jau jūlijā īpašā prezentācijā jaunajā Pullman viesnīcā un īsi izmēģināju pirmo reizi Gada auto braucienā septembra beigās. Tomēr šo auto ļoti gribēju izbaudīt pilnvērtīgā izmēģinājumā uz vairākām dienām. Moller Baltic Import SE tādu iespēju man sniedza un nedēļas nogali man bija iespēja šo mazuli izmēģināt visdažādākajos ceļa apstākļos.

Audi visu ir ļoti vienkāršojis un optimizējis, Q2 ir pieejama standarta sešu dzinēju izvēle – trīs benzīna TFSI un trīs dīzeļa TDI, tas dod iespēju pielāgot dzinēja jauda savas naudas maka biezumam vai nepieciešamībai. Pats mazākais dzinējs ir tikai ar 1 litra tilpumu un 3 rindā sakārtotiem cilindriem, bet nodrošina 116 Zs (200 Nm) lielu jaudu, tie ir parametri, kādus nodrošināja iepriekšējās paaudzes 1.4 TFSI. Rindu turpina mums jau ierastais 1.4 TFSI COD dzinējs, jeb dzinējs ar cilindru deaktivizācijas funkciju, kuru izmēģinājām aktuālajā Audi A3 un tas auto dod 150 Zs (250 Nm), kamēr pats jaudīgākais 2.0 TFSI nodrošina jau 190 Zs (320 Nm). Interesanti ir tas, ka jaudas rādītāji visiem benzīniem un dīzeļiem ir identiski, atšķiras tik piedāvātie griezes momenti, kuri dīzeļa dzinējiem attiecīgi ir augstāki. Pats vienkāršākais TDI dīzeļa dzinējs ir ar 1.6 litru tilpumu un ir līdzīgos parametros kā mazākais benzīns un ir ar 116 Zs (250 Nm). Divu litru TDI pieejams divas jaudas līmeņa versijās attiecīgi ar 150 Zs (340 Nm) un 190 Zs (400 Nm).

img_0048

Jaudīgākās dzinēja versijas aprīkotas ar Quattro pilnpiedziņas sistēmu standartā, bet pilnpiedziņu iespējams uzstādīt arī 1.4 benzīna un mazāk jaudīgā dīzeļa dzinēja versijām.

Q2 pieejams kā ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu, tā ar S tronic septiņu pakāpju divsajūgu pārnesumkārbu visiem dzinējiem. Jaudīgā TDI un TFSI gadījumā tiek izmantota jaunizstrādāta divsajūgu pārnesumkārba, kam ir jauna veida eļļas padeve un mazināta berze.

Auto būvēts un VW grupas MBQ platformas un tā ir vienāda ar tādiem auto kā Audi A3 un TT, Seat Leon, Skoda Octavia, VW Golf un Tiguan un daudziem citiem. Šī platforma izmantota arī pavisam svaigajam Audi Q3 un Skoda Kodiaq, ko tikko prezentēja Parīzes auto izstādē. MBQ platformas auto ir vienāda priekšā ass, pedāļu un dzinēja atrašanās vietas, neskatoties uz dažādo garenbāzi un ārējiem izmēriem. Vienas modulāras platformas izmantošana ne tikai samazina ražošanas izmaksas, bet par 60% samazina ražošanas laiku. No tā ieguvēji ir gan ražotāji, gan arī gala patērētāji.

Pie Q2 ārējā veidola patiešām ir piedomāts. Ja auto priekšgals vēl ir ieturēts standarta Audi vadlīnijās ar milzīgu radiatora režģi un LED priekšējiem lukturiem, tad viss pārējais ir pilnīgi savādāks. Kaut aizmugurējie lukturi ir arī ieturēti LED stilā, to forma atšķiras no Audi ierastās. Zemais jumts, kas saplūst ar aizmugurējiem statņiem, kuri izcelti citā krāsā, akcentē Audi Q2 sportiskumu. Auto drīzāk atgādina sportisko TT kā ikdienišķu SUV. Man patīk! Ja pie Juke reti dīvainā un nedžipiskā dizaina ir grūti pierast vēl joprojām, tad Q2 acij tīkams no pirmā brīža.

Vietas nav, bet vai vajag?

Q2 nav lielas ģimenes vienīgais auto, par tādu domājams arī nemaz nav centies būt, drīzāk vientuļās mātes ar vienu pirmskolas vecuma bērnu. Vēl piemērotāks auto būtu cilvēkiem gados – kompotiem un zaptēm, ko aizvest mazbērniem, vietas atliku likām. Es ceru, ka nesapratāt šīs replikas nepareizi – es patiešām labprāt iedomātos savus vecākus šādā auto nevis garlaicīgā Toyota. Jauneklīgs un stilīgs, mazliet augstāks, lai labāk redz un galvenais – drošs. Grāmatvedes, jā vēl grāmatvedes šādā auto izskatītos mūsdienīgi.

 

Atgriežoties pie izmēra – kaut auto ir mazs, tikai 4.19m garajam auto salons ir daudz plašāks, kā sākumā var šķist, pat aizmugurē nejūtos iespiests. Salīdzinot Mini Clubman S, ar kuru braucām gada sākumā, ir 4.25m garš. Turklāt zemā jumta līnija salonā nav jūtama un gandrīz metru deviņdesmit garš indivīds nejūtas kā Land-Rover Defender aizmugurē iekārtotā nenozīmīgo pārkāpēju pārvešanas vietā.

Bagāžnieks gan ir mazs – rati pilnā veidolā  tur neietilpst, tikai apakšējā daļa un sēžamo daļu nākas “iemuķīt” kaut kur salonā, bet nu kā jau minēju, jaunas ģimenes ar bērniem auto tas galīgi nav.

Nav ko sarežģīt, visu taisām pēc trafareta

Tik tiešām, salonā lielu atšķirību no nesen izmēģinātā A3 nav, bet tas pat nav slikti, salonā komfortabli jutīsies ikviens Audi braucējs. Turklāt, kādēļ riskēt radīt ko inovatīvu vienas paaudzes ietvaros, ja ir pārbaudītas un kvalitatīvas vērtības? Jā, varbūt pāris stilīgus un atšķirīgus elementus Audi varēja ieviest šajā modelī, līdzīgi kā atteikšanās no ekrāna aktuālajā R8, bet nu šo ceļu Q2 nav gājis un agri no rīta pamodies salonā vari viegli apjukt. Bet, nē, veiklas rokas kustības un jau esi sajutis vairāk izvirzīto stūri, izteiktās vadības pogas panelī un mazliet augstāko skatu pāri pļavai.

Nostrādāts viss ir pamatīgi un piesieties tā arī neatradu kur. Nu labi, man šausmīgi riebjas plastmasas ātrumu pārslēgšanas lāpstiņas aiz stūres, premium sajūtai tas iesit kā ar kulaku zem acs, bet tas nu gan ir vienīgais. Visu pārējo var tikai apbrīnot, patiešām. Iztērējot nieka 170 EUR, kas galīgi nav daudz šai aprīkojuma opcijai, vari iegūt salona gaismas paku, kas burtiski atdzīvina salonu tumsā. Paneļos integrētie LED gaismekļi (laicīgi atvainojos par bildes kvalitāti), apgaismotie sliekšņi un durvju ailes izceļas ar pārdomāto stilu un novērtējošus vārdus dzirdēju arī no cilvēkiem, kuriem maza sapratne par auto. Teiksiet sīkums? No sīkumiem sastāv šī pasaule.

Viss pārējais ir gandrīz kā pēc trafareta.

Nav sanācis sēdēt jauno paaudžu Audi standarta sēdekļos un grūti ir minēt par to kvalitāti un sēdēšanas ērtumu, bet sporta versijas sēdekļi ar papildus jostas vietas atbalstu ir dikti ērti. Gan muguras, gan sānu, gan kāju atbalsts ir pārdomāts kā lielākiem, tā mazākiem cilvēkiem. Nav gan paši ērtākie sēdekļi, kādus šogad esmu baudījis, bet tālu noteikti nav.

Tieši tāpat Q2 var iegūt un demo auto ir ieguvis pavisam skaisto Audi virtuālo paneli, ceļa zīmju nolasīšanas iespēju un visas drošības un braucēja asistentus. Tāpat arī aktīvais līniju palīgs piestūrē un skaļi bļauj, ja esi noņēmis stūres no rokas, tomēr negribētu teikt, ka strādāja ļoti precīzi. Pat ļoti skaidrās un svaigi krāsotās līnijas regulāri neatpazina arī uz jūtīgāko režīmu un nācās vien pašam visu pie stūres darīt. Arī sastrēgumu asistents vēl jāattīsta, uzticot auto braukšanu sastrēgumā tikai digitālajam partnerim, ātri vien tiksiet izsvilpts, nu dikti lēni uzsāk braukšanu un sekošanu priekšā esošajam auto. Ticu, ka ar nākamo paaudzi viss būs kā vajag, jo aktuālajiem VW viss strādā kaut kā foršāk.

Q2 var tikt aprīkots ar MMI Navigation Plus multimedijas sistēmu, kas dod gan Apple CarPlay, gan Android Auto un WiFi karstpunktu ar atsevišķo SIM karti. Tieši tāpat auto var tikt aprīkot arī ar pavisam audiofīlo Bang & Olufsen. Multimedijas sistēma ir jau ierastā un esot to pieminējuši visos aktuālajos Audi braucienos, tāpēc neatkārtošos. Šoreiz teiciens, ka atkārtošana ir zināšanu māte, uz mani iespaidu neatstāj.

Braukt visnotaļ patīkami

Es neesmu liels nedēļas nogaļu braucējs, pa darba nedēļu sanākt tik daudz sēdēt auto, ka nogalē gribas vienkārši sēdēt mājās vai pastaigāties. Tomēr tieši šajā nedēļas nogalē gan pašam, gan ar ģimeni, bija jāveic paliela distance visādās nepieciešamībās, tādēļ ļoti dinamiskā vidē sanāca auto izmēģināt dažādos apstākļos. Un kā gadījies kā ne, arī vecāki no laukiem bija ciemos atbraukuši, kāda veiksme. Mamma uzreiz novērtēja labo pārredzamību un ļoti lielo manevrētspēju gan lielveikalu stāvvietās, gan svētdienas braucēju satiksmē. Heh, kā jau teicu – ideāli piemērots auto vecākiem cilvēkiem, jo Q2 standartā ir tā saucamā progresīvā stūres iekārta, kura atkarībā no situācijas pielāgo stūres griešanās attiecību griešanās brīdī. Tas dod priekšrocības kā satiksmē, tā nost no ceļu un ir patiešām ērta. Pārkare ir ļoti maza, tikai 15 cm, un tas noņem bailes kaut ko viegli aizķert.

Neskatoties uz mazo izmēru un pacēlumu no zemes, auto stabili jūtas arī lielākā ātrumā, bet paātrināšanās man nepatika. Ne jau tāpēc, ka auto bija aprīkots ar 1.4 TFSI 150 Zs benzīna versiju, bet ātrumkārbas savienība ar dzinēju nejutās nostrādāta. Pat dinamiski paātrinoties dzinēja apgriezieni pēc pārnesuma pārslēgšanās strauji nokrita, rezultējot dzinēja iekrišanu mazā turbo bedrē. Auto var paātrināties labāk, šo to vajag uzlabot un pieļauju, ka tā ir tikai programmēšanas vaina.

Meža ceļos Q2 jūtas ļoti labi un vieglās manevrēšanas spējas ļoti palīdz ielīst praktiski starp katru koku. Tomēr mīksts segums un mīkstas smiltis nav šī auto stihija, pat neskatoties uz salīdzinoši mazo 1265 kg pašmasu. Būtu interesanti pārbaudīt ar mazliet atbilstošākām riepām, bet ar standarta asfaltam paredzēto gumiju nekur tāli nevajag cerēt tikt. Tieši turpat nekur es arī tiku un pat vajadzēja atkāpties atpakaļ un simts metru garo smilšu posmu pārvarēt ar jaudīgu ieskrējienu. 18 collu riteņi ar zemā profila riepām noteikti nepalīdzēja, arī braukšanas režīmu regulācija pretī nenāca. Vienīgais palīgs būtu Quattro sistēma.

Bet pārmetumi šeit ir mazliet nevietā, auto noteikti nav paredzēts nekam vairāk kā mazliet dubļainam vai sniegotam ceļam līdz lauku mājai.

Mani tiešām fascinē atbilstošās dinamikas un degvielas patēriņa sajaukums, pēc dinamiskas nedēļas nogales auto tika atgriezts ar nieka 7 litru vidējo patēriņu. Buklets gan sola 5.4 litrus uz 100 km, bet ticēt bukletam ir apmēram tas pats, kas ticēt policijas pārvietojamo fotoradaru pārkāpumu prevencijas idejai.

Audi Q2 nav lēts, galīgi nav lēts. Tā kā nav vēl zināma auto cena ar viena litra dzinēju, tad pagaidām nāksies šķirties no 24 tūkstošiem EUR pa bāzes versiju ar 1.4 dzinēja benzīna versiju ar manuālo kārbu un par automātisko piemaksāt gandrīz divus tūkstošus. Mazliet glītākajā Sport versijā auto maksā vēl dārgāk un par versiju ar automātisko kārbu nāksies šķirties jau no 28 tūkstošiem. Demo Q2, kurš ir diezgan labi komplektēts, bija bez Sport pakotnes un maksā gandrīz 38 tūkstošus, kas ir pamatīgs lēciens priekšā konkurentiem. Bet es domāju, ka lēciens ir arī kvalitātē.

Man patika:
  • Auto jestrais dizains
  • Lieliskā manevrētspēja jebkuros apstākļos
  • Auto būves kvalitāte

Man nepatika:
  • Dzinēja un ātrumkārbas savienība
  • Mazliet šaubīgais cenu līmenis

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
43 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Lapsinieks
11.10.2016 16:59

jā, tā ir ar tiem mazajiem motoriem un automātiem… kad izbraukājās a visādiem mazmotoriem un mistiskiem automātiem da variāoriem… saproti, ka nekas nesniedz lielāku sirdsmieru un prieku kā kārtīga 3 litru benzīna kapsēta ar brutālu 4pakāpju automātu, kam pārslēgšanos nejūt vispār un nenormāla jaudas rezerve ir pie jebkuriem apgriezieniem/ātrumiem… kas tā vien provocē… braukt MIERĪGI, nosvērti un relaksēti… (patēriņa tēmu gan neaiztiekam…)

11.10.2016 17:05
Reply to  Lapsinieks

Ha ha, labs joks par to četrpakāpju automātu :)

Lapsinieks
11.10.2016 17:11

katru joku var apskatīt no dažādiem aspektiem. Jo lielāks motors un vairāk zirgu plašākā apgriezienu diapazonā, jo mazāk ātrumu vajag dinamikas līkni turēt maksimāli nesaraustītu. ar visu to patēriņš šoseja/pilsēta braucot atļautajos ietvaros ir 8/14. man kolēģim ir 1,8 motors ar 5ātrumu automātu: auto daudz vaiāk raustās slēdzot ātrumus un patēriņš vien par kādu litru mazāks. see the point?

11.10.2016 17:21
Reply to  Lapsinieks

Šeit es varu tikai ieteikt izbraukt ar normālu jaudīgu auto, kas aprīkots ar labu automātu.

Lapsinieks
11.10.2016 17:30

nu esmu braucis arī riktīgi krutiem autiņiem. nu rupji runājot – tas ātrumu skaits vislielāko efektu dod tieši degvielas patēriņam. nekam citam. nemāni sevi. + rēķins, ja tāda kārba noplīst. Nē, es neesmu stagnāts – būtu man teikšana, es ar abām rokām balsotu par elektroauto, pat ja litija ieguves vārdā tiek iznīcināta vesela Bolīvija… ētiku tagad neapskatīsim…

Māris Gaugers
11.10.2016 23:11
Reply to  Lapsinieks

Manam vasaras kaplim ir 5.0 V8 ar 5pk automātu un noteikti varu teikt ka ar ko modernāku ir daudz patīkamāk braukt

Lapsinieks
12.10.2016 08:26
Reply to  Māris Gaugers

“kaplim” :D Nu 5 litri varbūt jau ir perebors… bet vai tā patīkamākā braukšana vairāk nav no citiem modernāka auto aspektiem – konforts, ergonomika, piekare, gudra elektronika, papildus fīčas? Turklāt, jebkura vecuma auto tā tomēr ir ekstrēmi skalas abi gali – 5l vs “tautas vidējais auto” ar 1,4 vai 1,6. esmu braucis ar pāris 1,2/1,4 automātiem/variātoriem – tās tomēr ir mocības – gan motoram, gan vadītājam – komplektā ar sliktu skaņas izolāciju, tizliem sēdekļiem, nesaprotamiem elektroniskiem stūres un pedāļu pievadiem, lētas plastmasas… baudas tur nav daudz… un lai sasniegtu kautkādu dinamiku, redzi, ka tahometrā bultiņa biežāk dzīvojas pie sarkanās atzīmes, līdz ar to arī patēriņš reklāmas bukletos rakstīto reizina ar 2… nu tādas man pārdomas… Skaidrs, ka šitāds mazulis audi pa gandrīz 40 tūkstošiem ir patālu no vidēji tautā pieejamajam līmenim.

Māris Gaugers
12.10.2016 10:04
Reply to  Lapsinieks

Es esmu mazo motoru nīdējs, nenoliegšu. Es esmu arī zaļo nīdējs. Bet esmu turbo fans, līdz ar to tie jaunie motori ar mani ir kaut kādā balansā. Es protams saprotu, ka tie mazlitrāžas dzinēji ar turbo ir būvēti tikai zaļumam, bet turbo motora grieze patiešām dod patīkamu braukšanu, jo braucam jau ar griezi nevis jaudu. Atceros vairākus gadus atpakaļ būvējām čoma 1.8 atmosfēru un neskatoties uz patiešām labo jaudu gandrīz 220hp apmērā, grieze tur bija smieklīga un ar savu 200hp smago ģimenes XC70 viegli noskrēju līdz 100kmh. Stāsta morāle ir vienkārša, visam ir jābūt balansā un pret 2.0 turbo dzinēju man ir tikai cieņa

Uldis M.
12.10.2016 10:41
Reply to  Māris Gaugers

par 2.0 turbo benzīnu piekrītu. Sākot no 2.0 litru tilpuma, turbo ir ok, jo nav arī tik ļoti jūtama turbo bedre un motors arī no zemiem apgreizieniem jau ir kaut cik atsaucīgs.

Lapsinieks
12.10.2016 16:48
Reply to  Uldis M.

tirgū patreiz ir padsmit +/-2l turbo benzīna motori. daži tiek slavēti, daži – gānīti, nemaz nerunājot par kombināciju ar labu vai sliktu automātu. Tā ka te ar jāskatās. Sūdīga kārba sajās vislabāko motoru. Diemžēl tautai pieejamajā segmentā ražotāji grēko. un kā vēl. Ir braukts ar tādiem mēsliem, ka baisi paliek.

Uldis M.
12.10.2016 10:34
Reply to  Lapsinieks

Gluži manas domas! Manam auto arī ir tikai 4 pakāpju automāts, un normāls 2.5l motors ar labu jaudu plašā apgriezienu diapazonā.
Jā, varbūt turbodīzelītim vai mazajam turbo benzīna motoriņam, kas efektīvi darbojas tikai pie turbīnas pieslēgšanās īsā apgriezienu diapazonā daudzie pārnesumi arī nāk par labu, jo spēj motoru noturēt šajā šaurajā apgriezienu diapazonā. Bet padomājam tagad loģiski – pat ja kārba ir ļoti komplicēta un advancēta, pārslēgšanās ir un paliek pārslēgšanās, lai cik ātra vai plūdena tā nebūtu. Esmu pabraukājis arī ar 7pakāpju automātu, un godīgi sakot man nepatika nepārtrauktā pārnesumu maiņa… braucot pilsētas satiksmē kārba to vien dara kā maina pārnesumus. Tai pat laikā ar 4robnieci vari justies līdzīgi kā ar manuālo – tev ir “gari” pārnesumi un vari normāli piekāpināt apgriezienus bez liekas pārslēgšanās.
Vai esat aizdomājušies kāpēc 0-100 laiks vienam un tam pašam auto ar manuālo parasti ir labāks par automātu, neskatoties uz to ka automāts taču ir kruts un advancēts? viss sāls tajā ka ar manuālo tu 100km/h vari sasniegt otrajā pārnesumā (ar vienu pārslēgšanos), kamēr daudzpakāpju automāts ir pārslēdzies jau vismaz 3.šajā un zaudējis gan laiku gan griezi…
Ok, atsevišķs stāsts ir variators… bet tas tiešām ir atsevišķs stāsts.

Lapsinieks
12.10.2016 11:15
Reply to  Uldis M.

… kā kurš variātors.

un vispār, da Tu arī esi senils večuks, kas velk mūs visus apakaļ – tas galīgi neiet kopā ar gaišo tehnoloģisko nākotni, uz kuru mūs vedina Kristaps ar savu kursoru!

Uldis M.
12.10.2016 11:54
Reply to  Lapsinieks

Pārnesumkārbām tāpat kā iekšdedzes dzinējiem nav īsti nākotnes plašpatēriņa autoindustrijā. lai cik arī komplicētas tās nebūvētu.

Lapsinieks
12.10.2016 12:16
Reply to  Uldis M.

paskatīsimies pēc dažiem gadiem, kad šis 20 ātrumu/dupl/tripl sajūgu kārbas, kas komplicētākas par 10 žiguļīem kopā ņemot, sāks birt nost… diez vai kaut kas tik strauji mainīsies, lai cilvēki pārstātu pirkt 10 gadus vecus auto…

Uldis M.
12.10.2016 15:45
Reply to  Lapsinieks

Strauji var mainīties vien Eiropas regulas un normatīvi – attiecīgi pamatīgi apgrūtinot ikdienu tiem kas gribēs pārvietoties ar vecām tehnoloģijām…

Māris Gaugers
12.10.2016 21:22
Reply to  Uldis M.

Tehnoloģijas jau nu nekā nevar ierobežot, aizliegs dēļ izmešiem iebraukt, ierobežos zemās eiro klases utt. Atveramies ka automātam ir mazāki izmeši par manuāli

Janis
13.10.2016 08:42
Reply to  Uldis M.

Tas paātrinājums manuālis/ automāts jaunajiem auto ir tieši pretējs automāts ātrāks, protams nerunājam te par quasqajiem un mazauto..
Plus tas viss ir ļoti, ļoti komplicēti….

Uldis M.
13.10.2016 08:54
Reply to  Janis

Qashqajiem vienmēr ir stāvējis siksnas variators, tas visu izskaidro, bet ok, ne par tiem zvēriem tagad runājam. bet jā, piekrītu ka viss nav tik vienkārši. Un kā Lapsinieks iepriekš minēja – ļoti svarīgi ir pareizais salikums – respektīvi pareizā kārba pareizajam dzinējam.

Janis
13.10.2016 09:28
Reply to  Uldis M.

Un vispār ne tikai tas, bet arī, kur tu to kārbu un dzinēju izmantosi, Latvijā uz 90 km/h braucot, Vācijā uz bāņa, vai vispār trasē? Un vispār, kāpēc neviens nerunā par bremzēm?
Tas viss ļoti subjektīvi, labākais/patīkamākais, var ļoti atšķirties, plus vel katra individuālas sajūtas, par šo tēmu var runāt un strīdēties bezgalīgi…

KKTK
15.10.2016 23:28
Reply to  Uldis M.

Nu ja vienīgais rādītājs ir 100km sasniegšana un neslēgšanās tad tev variatoru. Trasei visi liek īsās kārbas, jo ar garajām kāš kā mazie ;)

Janis
13.10.2016 08:36
Reply to  Lapsinieks

3 litri jau nav kārtīga benzīna kapsēta, un nenormāla jaudas rezerve vel ne tik :D

Lapsinieks
13.10.2016 08:56
Reply to  Janis

ja salīdzina ar kautkādu 1,5 dīzeli (nesen ar tādu izbraukājos pilsēta+bānis 160km/h) ar patēriņu 4,9… viss rodas salīdzinot. Kopējā spektrā no 1-5 litriem, kas mums pa ielām braukā 3l ar 260 zirgiem tomēr ir krietni tajā galā, ko saukā i par kapsētu, i kam IR zināma jaudas rezercve. objektīvi ņemot.

Janis
13.10.2016 09:35
Reply to  Lapsinieks

Protams, domu sapratu:)
Man pašam arī patīk lielāka tilpuma un “vairākcilindru” motori, vairāk gan ne tādēļ, ka “labāk ietu”, jo tā īsti nemaz nav (bet atkal tur ir par ko strīdēties un strīdēties), bet tieši sajūtu ziņā vienkārši patīk, kā jūti spēku tajā dzinējā, un manuprāt tas ir svarīgi, lai pašam patīk, protams citi to sauks par “krānu staipīšanu” utt, bet manuprāt cilvēkam jābūt apmierinātām un laimīgam ar dzīvi, vienam prieku sagādā auto otram datori utt…

Bet vispār par šo visu var strīdēties bezgalīgi, turklāt kā jau pats minēji viss rodas salīdzinot :)

Lapsinieks
13.10.2016 10:26
Reply to  Janis

parasti arī labāk iet… jo tādus motorus liek augstāka segmenta auto, kas ir lielāks, labāks arī visos citos parametros, ērtība, drošums, labāki materiāli, beņķi, izolācija, skaņa un cena x2 vai 3. te ar, protams, ir izņēmumi. S klases mersis būs pārāks braukšanas sajūtās vienmēr pār hundai i20, astrām, golfiem, aurām un kaškajiem.

Jokman
12.10.2016 11:30

Man visvairāk šokē cenas lēciens bāze 24-28 tūkst un 38 tūkst. par to ko reāli gribētos nopirkt un kas pat vēl nav līdz galam aprīkots. Nu diez vai grāmatvede var atļauties tādu auto ja nu vienīgi viņa nav priekšnieka mīļākā :). Par šo naudu ir daudz konkurenti tā pati Mazda CX3 tiešām foršs auto sievietei un pat CX-5 nemaksā tik dārgi. Tas auto vairāk piestāv turīgai jaunatnei kam tētis nopirka pirmo auto.

Janis
13.10.2016 08:44
Reply to  Jokman

Jā, bet mazda ir mazda…
1. Nav tā pati kvalitāte
2. Nevienam pēc tam nepārdosi :D

Uldis M.
13.10.2016 09:03
Reply to  Janis

Zini…? Ja nopērc jaunu auto salonā, tad pirmos 5 gadus īpaši par uzticamību un kvalitāti tāpat raižu nebūs. Un ar pārdošanu arī nemaz tik slikti nav… tie paši RAV4 “secound hand” tirgū iet uz urrā, un pat lietoti KIA Sportage tirgojas pa lielām cenām. CX mazdām arī ir potenciāls šajā lauciņā. Pie kam, jebkuram audi Q sērijas pārstāvim būs lielāks vērtības kritums ja salīdzina cenu pa kādu tas būs nopirkts pie dīlera un pa cik to nāksies tirgot nākamajam īpašniekam.

Janis
14.10.2016 22:49
Reply to  Uldis M.

Nav runa par uzticamību bet gan kvalitāti, mazdu, kiu un qasqaju, ravu ir braukts, un visi viņi pa Rīgas bruģi braucot grab par 90% skaļāk par tiguanu, manuprāt tās ir zemākas klases auto…
Personīgi nepatīk man tie lētie “plastuči”

deni2s
12.10.2016 12:09

Izskaidrojiet man kāds to repliku par grāmatvedi:
“Grāmatvedes, jā vēl grāmatvedes šādā auto izskatītos mūsdienīgi.”
Pārlasīju 3 reizes un tā arī nesapratu, ar ko grāmatvedes vizuāli tik ļoti atšķirās no citām sievietēm autora izpratnē.

Lapsinieks
12.10.2016 12:36
Reply to  deni2s

Pārsvarā grāmatvedes ir paskumja paskata tantes ar švaku nervu sistēmu. Autorprāt, tas ir izdevies joks, ka šādā auto viņas izskatītos mazāk paskumja paskata vai ar ne tik švaku nervu sistēmu. Epitetus katrs var pats piemeklēt pēc savas saprašanas vai dzīves pieredzes.
Tas pats, laikam, attiecas uz vientuļajām mātēm.

Māris Gaugers
12.10.2016 13:07
Reply to  Lapsinieks

Ļoti precīzi, salīdzinājumus katrs pats var piemeklēt pēc savas pieredzes. Manā praksē galvenās grāmatvedes brauc vai nu ar reti garlaicīgiem auto vai dārgiem un savdabīgiem. Braucot ar šādu auto noteikti būtu mazāk garlaicīgas. Jebkurā gadījumā katram epitetam nevajag sameklēt apliecinājumu

deni2s
12.10.2016 13:40
Reply to  Māris Gaugers

Es vienkārši nesapratu to epitetu vispār, jo manā dzīvē grāmatvedes neizceļās uz citu sieviešu fona :D

Lapsinieks
12.10.2016 16:49
Reply to  deni2s

vai nu Tev foršas grāmatvedes, vai arī dzīve “interesanta”.

deni2s
13.10.2016 11:12
Reply to  Lapsinieks

Nesūdzos nedz par grāmatvedēm, nedz par dzīves garlaicīgumu :D

Kaspars
12.10.2016 21:18

hmm.. “Tomēr, Latvijas un it īpaši Rīgas ceļu stāvoklis arvien vairāk sāk piespiest izvēlēties auto ar paaugstinātu klīrensu.”
Tieši tāpēc par Latvijas gada auto ir kļuvis kas?? Hundai i20! Zemākā stock mašīnā savu mūžu neesmu sēdējis

Nepazīstu nevienu, kurš būtu izvēlējies paaugstināta klīrensa auto, jo Rīgā slikti ceļi..Visi paziņas, kas izvēlējušies augstākas mašīnas to darījuši jo patstāvīgi izbrauc ārpus asfalta klātām ielām vai arī tāpēc, ka patīk džipveidīgi auto.
Vienīgais iemesls paaugstinātam klīrensam Rīgā būtu tas, ka dažas ielas 3x gadā applūst, kas būsim godīgi – neizklausās pārlieku nopietni.

Lapsinieks
13.10.2016 09:27
Reply to  Kaspars

kā man teica viena range rover sport īpašniece – tu brauc kā gribi un skaties uz visiem no augšas. tas daudz ko izskaidro.

x
13.10.2016 09:34
Reply to  Lapsinieks

var apbraukt sastrēgumus pa ietvi vai ceļa nomali ahaha

visbiežāk šādi no augšas skatītāji ierok vai apmet savus bētēerus situācijās, kur normāls braucējs bez psih. traumas būtu piebremzējis, braucis pa citu rādiusu utt. Nu ko lai dara – auto ir, bet fizika cilvēkam sveša. OK, reindžs joprojām ir stabilāks auto par sandero, bet smaguma centru, masu un paātrinājumu fig apmānīsi.

p.s. kad ielas APPLŪST, pie kājas klīrenss. Klīrensam nozīme ziemas rītā, kad ielas vēl nav notīrītas.

Kaspars
13.10.2016 15:19
Reply to  x

Neesmu nevienu apvidnieku Rīgā ar hidrotriecienu redzējis, bet ar beigtiem vieglajiem vienmēr pilnas peļķes. Par to es

KKTK
15.10.2016 23:33
Reply to  Kaspars

Tu pat nezini kas ir hidrotrieciens un kā to dabūt. Visi kas stāv malās ir elektronikas un sadalītāja blīvējuma upuri ;)

Janis
16.10.2016 13:52
Reply to  KKTK

Kāda vel sadalītāja blīvējuma upuri? Nav tak 90desmitie vairs…

Uldis M.
13.10.2016 09:51
Reply to  Kaspars

Apmales! Tu piemirsi slavenās apmales ar ko attaisnojas visi krosoveru īpašnieki – ka var mierīgi uz jebkuras apmales uzstumties neuztraucoties par bampera noraušanu. Un sava taisnība tur ir – Ja tev ir vieglais auto ar diezgan zemu priekšu, tad daudzās stāvvietās patiešām ir problēmas ar apmalēm.

Māris Gaugers
13.10.2016 17:00
Reply to  Kaspars

Es ikdienā braucu ar super zemu BMW un ļoti zemu Mercedes. Tajā momentā kad pārsēžos uz XC70, mans dienā uzspētais jūtami palielinās, jo var braukt adekvāti. Braucot pa krasta ielu vai Skanstes ielu pat ar XC70 gribas raudāt

Melissa Evans
06.01.2017 14:21

Es saņēmu agri finansējumu no Mr Paul DOUEL, finanšu godīgs dzīvo Francijā. Jūs varat darīt to pašu es domāju. Viens adrese: p.douel645@gmail.com