Latvijas komandas Drive eO būvētā elektroautomašīna ar jaunzēlandiešu pilotu Rīsu Millenu svētdien spēja iekļauties zem deviņām minūtēm leģendārajās Paikspīkas izturības sacīkstēs, tomēr palika absolūtā vērtējuma otrajā vietā. Drive eO finišēja pēc 8 minūtēm un 57.118 sekundēm, par nepilnām sešām sekundēm piekāpjoties ar Honda turbo dzinēju aprīkotā Romēna Dimā no Francijas automašīnai. Trešo vietu arī ieņēma elektromašīna – japānis Tetsuja Jamaho finišu sasniedza 9 minūtēs un 6 sekundēs.
Pirms gada Drive eO ar Millenu pie stūres finišēja pēc 9 minūtēm un 7.222 sekundēm, triumfējot absolūtajā ieskaitē un kļūstot par pirmo elektromobili vēsturē, kas uzvarējis sacensībās. Jau pērn par sekundi tika pārspēts līdzšinējais elektrisko mašīnu rekords, kas šogad tas uzlabots vēl vairāk.
Sacensību rekords kopš 2013. gada pieder franču rallija pilotam Sebastjanam Lēbam, kurš togad finišēja pēc 8 minūtēm un 13 sekundēm. Lēbs bija vienīgais braucējs, kurš spējis iekļauties zem 9 minūtēm, tagad viņam pievienojušies Dimā un Millens.
Sacensībās tiek veikta 20 kilometrus gara distance ar 156 līkumiem. Šogad tās tika aizvadītas simto reizi.
Ar pilnajiem Paikspīkas sacensību rezultātiem var iepazīties sacensību mājaslapā.
Kopsavilkums:
Sakārtoja mašīnu, dabūja riepu sponsorus… tomēr ar izvēli kļūdījās sacīkšu dienai
Lai arī savāca mašīnu, tomēr vienu saulīti esot uzmetis
Būšot atpakaļ 2017
Vēl vienā reisajā līkumā kļūdījās. Kas zin, varbūt tu arī aizgāja tās 5 sek. līdz uzvarai pavisam.
Saulūte īstenībā nav bijusi…
https://www.youtube.com/watch?v=X3gJ95f-8es – kļūda pie 6:25, bet ne uzvaru nesoša…
Bet nu ja džeki saka ka riepas nepareizas tad nepareizas. Cerēsim atkal uz 2017 :D
Es gan gribētu lai viņi TG vai GT raidījumā nonāk…
oi, nē. jaunajā TG labāk nevajag. tas šobrīd būtu, kā nonākt fiftajā gērā. labāk lai par viņiem paņirdz GT vai arī uzslavē. kā sacīt, arī negatīva reklāma ir reklāma, it īpaši ar atraktīviem klauniem un konservatīviem scenāristiem :)
Īstenībā absolūto rekordu tagad grūti pārsist, jo pēc 13.gada sacensībām esot sekojusi diezgan barga ziema, pēc kuras ir pamatīgi cietusi trases augšējā daļa kas no gludas ir palikusi par diezgan viļņainu, līdz ar to tajā vairs nevar attīstīt tādu ātrumu kā līdz tam.
Tā ka kamēr tajā posmā netiks salabots ceļa segums, pārsist 13. gada 8:13 rekordu būs stipri pagrūti.
šajā gadījumā – da i pofig. absolūtā pirmā vieta, protams, būtu ekselenti. bet izdrāzt visus elektromobīļus un hibrīdus ar megabudžetu – priceless. Dambis un komanda!