Tesla šonakt izziņoja jauno Model 3 elektro automašīnu, ko uzņēmuma vadītājs Elons Masks (Elon Musk) uzskata par elektro automašīnu plašai publikai. Tesla Model 3 cena sāksies no 35 000 dolāru un tiek solīts, ka ar vienu uzlādi būs iespējams nobraukt 215 jūdzes (aptuveni 350 kilometrus). Elons Masks „ir visai drošs”, ka Model 3 piegādes sāksies 2017. Gada nogalē.
Tiek solīts, ka Tesla Model 3 būs ļoti drošs auto, kā arī ieskrējiens no nulles līdz 100 kilometriem stundā būšot zem 6 sekundēm. Elons Masks paspēja izlielīties, ka jau uzreiz saņemti 130 000 Tesla Model 3 iepriekšpasūtījumi. Iepriekš pasūtot Model 3, potenciālajiem pircējiem ir jāsamaksā 1000 dolāru drošības nauda.
Prezentācijas laikā tika uzsvērts, ka līdz Tesla Model 3 nonākšanai uz ceļiem, ASV teritorijā jau būs uzstādītas vismaz 7200 Supercharger uzlādes stacijas. Tesla Model 3 būs pieejams ar pakaļpiedziņu vai visu četru riteņu piedziņu. Salonu rotās 15 collu ekrāns, kas ir par 2 collām mazāks par Model S un X pieejamo vadības ekrānu. Tomēr ir jāatceras, ka Tesla Model S un X cenas bieži tuvojās 100 000 dolāru atzīmei. Tesla Model 3 būs piecas pilnvērtīgas sēdvietas, kas arī uzskatāms par pamatīgu uzlabojumu.
Pat pašmāju bāleliņi paguvuši rezervēt sev Model 3, nepiemirstot par to palielīties tīmeklī.
#Model3 pic.twitter.com/jN9Yazs0ar
— Mārtiņš Mičulis (@miculis) April 1, 2016
Das auto par savu e-up sīkpirdi prasa gandrīz tikpat. Bet tur pat nav ko salīdzināt!
3 valstu un austrumeiropas tirgum vajadzētu versiju, kur šo LCD displeju var nomontēt nost astājot auto.. ^-^
atgādināšu, ka tu dzīvo Ziemeļeiropā.
1. aprīļa joks?
Pat Igauņiem neizdodas (lai arī kā censtos) sevi pieskaitīt Ziemeļeiropai.
Kāpēc baidīties no Austrumeiropas brenda?) Ziemeļos ir auksti, bet Austrumos lec Saule.
Ir atšķirība starp ‘Ziemeļvalstis’ un ‘Ziemeļeiropa’. Ģeogrāfiski gan Latvija gan Igaunija atrodas ‘Ziemeļeiropā’, kaut arī neviena no šīm abām nav ‘Ziemeļvalsts’.
Nevajag jau tik ļoti glorificēt štatus. Tur pat dēļ cigarešu paciņas izbliezīs stiklu reizēm.
Emm..tie 2 gadi teslai gan mēdz ievilkties (papētām model X solītos termiņus) :D
Bet tas ir viss, kas tika par auto prezentēts un, kas parādīsies kursorā?
Pats Elons Masks atzina, ka ModelX ir pārāk sarežģītu un pārāk labu uztaisījuši … būtu bijis pareizāk visas krutās fīcās nesalikt pie pirmā piegājiena. Kā arī bija aizķeršanās ar īpašajām FalconWingDoors, kas Model X ir unikālas industrijā – tas viss kopā – liela novēlošanās. Daudzo šo liek kā argumentu, kāpēc Model 3 aizkavēsies – bet neņem vērā to ka Model 3 ir daudz vienkāršāks auto.
Par kavēšanos es piekristu, ja runātu par ražošanas apjomiem, tur varētu būt aizķeršanās, jo saražot 100k gada laikā viņi labākajā gadījumā varēs izdarīt 2018 vai 2019 gadā, tā ka visi tie kas ir rindā gaidīs ilgāk nekā 2017/2018 gads.
Bet nu, cerams Teslai izdosies kāpināt tempus un apmierināt visus Model3 gribētājus pēc iespējas ātrāk. ;)
Tiesa, model 3 ir vienkāršāks, kā arī ražotājs taču mācās no kļūdām, cerams, ka ar piegādēm ilgi nekavēsies, jo no šī modeļa veiksmes ir atkarīga uzņēmuma tālākā attīstība – ja viņi spēs laicīgi un kvalitatīvi saražot model 3, tad man ir aizdomas, ka auto būs ļoti populārs, kas vienlaicīgi nozīmē gan teslas veiksmi (vairāk labāku/lētāku auto modeļu nākotnē), gan arī visas elektro auto industrijas uzplaukumu (visi tie, kas ražo leaf un e-up un citus, manās acīs, mēslus, sarosīsies), par ko būtu baigais prieks..
Vienīgi, 35k ir Amerikas starta cena, bet kāda tā būs, kad auto ieripos Tavā pagalmā?
Jā, vairāk gan sanāks. Bet diez vai virs 40k EUR.
Nevis Model X ir pārāk sarežģīts, bet Tesla Motors vienkārši nav pietiekami attīstītas autobūves kompetences.
Ā, ok.
mani gan nedaudz mulsina pats auto “purngals” – kaut kā pierasts pie kaut kā līdzīga radiatora restei… bet tas tā – iespējams ar laiku pieradīs, iespējams gala versiju būs skārušas šādas tādas izmaiņas. Tā vispārēji ir ok modelīts.
Nezinu kāpēc, bet man šķiet, ka Latvijā tāds auto maksās visus 50 000 eur.
protams, 35 ir āmurikas cena. EU pieliec klāt PVN. Tātad – vismaz 43 +/- kurss pret eirām
Paskaties un salīdzini Model S cenas, ASV un Eiropā.. tik krasa atšķirība gan nav!
musturs skaidrs… bez nodokļiem, piemēram, dānija auto ir lētāki nekā vācijā. iemesls – dānijā ir + nenormāli nodokļi. es jau to cenu (ka tā būs lielāka) tieši arī minēju AR nodokļiem. Un āmurikā jau arī dažādos štatos ir ļoti atšķirīgi nodokļi.
es gan teiktu, tā bāzes modeļa cena tur kas būs 35k usd, eiroā diez vai būs virs 40k. eur.
Vilinoša cena, 2016. gada plānos ir arī Superčārdžers Rīgā un kaut kur Latgalē, pa ceļam uz krieviju.
Jauns Nissan Leaf maksā ~30.000$
Emm, ar nisan leaf Tu no superčārdžera Rīgā līdz superčārdžerim Latgalē diez vai tiksi :D
Tā ir pavisam noteikti tikai pilsētas mašīna, kas pie tam arī izskatās pēc mazbudžetnieka
Par to jau iet runa, izskatās švaki, maksā tikpat, cik Model 3 Tesla.
Jā – vai nu Nissan Leaf ir švaks, vai nu arī Tesla ar Model 3 parāda “spēku” – grozi kā gribi, bet nu tie citi pēc pāris gadiem būs pavisam netīkami potenciālajiem pircējiem.. nāksies iespringt un uzražot kaut ko labāku vai nu arī šiem cenas jālaiž lejā.
Es pieņemu, ka neesi tik naivs, ka domā, ka Tesla Motors ir visiem priekšā ar šādiem auto. Kad tirgus būs gatavs, visi nozīmīgie (lielie) auto ražotāji arī sāks (vairāk) piedāvāt elektroauto. Pagaidām tā ir tāda jūsmiņu niša.
Ar reālo piedāvājumu tirgū viņi šobrīd ir gan visiem priekšā ar šādiem auto. Cits jautājums, ka ‘lielajiem’ protams ir liela nauda ko grūst izstrādē, līdz ko kāds (Tesla) ir parādījis, ka tirgus ir.
Te gan ir vēl viens būtisks jautājums. Lai ‘lielie’ varētu konkurēt ar Teslu, viņiem jāpiedāvā līdzvērtīgs produkts tajā pašā cenu kategorijā. Un ar līdzvērtīgu neiet runa par ādas beņķiem vai smuku stūri, bet gan nobraucamo attālumu. Zem 200 jūdzēm/350 km šie auto ir un paliek interesanti tikai šaurai cilvēku grupai. Bet attālums ir baterija un attālums kombinācijā ar cenu kategoriju ir ‘lēta baterija’. Ir skaidrs, ka bez savas Gigarūpnīcas Model 3 Teslai nebūtu pavelkams. Tas ir, uztaisīt jau var, bet tik ‘maz’ viņš nemaksātu. Un te nu mēs atgriežamies pie ‘lielajiem’ auto ražotājiem. No kurienes viņi ņems lētās baterijas saviem ‘līdzvērtīgajiem’ elektroauto? Visticamākais variants – Tesla tirgos platformu un baterijas citiem auto ražotājiem, kuri tad varēs darīt to ko māk vislabāk – uzkarināt kaut kādu bundžu uz riteņiem, un tas tad būs patiešām ‘pieejams’ elektroauto ar labu nobraucamo attālumu.
Apskaties Nissan.lv – cena sākot no 33 500 EUR ;)
Latvijas apstākļiem, tāds izklaides auto, ne mums uzlādes laukumi, ne arī katram mājās nopietns 3 fāzu pieslēgums. Uz vienas fāzes to auto varēsi lādēt 24h…
Pat Igaunijā, kur sabūvētas uzlādes stacijas pie lielveikaliem, vienīgie, kas viņas izmanto ir energokompānija, kas caur kaut kādu projektu saņēma ntās mitsubshi elektroauto…
https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_car_use_by_country#Estonia
Jā, es arī esmu domājis par Elektro auto uzlādi Rīgā. Ja tu dzīvo daudzstāvenē tad elektro auto vai plug-in tipa hibrīdu uzlādēt būs pagrūti. Varbūt tām daudzstāvenēm kam ir apakšzemes stāvvieta ir arī iespēja saorganizēt ar mājas pārvaldnieku un pievilkt rozeti no sava skaitītāja. Nē, nu principā ja daudzstāvu mājas pagalmā ir numurētās stāvvietas, gan jau ka var arī saorganizēt un ierakt kabeli līdz savai stāvvietai. Uzstādi elektrības skapīti ar slēdzeni un nav problēmu.
Par tām 3 fāzēm – nu nevajag jau tev ikdienā katru dienu lādēt no nulles līdz pilnai bačai – ar 300km sniedzamību uz darbu Rīgas robežās var braukāt nedēļu. Var arī katru otro vai trešo nakti palādēt no 220… nav jau tik traki… katru dienu mēs nebraucam 300km. trakāk ir ar neplānotiem braucieniem – tur gan tad nāktos iegriezties pie Superčārdžera.
Igaunijā uzlādes tīkls ir ok – ātruma ziņā, tas ir CHAdeMO – apm.tik 2-3x lēnāks par Teslas Supercharge. UN nav gluži tā ka tur tos izmanto reti… taksisti lieto, elektroauto īres mašinas izmanto tīklu, privātie.. daudzi. Un mums Latvijā būs 55 uzlādes stacijas, TEN-T ceļu malās – pie benzīntankiem, kafejnīcām un veikaliem, pāris parkingiem – un tas ir tuvā nākotnē. Izskatās, ka ap to laiku kad Model 3 nonāks līdz mums, tieši būs kaut cik jēdzīgs uzlādes tīkls pa visu LV. Šo visu LV uzlādes leitu kustinās CSDD: http://e-transports.lv/index.php/jaunumi/137-csdd-sanemusi-uzaicinajumu-izstradat-projektu-elektroauto-uzlades-infrastrukturas-tikla-attistibai
Šķiet, ka jūsmiņi ir palaiduši garām vienu nelielu, bet svarīgu niansi- $35K ir cena bāzes modelim. Ja pieņem, ka parasti bāzes modeļa cena jāreizina ar koeficientu 1.3-1.4, lai tiktu pie kaut kā daudzmaz sakarīga, tad vai nebūs tā, ka pa $35K tu vari dabūt pie elektrības pieslēdzamu spaini, bet par kaut ko labāku būs jāizliek jau ap $50K? Neko neapgalvoju- tikai skaļi domāju ;)
Elons uzsvēra ka arī bez opcijām būšot labs.
Elons uzsvēra, ka bāzes versijā arī būšot labs. Es gan pagaidīšu, kad būs rīgā pārstāvniecība. Gribētos saprast kā tā auto piekare uzvedīsies pa LV ceļiem. Citādi jau izskatās laba alternatīva.
Ko gan citu Elons var pateikt? :) Un uz Latvijas ceļiem tas (piekares izturības ziņā) uzvedīsies tāpat kā visi citi līdzīgas klases auto. Atšķirība tikai tāda, ka uz vietas nebūs kur autorizēti šo auto labot.
Ko tev no piekares vajag? Ķip domā, ka Tesla uz pirmās bedres pašķīdīs pa svirām?
Nejauc amīšu mašīnas ar VW vai Audi ! Vāciešiem bāzes modelis ir plika konservubundža. Amīšiem, tā pat kā daļai japāņu, bāze ir ļoti labi nopakota. Ja nebūs ādas salons, amītis tādai pat netuvosies !
izņemot amerikāni, kas grib atšķirties ar to, ka brauc ar Eiropas (!!!) auto nevis amerikāni kā visi pārējie.
tam pašam VW Amerikā ir pat paaudzi vecāki dzinēji – ekonormas tādu pieļauj un amerikānim ir svarīgi, lai tur ir drīzāk papildus glāžu turētājs nekā liesāka izpirde.
Tā amīšu nopakotā bāze tikai nav tāda baigi plastmasīgā – tas ir, lētucis (pats pārbaudījis gan neesmu, zināt gan gribētos)?