Web Analytics
More
    Reklāma

    MikroTik Latvijas izglītības iestādēm dāvina datortīklu aparatūru

    Jaunākie raksti

    Pagājušo gadu ar milzu blīkšķi noslēdza ziņa par to, ka latviešu veidotais datortīklu aparatūras ražotājs “Mikrotīkls” Bērnu slimnīcas fondam noziedojis vienu miljonu eiro. Tas ir ne tikai lielākais šī fonda saņemtais ziedojums, bet arī atklāja, cik daudzi Latvijā nemaz nezina par šāda uzņēmuma eksistenci.

    Mani pārsteidza, ka par “Mikrotīklu” iepriekš nav dzirdējuši arī sabiedrībā zināmi un sociāli aktīvi cilvēki. Daļa “vainas” šajā situācijā jāuzņemas pašam uzņēmumam, kam sabiedrības iepazīstināšana ar sevi un saviem produktiem nekad nav bijusi augstākā prioritāte, tomēr mums (Kursors.lv) kā tehnoloģiju faniem tas īsti nešķiet pareizi, tāpēc vēlamies par “Mikrotīkla” u.c. Latvijas tehnoloģiju veiksminieku aktualitātēm vēstīt tuvu un tālu.

    Reklāma

    Šoreiz vēlamies painformēt, ka ikviena Latvijas izglītības iestāde (bērnudārzi un skolas) var par velti saņemt MikroTik aparatūru (pieejamās aparatūras klāsts apskatāms routerboard.com tīmekļa vietnē), lai izveidotu bezvadu datortīklu (Wi-Fi). Pašiem būs jātiek galā ar aparatūras uzstādīšanu un palīgmateriālu (kabeļu un komutatoru) sarūpēšanu. Tāpat “Mikrotīkls” inženieri nepieciešamības gadījumā ir gatavi sniegt konsultācijas par optimālu piekļuves punktu izvēli/izvietojumu, kā arī palīdzību RouterOS programmatūras konfigurēšanā. “MikroTīkls” informē, ka ar Wi-Fi tīkla iekārtām Latvijā ir apgādājuši jau vairāk kā 150 skolas un bērnudārzus.

    Apmaiņā pret aparatūru izglītības iestādēs jāizvieto MikroTik Wi-Fi uzlīmes.

    SkoluWiFI_pdf__1_page_

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    53 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Mārtiņš Stankevičs
    29.02.2016 18:15

    Malači! Tiešām liels prieks par šī uzņēmuma veikumu gan profesionālajā jomā, gan arī part artavu labdarībā!

    p.s.
    Pat nesen secināju, ka džeki, kas ņemās ar tīkliem, nezina, ka Mikrotik ir LV produkts

    Mārtiņš Mičulis
    29.02.2016 19:23

    Pēcgrūdiens lielajam 1mlj blīkšķim bija 0.5mlj ziedojums LU fondam… ;)

    29.02.2016 21:35

    Par to atkal zina tikai MT un LU fonds? :)

    Mārtiņš Mičulis
    29.02.2016 21:39
    01.03.2016 11:32
    Ax's
    29.02.2016 19:59

    Neredzu jēgu ziedot no valsts budžet uzturamām iestādēm. Pietrūkst šiem radoša izdoma…kam atdot naudu..

    29.02.2016 21:36
    Reply to  Ax's

    Aha, labāk, lai skolēni un viņus apkalpojošais personāls sēž bez sakariem?

    edgku
    01.03.2016 11:32

    Jap. Kādus sakarus skolēniem vajag stundu laikā?

    01.03.2016 12:42
    Reply to  edgku

    Tavs ieteikums ir mācību stundu laikā rūterus atvienot no strāvas? Varbūt vēl uzstādīt mobilo sakaru signāla slāpētājus? Nopietni?

    edgku
    01.03.2016 14:15

    Nē, ne gluži. Mans ieteikums būtu smārtfonus stundu laikā glabāt kastītē pie klases durvīm vai skolotāja. Smārtfonu industrijas stūrakmens ir ierīces spēja pievērst uzmanību, kas skolā ir smagi traucējoši.

    01.03.2016 14:36
    Reply to  edgku

    Vai tad tas jau tagad netiek darīts? Proti, stundu laikā rokas nost no telefoniem?

    edgku
    01.03.2016 15:39

    Laikam jau tiek darīts. Paņēmienu klāsts ir ierobežots, sekmes mainīgas.

    PurvaVelns
    01.03.2016 14:52
    Reply to  edgku

    ir skolas kur tā arī notiek, un ne tikai stundu laikā, bet arī starpbrīžos nedrīkst lietot. no 9-15.

    x
    29.02.2016 21:05

    wi-fi bērnudārzos….kam tas ir izdevīgi?

    Mārtiņš Mičulis
    29.02.2016 21:52
    Reply to  x

    Vai tad jau visiem nav smartfoni?

    kristaps194
    01.03.2016 12:44
    Reply to  x

    Mācību materiāli iPados, viedTV, varbūt pat kādam būs stimuls sākt darboties ar Raspberry.

    lastguru
    29.02.2016 23:27

    “Tas ir ne tikai lielākais šī fonda saņemtais ziedojums, bet arī atklāja, cik daudzi Latvijā nemaz nezina par šāda uzņēmuma eksistenci.” – latviešu valodas pasniedzēji un korektori griež vēnas

    khm
    01.03.2016 01:51

    Nē nē nē … nekādā gadījumā
    bērniem ir jābūt kustīgiem (veselīgiem), tādēļ par nopelnīto naudu ir jāpērk sporta inventārs … i-netu būs nopelnījuši, ja tiks augstskolās … pie skolām jābūt plašākiem sporta laukumiem, ar atbilstošu inventāru un regulāri to atjaunot … veselībā ir nākotne, nevis tehnoloģijās .. tehnoloģijas tikai palīdz uzturēt dzīvību ;)

    gazocka
    01.03.2016 08:16

    Wi-Fi skolās tas ir pilnīgs vāks, visstulbākais ko var izdomāt cilvēce… Tie, kas saka ka tas ir labi, ne reizi laikam nav spēruši savu kāju pēdējo gadu laikā skolā. Visi sākot no 4. – 5. klases tup rindā koridoros kur ir wi-fi AP un spēlē spēlītes vai sēž soc. tīklos. Vairāk nekas netiek darīts. Nerunāsim par to, ko dara bezkaunīgākie stundu laikā. Skumji, ka tādai kompānijai jāreklamējas uz skolu rēķina.

    PurvaVelns
    01.03.2016 08:29
    Reply to  gazocka

    nu te wifi nav vainīgs. manu bērnu skolā telefonus no somas ņemt ārā ir aizliegts. arī starpbrīžos!

    01.03.2016 08:51
    Reply to  gazocka

    Atlikt muļķību runāšanu! Skaidrs, ka Wi-Fi skolā ir jābūt. Stundās mobilās ierīces izmantot nedrīkst, bet starpbrīžos, lai bērni dara, ko vēlas. Tu taču nevari viņus izdzīt laukā un automātu pavadījumā likt viņiem skriet un lekt.

    x
    01.03.2016 09:37

    izvēli nosaka arī pieejamība.

    ja nebūtu tīkla, bet būtu vieta fiz. aktivitātēm – bērni pielāgotos.
    kamēr ir otrādi, tikmēr izvēle ir par labu virt. aktivitātēm.

    Kad darba vietās ierīko telpu ar novusa vai tenisa galdiem, daudzi aiziet tāpēc, ka vienkārši ir izvēle.

    01.03.2016 11:32
    Reply to  x

    kā tas ir “nebūtu tīkla”? 3G arī bloķēt? normāls cietums :)

    01.03.2016 12:44
    Reply to  x

    Kādu tieši vietu vajag? Sporta zāles/laukumi taču pie skolām jau tagad ir. Bez tam, var taču ap skolu skriet kaut no rīta līdz vakaram? Lai par sporta inventāru rūpējas citas organizācijas, kam tas ir tuvāks temats. Tehnoloģiju uzņēmumiem var domāt par to kā skolēnu dzīves saistīt ar šo pasauli, ieinteresēt viņus mācīties un strādāt IT jomā.

    edgku
    01.03.2016 14:16

    Smārtfons un IT joma ne tuvu nav sinonīmi.

    01.03.2016 14:35
    Reply to  edgku

    Doh, protams, ka ir. Viedtālrunis ir tas pats, kas vēl pavisam nesen bija dators – galvenā tehnoloģiju ierīce un darba rīks.

    edgku
    01.03.2016 14:39

    Nepiekrītu. Kāpēc tad tev uz galda ir laptops, nevis tikai pliks telefons?

    01.03.2016 17:40
    Reply to  edgku

    Dators uz galda man ir tikai “darba laikā”. Visā pārējā laikā es brīvi operēju no telefona. Un ir pagājis tas laikmets, kad darbs tiek veikts tikai “darba laikā”.

    Es nesaku, ka no telefona var paveikt pilnīgi visus darbus. Ne tuvu tam.

    edgku
    01.03.2016 17:42

    Ko tieši par tehnoloģijām cilvēks var iemācīties no viedtelefona?

    01.03.2016 17:48
    Reply to  edgku

    Em, to pašu programmēšanu un visu ar to saistīto?

    edgku
    01.03.2016 18:08

    Nezinu gan. Varbūt tu, pa skolām braukādams, esi redzējis praktiskus piemērus. Vienīgais, ko šajā sakarā varu iedomāties – viedtelefons kā platforma pirmajiem soļiem aplikāciju programmēšanā.

    PurvaVelns
    01.03.2016 18:11

    es šoreiz sliecos piekrist @edgku:disqus … kāda programmēšana telefonos? 99,99% spēlītes un soc tīkli.

    01.03.2016 18:16
    Reply to  PurvaVelns

    Jā, protams. Bet ja nav sakārtota vide (nav ierīču un tīkla infrastruktūras), tad nav nekādas iespējas papildus spēlītēm un soc. tīkliem piedāvāt darīt arī ko noderīgu. Tā vispār ir atsevišķas sarunas vērta tēma.

    PurvaVelns
    01.03.2016 18:20

    labi – tas Tev vēl priekšā. No presonīgās pieredzes varu teikt: man sīčiem skolā ir wifi. Ir datori, planšetes, interaktīvās tāfeles un visādas citādas pribambasinas izglītības nolūkos. Telefoni – tabu. Ja skolotāji un/vai vecāki šo GRIB risināt – nav nekādu problēmu un likumdošanas šķēršļi kā novērst telefonu lietošanu stundu laikā un/vai starpbrīžos. Tikai un vienīgi gribas jautājums.

    edgku
    01.03.2016 11:29

    Parunāsim pēc vairākiem gadiem, kad tev būs divi vai vairāk bērni, kuri mājās augām dienām sēdēs telefonā vai planšetē… :)

    Usinss
    01.03.2016 08:45

    Prieks par MikroTik. Bet nu kursors ar gvelž, paši ne pušplēsta vārda nerakstīja ne par jaunajiem katalogiem ne par cloud core kad tas parādījās. Viņi tikai gaida lai maksā par publicitāti. MikroTik tendējas uz nozares profesionāļiem. Viņiem nav OS tik vienkāršs lai mājsaimniece sakonfigurētu wifi out of the box utt. Nav instalācijas vednis, kurš uzdod pareizos jautājumus un beigās sakonfigurē rūteri ar drošu wifi un drošu admin paneļa paroli. Bet priekš profesionāļiem MikroTik ir ideāls Cisco aizvietotājs un daudz ekonomiskāks variants. Kopš esmu sācis lietot viņu produktus, iesaku tos jebkuram, kuram ir sajēga par tīkliem, drošību. Katrā uzņēmumā Mikrotik ir must have iekārta. Un zinot pēdējās ziņas par Cisco izgāšanos ar ugunsmūriem, kuri uzstādīti vismaz pārsimts tūkstošos lielos uzņēmumos (jo maksā nu jau neadekvāti dārgi) iesaku tikai MikroTik.

    01.03.2016 09:12
    Reply to  Usinss

    Protams, ka mēs iepriekš nerakstījām par Mikrotīkla aktualitātēm, jo viņi neuzvedas kā normāls uzņēmums, kas informē par saviem jaunumiem medijus. Un mēs neesam specifisks tīkla iekārtu/servisu medijs, kas pats var visu laiku izsekot pilnīgi visām šīs jomas aktualitātēm. Mēs vairāk raugāmies uz patērētāju galu un mūs ātrāk sasniedz lielākas un nozīmīgākas ziņas. Un tagad par to kāpēc mēs esam mazliet mainījuši mūsu nostāju pret šo uzņēmumu. Kad pagājušā gada beigās Mikrotīkls veica to viena miljona ziedojumu, es biju viens no tiem, kas norādīja, ka, lai arī solis labs un atbalstāms, tomēr uzņēmums kārtējo reizi nekā to nekomunicēja. Man tas šķiet nepareizi. Tas tomēr ir viens no Latvijas veiksmīgākajiem tehnoloģiju uzņēmumiem par ko būtu vērts runāt, ko būtu vērts rādīt kā labo piemēru, lai iedvesmotu citus palikt Latvijā, studēt inženierzinātnes un strādāt pie pašu produktu radīšanas. Bet tad kādu laiciņu vēlāk es aprunājos ar pāris šī uzņēmuma darbiniekiem un sapratu, ka nerunāšanas kultūra ir dziļi ieausta pašā uzņēmumā un tur neko diži mainīt neizdosies. Tālāk, protams, var nostāties pozā “Nu i labi, paši vainīgi, lai arī turpina klusēt!”, taču tas nedos nekādu labumu mūsu lasītājiem. Tieši tāpēc tika pieņemts lēmums iespēju robežās vairāk sekot šī uzņēmuma aktualitātēm, bakstīt tā darbiniekus pēc… Read more »

    07.03.2016 14:46

    Katram uzņēmuma ir sava mārketinga politika – ja uzņēmums, kas officali ražo produkciju neveic mārketinga kampaņas tas nav nosodāmi vai jāuzskata par vienaldzību utt – MT ir pietiekoši daudz officālo partneru kuriem pašiem būtu jāveica marketinga kampaņas, sadarbojoties ar Mikrotik! Tāda ir normāla marketinga politika IT, jo ražotājs nav veikals!!

    07.03.2016 14:14
    Reply to  Usinss

    Ja cilvēks/uzņēmums nevar atļauties Cisco, Dell utt, tad Mikrotiks ir laba izvēle – tikai nevajag liet tādu ūdeni par Cisco – no sērijas “pieredzes nav, viedoklis atradīsies”! p.s Neko sliktu par mikrotik iekarām nevaru teikt veic savas funkcijas godam!

    07.03.2016 14:21
    Reply to  Usinss

    Ja cilvēks/uzņēmums nevar atļauties Cisco, Dell utt, tad Mikrotiks ir
    laba izvēle – tikai nevajag liet tādu ūdeni par Cisco iekārtām – no sērijas
    “pieredzes nav, viedoklis ir”

    as
    01.03.2016 10:51

    Normāls tas uzņēmums tiešām nav, jo šo info nekur citur nevar atrast, kā tikai te.
    mikrotik un routerboard lapas ir tikai angliski un parastu lietotāju tā stipri tehniskā valoda atbaida.

    01.03.2016 11:34
    Reply to  as

    Tie, uz kuriem šī informācija tieši attiecas (skolas) par to tika informēti. Piemēram LATSTE izstādē. Katram interneta puikam jau šī informācija nav gluži vajadzīga kā ēdiens

    John
    01.03.2016 16:47
    Reply to  normis

    Normi, ja Mikrotik company programatūras supermeni izkostu tādu lietu, kā paātrināt L2TP šifrētā trafika ārumu, tas būtu riktīgs blieziens pa visiem dārgo brendu rūteriem!Ar nepacietību gaidītu ko tādu!Baigi pietrūkst.Attiecīgi PPTP ātrums ir ok, bet diemžēl tas nav šifrēts.

    06.03.2016 15:03
    Reply to  John

    Mums ir ierīces ar HW acceleration, vienkārši jālieto tās. Šifrēts IPsec lido ar Gigabitu.

    John
    06.03.2016 20:09
    Reply to  normis

    Jūs domājat tās ierīces, kuru cena ir sākot no 400eur?Šī sadaļa?http://router.lv/products/24/lv/CCR
    Mani gan vairāk interesētu tie rūteru modelīši, kuru cena grozas ap 70-100eur.Tiem laikam šīs fiškas nespīd.

    07.03.2016 14:23
    Reply to  normis

    Sveiks, Normi!
    Kuram routerboard modelim šifrēts ipsec lido ar gb? un pie kādiem nosacijumiem?

    07.03.2016 15:25
    Reply to  devnull

    Nu skaties reāli, jūs prasāt profesionālu ierīci par lētu cenu. Priekš kam mājas lietotajam IPSec akcelerācija? CCR 1009 dos cauri 150*9mbit (kopā, ne vienam tunelim). CCR1072 dod 150*72mbit. Šādas lietas vajag bankām nevis mājai, turklāt tie čipi un procesori ir ļoti dārgi, mājas lietotajam tas bus par daudz, bet es arī īsti nesaprotu kāpēc tādus apjomus šifrēta trafika mājās.

    07.03.2016 15:38
    Reply to  normis

    Sveiks, Normi – Es nerunāju pa cenu! Es jautāju uz kura modeļa var patestēt GB ipsec tunneli (kurš runā par mājas lietošanu) ;) ps lēti un labi tāds savienojums nepastāv!

    07.03.2016 16:03
    Reply to  devnull

    Es jau nosaucu, jebkurš CCR Modelis

    Kristaps Lācis
    01.03.2016 12:58
    Reply to  as

    Tepat palasot komentārus kļūst skaidrs, kamdēļ tāds klusums..

    Ivars
    01.03.2016 11:57

    Malači puikas no MT :)) Visām lielām IT organizācijām ir līdzekļi kurus ieguldīt nākotnei, bet nez kāpēc MT ir sirds!

    02.03.2016 11:45

    Vienu dienu notiek cīņa, lai skolās būtu bulciņas, otru dienu cilvēki protestē, ka skolās derētu aizliegt wi-fi tīklu. Acīmredzot mācību procesā bulkas ir svarīgākas par interneta pieslēgumu.

    Marcitis
    17.08.2016 22:16

    Visā šajā burzmā neviens pat nav iedomājies par skolotāju, kuram ir ērtāk veidot pro- un inter- aktīvu saturu skolēniem domātajā saturā

    Reklāma