Šonedēļ Kursors.lv komentāru sadaļā ieraudzīju pārdomu vērtu rindkopu – kas tad īsti ir Google stratēģija. Ar ko šis uzņēmums nodarbojas un kāda loma milzīgajā mašinērijā ir mums kā gala lietotājiem. Tiek lēsts, ka 99% Google ienākumi ir no reklāmām. Google šajā izpratnē ir starpnieks starp reklāmas devēju un lietotāju, kas klikšķina pa priekšā pagrūsto reklāmas materiālu.
Cilvēks – ierīce – operētājsistēma – pārlūks – tīmeklis – mājaslapa – reklāma – reklāmas tehnoloģija/serveris – sadarbība ar reklāmas devēju – nauda.
Google savu ķetnu uzliek it visam. Viedierīces un klēpjdatori tiek gatavoti. Operētājsistēmas ir pat vairākas (Android un Chrome OS). Ar dažādām lietotnēm, Google Maps, Photos, Office un citām mūsdienu iespējām pie lielās sistēmas pupa piezīžas arī pārējie “neticīgie”.
Google ar tīmekļa fizisku piegādi nodarbojas vairākās ASV lielpilsētās. Gaisā tiek šauti baloni, kas nodrošina pat jurtas un kizjaka tehnoloģijā celtas būdas aprīkošanu ar internetu. Pēc tam nāk tādi cēli nosaukumi kā AdSense, kas esot milzu zinātne.
Lai arī kā nebūtu – tu vairs neesi patērētājs. Tu esi produkts, ko Google tirgo saviem reklāmas devējiem. Čuči saldi, draudziņ!
Artim šodien tāds depresīvs noskaņojums :D Iesāk ar sapņa sagraušanu par “neirobežoto” datu glabāšanu…un tgd arī Goolge nav balts, bet melns…
Piedāvāju apskatīt vēl šādas aktuālas tŗmas kā “Apple un tās lētais darba spēks” un “Elektromagētiskā lauka sastopamība un postošā ietekme uz psihi”
Dzīvē tā gadās. Nekas nav par velti.
Vai tas ir kaut kas slikts? Visas kompānijas ievāc datus par mums un lai no tā izvairītos nedrīkst lietot internetu un mobilās ierīces. Man netraucē, ja google parāda man reklāmu par produktiem, kas mani reāli arī varētu ieinteresēt. Un ja reklāmas traucē varam uzlikt kādu no adblock, kas ir google lietotņu veikalā vai arī nopirkt to spēli vai programmu bez reklāmām. Man ir dota izvēle. Reklāma pēc būtības nav slikta pati par sevi, vienkārši daudzi mājaslapu veidotāji vai tv pārspīlē ar to daudzumu vai negudru izvietojumu.
Par Google nav vērts cepties un domāt, jo iespaidot to nav iespējams esam tikai mazi putekļi šajā tehnoloģiju laikmetā, kaut ko izmainīt var tikai cita mega kompānija, tehnoloģija bet neviens nesaka, ka tas būs labāk vai sliktāk. Vai nu tu pieņem šos nosacījumus un esi šajā laikmetā vai ej dzīvot uz mežu un grauz riekstus. Love it or Hate it…
Vajaga kristietim būt, tad šādas pārdomas nenomocīs.
Kristus jau tomēr pašas lielākās mega korporācijas galva:)
Cik saprotu, klients samaksā par to, lai man rādītos viņa reklāma. Ko tieši šis reklāmdevējs ir nopircis? Manus datus? Tim Cook saka, ka Google pārdodot manu privāto dzīvi, Google to noliedz. Varbūt kāds zinošs cilvēks varētu man paskaidrot ko tuvāk? Ko tad īsti Google PĀRDOD?
Google pārdod Tavu browsing history un to, ko pats esi gatavs norādīt (location, gender, age, interests). Pamēģini AdWordā ielikt kādu reklāmu un filtri būs Tavi dati.
Google nepārdod, google saved kopā Tevi ar to, ko Tu meklē, reizēm kāds samaksā, lai būtu starp tiem rezultātiem. Diezgan easy.
Saprotu, bet vai tā googlēšanas vēsture, dzimums utt. ir vairāk kā +/- anonīma statistika/tendences vai arī šo informāciju var kaut kā sasaistīt ar manu reālo personību un vārdu/uzvārdu? :)
Tāpēc jau es komentēju šeit, jo neizprotu to lielo paniku par un ap “informācijas pārdošanu”. Mani drīzāk biedē tas, cik daudz datu glabājas mākonī un cik ļoti vērtīga kļūst piekļuve šiem datiem.
vistiešākajā veidā sasaistīts. Pamēģini nopirkt aviobiļetes – izbraukšanas dienā gūgle now tev ziņos ka laikus jādodas uz lidostu jo ir nelieli sastrēgumi. Viņiem ir ne tikai Tavs vārds, uzvārds, dzimums, vecums, viņi arī redz visu ko meklē, pērc. Intereses utt. Skaidrs, ka tālāko izdara robots, je jau kāds centīgs indiešu puisis tur tieši tevi pēta. Cita lieta, ja tu kļūsti par person of interest – tad par tevi var savākt biezu mapi.
Kad man pa ielu pastaigājoties ar ģimeni pienāks, klāt uzvalkos tērpti jaunieši un taiks, ka balstoties uz maniem vakar vakara meklējumiem internetā viņi vēlētos man piedāvāt labāk iepazīt Dievu (un tad pārrakstīt dzīvokli). Tad es laika noskaitīšos, švaki latviski runājošie sektanti dabū pa seju un es googlē vairs neko nemeklēšu.
Un tad sektanti tevi iesūdzēs par uzbrukumu, kā pierādījumus pievienojot iesniegumam bildes no satelīta.
Tas jau sen skaidrs, ka googlei reklāmdevējs ir klients, tu – produkts, meklēšanas rezultāti – blakusprodukts.
meklēšanas rezultāti – produkts
tu – komponente kas nepieciešama produkta ražošanai
Neesi nu tik naivs, meklēšanas rezultāti ir izejmateriāls, ēsma lai iegūtu cilvēkus(produktu ko pārdot klientam – reklāmdevējam)