Web Analytics
More
    Reklāma

    Kāpēc Ķīnas viedtālruņi ir tik lēti un pieprasīti?

    Jaunākie raksti

    Skaidrs, ka Ķīnas viedtālruņu ražotāji nav labdarības iestādes, tāpēc derētu noskaidrot kādā veidā Ķīna spēj piedāvāt līdzvērtīgus viedtālruņus lielo ražotāju klāstam, bet par trīs reizes zemāku cenu. Xiaomi, Huawei un Meizu ar Apple, Samsung, HTC un Sony vieno izgatavošanas valsts un darbaspēka izmaksas, tomēr jāsaprot, ka Ķīnas viedtālruņu ražotājiem visas izmaksas ir Ķīnas līmenī, kamēr Apple un citiem ražotājiem nākas apmaksāt salīdzinoši ļoti dārgus Eiropas un ASV dizainerus un programmatūras izstrādātājus.

    Ķīnas viedtālruņu ražotāji izmanto modernas tehnoloģijas, bet tās nav dēvējamas par revolucionārām. Parasti jauninājumus viedierīcēs ienes Samsung, Apple un Sony, Ķīnas viedtālruņu ražotājiem atliek vien aizņemties pilnībā izstrādātas idejas.

    Ķīnas viedtālruņu ražotāji ir ērti iekārtojušies blakus komponenšu ražotāju rūpnīcām. Pagaidām Ķīnas viedtālruņos tiek izmantotas lētākās DDR3 operatīvās atmiņas, bet DDR4 ir lielo ražotāju flagmaņu atpazīstamības zīme. Ķīnieši šogad sākuši izmantot Sony kameras, tādējādi pat pārspējot vairākus lielos ražotājus, kas dažādu iemeslu dēļ nav viedtālruņos uzstādījuši Sony kameras.

    Vairums Ķīnas viedtālruņu ražotāji paļaujas uz tirdzniecību tīmeklī. Ik pa laikam dzirdam, ka Xiaomi pārspējis pats sevi, 5 minūšu laikā pārdodot 200 000 viedtālruņu. Apple un Samsung savu ierīču popularitāti nodrošina ar lieliem un krāšņiem veikaliem, kuros strādā neskaitāmi labi apmācīti darbinieki. Ķīnas viedtālruņu ražotājiem nenākas uzturēt dārgus lietotņu veikalus, viss jau ir pieejams, atliek ierīcē uzstādīt Google Play veikalu.

    Ķīnas viedtālruņu ražotāju mārketinga aktivitātes aprobežojas ar pāris reklāmas baneriem un mājaslapas izveidi. HTC pirms pāris gadiem samaksāja mazu bagātību aktierim Robertam Daunijam junioram par dažiem reklāmas klipiņiem. Sony viedtālruņi parādās pāris aģenta 007 Bonda filmās.

    Patiesais Ķīnas viedtālruņu ražotāju pārdošanas spēks slēpjas ierobežotos pieejamības apjomos. Populārākie Ķīnas viedtālruņu modeļi tiek izpārdoti minūšu laikā, Xiaomi Mi4 no piedāvājuma pazuda 37 sekunžu laikā pēc pārdošanas uzsākšanas. Attiecīgi nenākas uzkrāt saražoto produkciju noliktavās un veikalu plauktos. Tādējādi tiek nodrošināta zināma veida viedtālruņu ekskluzivitāte.

    Vēl pirms gada “Ķīnas viedtālrunis” bija lamuvārds, apzīmējot ļoti zemas kvalitātes ierīces, bet šobrīd Xiaomi, Huawei un Meizu dažbrīd uzbūves precizitātē un materiālu izvēlē pārspļauj lielo ražotāju flagmaņus.

    Paliek jautājums par garantijas nodrošināšanu un atjauninājumiem. Dīvaini, bet Xiaomi, Huawei, Meizu un OnePlus ar jauninājumu izlaišanu saviem top modeļiem veicas labāk, nekā dažam labam lielajam ražotājam. Garantija ir nedaudz slidenāka tēma, tā vairāk atkarīga no tiešsaistes veikala pretimnākšanas. Bet šobrīd pastāv iespēja iegādāties populārākos viedtālruņu modeļus arī no Eiropas noliktavām, kas atvieglo bojātās ierīces nomaiņu, OnePlus pat paspējuši ieviest viedtālruņu apdrošināšanu, tā vismaz teorētiski ir līdzīga Samsung piedāvātajām ekrānu apdrošināšanas iespējām.

    Esi iegādājies vai vismaz apsvēris iespēju pirkt Ķīnas viedtālruni?

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    90 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Uldis M.
    04.11.2015 11:20

    Ķīniešu recepte ir gaužām vienkārša – piedāvāt labu kvalitāti par daudz zemāku cenu! Un bizness iet uz urrā!

    04.11.2015 11:22
    Reply to  Uldis M.

    Jā, jo, diemžēl, daļai pircēju ir pilnīgi pie kājas viss cits un svarīga ir tikai maksimāli zema produkta cena.

    Uldis M.
    04.11.2015 11:26

    Nu ja! Jo kāpēc pirkt dārgu viedtālruni, ja ar līdzvērtīgiem parametriem un to pašu androīdu (varbūt pat tīrāku) var dabūt uz pusi lētāku ķīniešu aparātu kurš neizskatās sliktāk…
    Jo mūsu nabadzīgajā valstī visu izsaka produkta cena.
    Patiesībā jau pie vainas šim ķīnas veiksmes stāstam ir atvērtais OS vārdā Android! Ja ķīniešim vēl būtu jāveido savu OS kuram diezin vai būtu daudz jēdzīgu lietotņu, ķīniešiem tik labi vis neveiktos!

    LOOK
    04.11.2015 13:35
    Reply to  Uldis M.

    Nepiekrītu!
    Ķīnietis ar līdzvērtīgiem parametriem var būt tikai uz papīra.
    Dabā GPS lago, audio zem katras kritikas, Wi-Fi brīžiem vispār nav.
    Par kameras kvalitāti varētu uzrakstīt veselu negatīvo atsauksmju romānu.
    Bet tas viss tiek piedāvāts par samērīgu cenu, kas arī notušē problēmas.
    Noliec veikala plauktā ķīnieti un ar tādiem pašiem parametriem kādu brendu, un ja cena būs abiem vienāda (neatkarīgi kāda – liela vai maza), kuru trubu pirks?

    04.11.2015 13:38
    Reply to  LOOK

    Tu mēģini salīdzināt Trambaan ar Mersi.
    Ja kāds pērk Trambaan, tā ir viņa problēma.
    Liela daļa ķīniešu ir kā Dacias… zināmi dzelži bet par lētāku naudu.

    Frants
    04.11.2015 21:35
    Reply to  eldberg

    Trabant bija tā VDR automarka, Trabant !!!

    Uldis M.
    04.11.2015 14:01
    Reply to  LOOK

    protams ka pirks brendu, ja cenas būs līdzīgas. Bet par kvalitāti runājot, neiet runa par dažus gadus atpakaļ no aliExpress pirktiem nedzirdētu brendu lētučiem. Iet runa par rakstā minētajiem ķīnas milžiem kuri pēdējā laikā ir pamatīgi auguši kvalitātes ziņā – nu kaut vai šis: http://kursors.lv/2015/10/29/oneplus-izzino-5-0-collu-x-modeli-ar-snapdragon-801-procesoru/
    LG un Samsungs šajā cenu kategorijā vēl piedāvā plastamsas gabalus, bet ķīnieši – labi nostrādātus produktus no labiem izejmateriāliem…
    par iekšējām komponentēm gan nemācēšu precīzi spriest, neesmu lietojis ķīniešus, bet zinu ka pirmsākumos tas pats Meizu lietoja Volfson audio čipus – zinātāji sapratīs…

    Skats
    04.11.2015 15:43
    Reply to  LOOK

    Interesanti, par kādu abstrakto ķīnieti tu runā???

    Janis
    04.11.2015 17:40
    Reply to  LOOK

    Tieši to pašu gribēju teikt!!!
    Tā kvalitāte ir krietni sliktāka par kādu ķip brenda telefonu!!
    Pat ekrāni ir sūdīgāki, kaut gan uz papīra itkā tas pats!!!
    Piemēram Just 5 blasteris laikam otrā versija(nepazīstu tos hlamus) esiet lietojuši??
    Ekrāns vnk s*uds kaut, ko gruzī, lai arī telefons itkā tukšs vienvārdsakot cena gandrīz VIENMĒR atbilst kvalitātei!!!

    04.11.2015 11:30

    Man pilnīgi pie kājas ir Ābola akcionāru peļņa.

    Purvavelns
    04.11.2015 12:13

    Tu domā, ka mūsu Ābolam ir akcionāri, kas gūst peļņu? Ja nu vienīgi Kristaps…

    04.11.2015 12:51
    Reply to  Purvavelns

    :)
    Citreiz rakstīšu EPL. Lai nepārprastu

    Girts Eldmanis
    04.11.2015 11:33

    Nav viss pie kājas. Daudzi tomēr spēj izprast Price vs performance jēgu…

    04.11.2015 11:38
    Reply to  Girts Eldmanis

    Apple jau nu gan ir pēdējās vietās parametrā Price/Performance.

    Iespējams, kāds te kļūdaini atsaucas uz iekšējā žīda iedarbināšanu iPhone pārdošanas mirklī kādam nabadzīgam hipsteram, kurš ir gatavs par 3-gadīgu Apple maksāt nesamērīgu cenu. Bet tas ir cits parametrs, tiesa, otrreizējais tirgus ir būtisks parametrs pie mums – baltajiem “afroamerikāņiem”.

    Girts Eldmanis
    04.11.2015 11:41
    Reply to  Artis Abols

    Nu reliģioziem fanātiķiem un tādiem pašiem Apple faniem loģika nedarbojas… līdz ar to PvsP uz viņiem protams neattiecas…

    Purvavelns
    04.11.2015 11:44
    Reply to  Artis Abols

    tu domā – kaukāziešiem?

    04.11.2015 11:45
    Reply to  Purvavelns

    nē, tas bija vispārīgi domāts

    04.11.2015 11:31

    Gaidu ķīniešu OnePlus 2 (4gb/64gb). drīz būs arī pirmie iespaidi.

    04.11.2015 13:16

    Ziņo arī mums :)

    Girts Eldmanis
    04.11.2015 11:32

    Ok, lielajiem brendiem ir labāka pēcapkalpošana, bet cena ir līdz 3 reizēm nepārspīlējot (pat 4) ausgtāka…
    Ar savu IUNI esmu apmierināts (jā ir kaut kādi gļuci, bet tādi bija arī Samsungam, kas bija pirms tam).
    Nākamais atkal būs ķīnietis…
    ATkārtojums: Sasists ekrāns 2 gadus vecam flagmanim parasti izmaksā tik pat cik jauns ķīnietis ar tādu pašu speceni… es tad labāk ik pa gadam mainu telefonu, kā ceru ka nesasitīšu savu flagmani :D

    zuu
    04.11.2015 12:12
    Reply to  Girts Eldmanis

    Cik s*dīgus telefonus Tu pērc, ja tik bieži plīst ekrāni utt???

    Šo piecu gadu laikā esmu lietojis gan HTC gan Apple izstrādājumus, nevaru sūdzēties paar kvalitāti un izturību.
    Vienīgais netīkamais mīnuss – HTC izdomāja, ka gadu vecam Desire, kas izlaišanas brīdī bija flagmanis, jāpārtrauc izlaist OS update, ar Apple šādu problēmu nav

    04.11.2015 12:17
    Reply to  zuu

    Samsung S3 2x saplēsu… nav runa par telefona “s**gumu”, bet to ka tie lido arī pie zemes… tie ir kabatā… utt..

    Ha ha
    16.03.2019 18:51
    Reply to  zuu

    Jo Apple ar savu update novelk bremzi tik talu, ka perc jaunu.

    Uldis M.
    04.11.2015 11:39

    Vēl viens fakts – cilvēkiem patīk atšķirties/izcelties, tāpēc bieži vien gribas izvēlēties kaut ko savādāku kā citiem. Parādīt ka neesi lielo brendu cērpamā aita. Sevišķi izteikti tas ir gīkiem – parādīt ka viņi no šīm lietām saprot daudz vairāk, tāpēc izvēlējušies tos pašus dzelžus nepārmaksājot par populāra ražotāja logo!

    04.11.2015 13:01
    Reply to  Uldis M.

    Aha, šim arī var piekrist. Es tieši tāda kā pačota dēļ savulaik nopirku OnePlus One. Un tas arī reāli darbojās, dažos pasākumos redzēju atzinīgus skatienus un pat jautājumus vai TAS ir OnePlus One :)

    Purvavelns
    04.11.2015 11:43

    Mainu telefonu vismaz reizi gadā. Pie tā pieradu vēl strādādams ar nokia – man vienmēr bija pilna atvilkne ar top e un n sērijas telefoniem. Pēc simbiana vēl bija tāda kļūda, kā Lumia, bet to izturēju pusmēnesi. Kopš tā laika – android. Kādu laiku bija samsung, bet kopš s4 laikiem vairs nepatīk viņu telefonu uzbūves nianses, ja konkrēti – tad malas. Tagad jau otrais huavejs, nākamgad jau varēs skatīt voc nekst – jāskatās būs ko piedāvā LMT. Nolikt visu piķi uzreiz – not mai stail. Rakstiņš drusku tendenciozs, es no tā ķīniešu bariņa izņemtu ārā huawei – viņi ir nopietns lielais spēlētājs, kas pats izstrādā un ražo komponentes (kas arī atsaucas uz cenu… bet nediskutēsim par nākotnes izredzēm :D) Meizu Pro 5 izskatās interesants un noteiktu aplūkotu, ka LMT piedāvātu…

    04.11.2015 11:47
    Reply to  Purvavelns

    Huawei ir ar puskāju iekāpis respektējamo ražotāju listē, bet – nesaki lec pirms neesi hop (vai kaut kā tā).

    Purvavelns
    04.11.2015 11:50
    Reply to  Artis Abols

    es ne par to: huawei nav kopālikšanas rūpnīca, kas iekārtojies kaut kur blakus komponenšu ražošanas rūpnīcai. Daviņiem nozarē ir vairāk patentu nekā apple (kaut kur tā lasīju)

    ProxyFromDeep
    05.11.2015 11:44
    Reply to  Artis Abols

    Huawei pats ražo/rada savu proci – Hisilicon/Balung.

    Guntis
    04.11.2015 11:49
    Reply to  Purvavelns

    lmt miskaste

    Purvavelns
    04.11.2015 11:51
    Reply to  Guntis

    jo? kā vari to pamatot? divu teļu vai bites darbinieks esi?

    Guntis
    04.11.2015 11:56
    Reply to  Purvavelns

    baigi gari jāraksta

    04.11.2015 11:58
    Reply to  Guntis

    This is internet, we have time

    04.11.2015 13:00
    Reply to  Guntis

    Jā, lūdzu, pastāsti. Galu galā, katram pamatotam viedoklim ir nozīme un lasītājiem šī informācija var noderēt savu nākamo mob. sakaru pakalpojumu sniedzēju.

    Purvavelns
    04.11.2015 13:28

    tas tak zināms, ka vieglāk ir nokārtoties, kā aiz sevis savākt. uz kādu pamatotu komentāru te i velti gaidīt.

    LG
    05.11.2015 16:43

    Galvenokārt cena/kvalitātes dēļ. Vienlaicīgi ir privāts telefons ar biti un teli un vel telefons ar darba sim ar LMT (internets). Tur, kur es apgrozos, visiem opeim zona ir +/- ok. Ir vietas, kur bitei 100%, bet LMT un Tele2 noķeršanai jādrasē apkārt. Interneta ātrums no daudz kā atkarīgs, bet LMT nebūt nav solītā (reklamētā) līmenī.

    Janis
    04.11.2015 17:45
    Reply to  Purvavelns

    Paga paga, Tu nesamaksā par telefonu uzreiz??
    Kas tu Iphonists Roltonists esi vai??

    gnils
    04.11.2015 12:21

    Es jau lietoju Ķīniešu aparātu – Meizu M2 note. Ja salīdzinam ar Galaxy S3, tad galaxy ir kārtu šķidrāks par Meizu, un vārīgāks. Bet – galaxy cena bija kaut kas briesmīgs…

    Guntis Džeriņš
    04.11.2015 12:26

    Nepilnu gadu lietoju OnePlus One. Līdz šim, nav licis vilties sevī.

    bombelats
    04.11.2015 12:52

    Nu ko var ņemties, rakstā tak ir skaidrojums kādēļ vieni ir lētāki kā otri. Pie tam ir zināms, ka par zināmu zīmolu ir jāmaksā vairāk (par vārdu vien). No ekonomistiem esmu dzirdējis, ka pat līdz 75%. Un lielākajā vairumā gadījumu šie divi segmenti nav salīdzināmi, tad var teikt, ka ZAZ jau tas Porsche vien ir, tikai lētāks – četri riteņi, divas durvis, motors aizmugurē, agrāk vēl arī gaisa dzesēšana utt.
    Un ņemot analoģiju, varētu domāt, ka valkājat tirgus lupatas, braucat ar TATA un tml.
    Un ir jau arī sociālais statuss, kas uzliek savus pienākumus – nevar cilvēks braukt ar Āzijas auto, iepirkties Superneto un lietot Suihuivčai telefonu.
    Un izturību jau zīmols ar negarantē – nav jau tā, ka Mercedes nelūst, vai lūst retāk.

    LOOK
    04.11.2015 12:58
    Reply to  bombelats

    Tur jau ir tā lieta, ka Mersis lūzt retāk….

    bombelats
    04.11.2015 15:09
    Reply to  LOOK

    Nepiekritīšu gan. Lūst tāpat kā Japāņi un pat korejieši. Vot par Ķīnas darinājumiem nezinu.

    Mārtiņš
    04.11.2015 12:56

    Manas pārdomas. Domāju, ka Apple iPhone šajā sakarā netiek “apdraudēts”. To vienkārši zināms kontingents pirks tāpat, iOS dēļ, tā dēļ, ka premium produkts, vai gluži vienkārši pirmais mūsdienīgais viedtālrunis (tūlīt mani kāds apšaubīs). Manuprāt, arī Nokia/Microsoft ar WP kāds gluži vienkārši pirks, īpaši neskatoties ne uz ko. Es laikam arī esmu pieskaitāms pie šiem. Taču visiem pārējiem, kas lielākoties ražo “Androīdus” – tur ir sīva konkurence. Un galvenokārt par cenu. Jo man šķiet, ka īsts Android cienītājs skatās tikai pēc maksimāla price/performance. Un tas arī nav neloģiski, jo kāpēc gan nenopirkt pēc iespējas lētāk “to pašu”, jo galu galā “saturs” jeb programmatūra jau tā pati. Ziniet, es neteiktu, ka tas pats Samsung vai citi pazīstamie Android ražotāji ir kaut kas izcilāks par lētajiem ķīniešu brendiem. Tāpat Samsung ir daudz gānīts par lētajiem plastmasas korpusiem, Sony par blāviem ekrāniem, LG vispār pilns ar štruntīgiem izstrādājumiem. Un tāpat tur daudz kas ir nokopēts no iPhone. Ja ķīnieši ir iemācījušies ražot patiešām normālas kvalitātes viedtālruņus, tad var teikt, ka Android ierīču tirgus pieder(-ēs) viņiem. Neaizmirsīsim arī par milzīgo Ķīnas un un Indijas tirgu, kur cena tiešām ir no svara…

    LOOK
    04.11.2015 13:21

    Naivi ir cerēt ka ķīnietis krutu speceni uztaisīs ar labām komponentēm un vēl patestēs cik labi tās sadarbojas. Rakstā jau bija minēts ka pircēju uzmet ar DDR3 RAM, jo pircējs salīdzinot redz 3Gb bet brendam tikai 2Gb (DDR4). Tas ir tikai piemērs kuru vēl var pārbaudīt, bet telefons sastāv arī no procesora un “n” visādiem blokiem, kuri tad arī nospēlē darvas piles funkciju medus mucā. Jo ķīnietis tāpat grib nopelnīt un viņu nemoka sirdsapziņa ka viņš iekšējai atmiņai ir “uzgriezis” apjomu specenē, bet dzīvē tā tur nav. Ar to es gribēju teikt, ka ķīnietis pagaidām ne par ko neatbild un vienīgi superlētā cena dod samierinājumu vēlāk atklātajām nepilnībām.
    Savukārt cilvēkiem kuri vēlas iegādāties aparātu ar labu kameru, ar labu audio, ar labu GPS, ar labu Wi-Fi, ķīnietis nederēs principā, jo šīs funkcijas tam ir tikai uz papīra.

    04.11.2015 13:41
    Reply to  LOOK

    Ar retiem izņēmumiem, bet ir arī laba prece.

    Kaspars
    04.11.2015 13:44
    Reply to  LOOK

    Esi stipri atpalicis, vai arī dzīvo savā fantāziju pasaulē. Pasaule mainās, pacenties mainīties arī pats vai arī nāksies nemitīgi pārmaksāt un pārmaksāt!

    LOOK
    04.11.2015 14:09
    Reply to  Kaspars

    Pieņemu ka neesi sapratis manu vēstījumu.
    Tamdēļ piemērs – budžets līdz 300€
    Tava izvēle kritīs uz kādu no ķīniešiem, vai 1,5 gadus vecu brenda flagmaņa modeli? Mana izvēle būs brenda flagmanis, nevis ķīnietis, un šādā situācijā par ļoti samērīgu naudu. Kā jau minēju citā komentārā, ja cena vienāda, tad ķīnietim nav izredzes. Pa dārgo es nepirktu ne vienu, ne otru (bet tas jau ir cits stāsts).

    Kaspars
    04.11.2015 14:21
    Reply to  LOOK

    par 300eur var paņemt Ķīnas flagmani (ne pašu jaunāko gan), kas strādās perfekti. Pats gan labāk ņemu 1-1.5 gadus vecu Ķīnas flagmani, par a-brendu budžetnieka cenu un nevaru sūdzēties! Pamēģi, paņemt labu Ķīnas aparātu (piem. Xiaomi mi sērijas, vai Meizu flagmani, vai LeTv…), redzēsi, ka GPS strādā teicami, nekas nelago utt. un par ietaupīto naudu aizbrauc kādā ceļojumā, iegūsti jaunas emocijas un neķer krenķi!

    LOOK
    04.11.2015 14:31
    Reply to  Kaspars

    Pag, pag, Tu apgalvo ka kāds no ķīniešiem būtu labāks realitātē piemēram par Sony Z2 vai Z1c attiecīgi tādā pašā cenā???

    04.11.2015 15:09
    Reply to  LOOK

    Kurā parametrā(os) tev vajag ko labāku atrast… ? Tūlīt sameklēsim…

    LOOK
    04.11.2015 16:16
    Reply to  eldberg

    kamera….

    04.11.2015 16:44
    Reply to  LOOK
    LG
    06.11.2015 08:36
    Reply to  LOOK

    Nopēc spoguleni, ja tev tiesam labu kameru vajag! Bet ta tavs Sony Z1 atpaliks no kombinacijas – kinietis par 160 + ziepene pa 100

    Skats
    04.11.2015 15:53
    Reply to  LOOK

    Jāsmejas, lai es pirktu pusotru gadu vecu lietotu bijušo flagmani par 300, ja varu dabūt par to pašu cenu jaunu super Ķinas flagmani.
    Piemēra, jauns InFocus 810 par ~ 140Eiro jau ir tas pats kas 1,5.gadu vecs exflagmanis.

    KKTK
    05.11.2015 00:34
    Reply to  Skats

    Vispirms nopērc, ieberzies un tad pasmiesimies.

    Skats
    05.11.2015 14:24
    Reply to  KKTK

    Man ģimenē ir InFocus 810. Nav ne vainas. Tik tas, ka 5,5 collu FHD, bet man pašam patīk mazāki.

    05.11.2015 13:41
    Reply to  LOOK

    300 eiro maksā mans mīlulis LG G Flex2.

    Ķīnas cena ir zem 250 eiro, es pat teiktu ka zem 200, jo ir šis tas jārezervē iespējamai PVN un muitas nomaksai.

    LOOK
    05.11.2015 17:58
    Reply to  Artis Abols

    230€ maksā mans mīlulis Z1c Rīgā, un man viņš patīk labāk par Z3c (370€). Lietoti aparāti droši vien būs aptuveni uz pusi lētāki, un vienalga risks būs mazāks nekā pērkot ķīniešu nosaukumu ar ūber speceni.

    Kaspars
    04.11.2015 13:47

    Rakstā nav pieminēts Ķīnas mega hits LeTv, piem. jaunais LeTv 1s, ko sāka tirgot vakar ir jau paspējis saņemt 11 miljonus priekšpasūtījumus. Kāpēc? Vienākrši viņš ir labāks!

    Maris Laudams
    04.11.2015 14:05

    Esmu fans price / performance, bet paņemot rokās tiešām labu aparātu (tos pašus Apple, samsung s6), saproti, ka dažreiz ir vērts maksāt vairāk. Ir sevišķi, ja pērc telefonu lai lietotu, nevis spēlētos.
    Lielākā daļa ķīniešu ir lētāki, jo izmanto “cut corners” – jeb, ir kāda darvas karote medus mucā.
    Tiesa, sev nopirku samsung galaxy s6 gold, kuru, tomēr, sev nepaturēšu, bet tirgošu ebay, jo sievas viedoklis par jauna telefona iegādi, nesakrita ar manējo, kā arī, laikam palieku vecs un jauni gadžeti nespēj mani vairs tā sajūsmināt.

    Uldis M.
    04.11.2015 14:40

    Ar ķīniešu produkciju ir tā – you get what you pay for! daudzkārt par to esmu pārliecinājies. Jā, tu nepārmaksā, bet tu arī nedabūn neko labāku kā par attiecīgo cenu var uztaisīt. Tāpēc ir naivi cerēt ka par lētu naudu var nopirkt kaut ko superlabu! Nu neviens taču nestrādās ar zaudējumiem.
    Pavasarī nosvēros par labu Xiaomi Yi action kamerai – dēļ cenas un solītajiem labajiem parametriem. Jā, filmē itkā labi, bet GoPro vai Sony vispārēji tomēr labāks – labāka skaņas kvalitāte, labāk tura baterija, u.t.t.

    05.11.2015 09:09
    Reply to  Uldis M.

    Man ir Sony kamera… bet joprojām biedrībai jāpērk kameras… tas to Xiaomi neņemt ja?

    Uldis M.
    05.11.2015 09:29
    Reply to  eldberg

    Atkarīgs no pielietojuma… personīgi mani neapmierina Xiaomi baterijas darbības laiks un ierakstītās skaņas kvalitāte. Tad vēl esot tā (iespējams tas ir jau izlabots, bet pirms laika vēl tā bija) ka pērkot Xiaomi Yi tā ir loterija – dabūsi precīzi fokusētu lēcu, vai out of focus… personīgi man trāpījās kamera kura fokusēta uz ~pus metru… kamēr filmē selfijus, viss brīnišķīgi, bet viss kas atrodas tālāk nav tik ass…
    Nez, otrreiz es laikam ņemtu Entry GoPro HERO… vai Sony – kurai ir gan optiskā attēla stabilizācija gan labs skaņas ieraksts…

    05.11.2015 09:32
    Reply to  Uldis M.

    Sony ir digitālā stabilizācija (Vismaz AS100/200)
    Ok, tātad nav jēgas ņemt… ir redzēts dzīvē un arī atsauksmes nav sliktas par SJ Kamerām

    Uldis M.
    05.11.2015 09:40
    Reply to  eldberg

    Sākumā taisni skatījos uz SJ-5000 modeļiem, bet tad kāreiz iznāca Xiaomi Yi un izvēlējos to… SJ ir interesantas kameras, bet man īsti neiepatikās pāršārpotā un pārkonstrastotā SJ bilde – dažos gadījumos izskatās labi, bet vispārēji tā bilde manuprāt nav priekš lielā ekrāna…
    Ja nevar (vai negribas) atļauties pirkt GoPro vai Sony, var protams paņemt SJ vai Yi, bet ja grib nopietnu rezultātu, labāk izvēlēties GoPro vai Sony

    Noris
    04.11.2015 14:55

    Iepriekš tieši price/performance dēļ pirku LG (vairākus), taču vidējai klasei sagaidīt os update nereāli, tad paņēmu Lumia 735, dēļ lokalizācijas trūkumiem ātri atmetu. Tagad tā paša price/performance dēļ paņēmu jau otro Huawei p8 Lite. Ierīce ar visu iepakojumu un dažādiem tenoloģiskiem sīkumiem liek justies kā tādam VIP.

    Purvavelns
    04.11.2015 15:31
    Reply to  Noris

    nu ja, bet huawejs jau sen vairs nav nekāds parasts ķīniešu lētucis…

    Kaspars
    04.11.2015 15:37

    Šodien saņēmu OnePlus X ielūgumu, rīt viņi atklās cenas, tad nu arī apskatīšos, ir vai nav vērts pirkt. Taču ja tā padomā, pēc Sony uzmetiena, šķiet, ka zaudēt jau nav ko. Pasaule neko vēl neizdevīgāku vienkārši vēl nav redzējusi- Z3+ 3 mēnešu laikā no flagmaņa kļuva par, kā te rakstīja- pilnīgi nelietojamu tālruni. Nekas tāds man liekas mobilo tālruņu biznesā vēl nebija redzēts, ka top end telefons tik īsā laikā kļūtu par vecu modeli. Paldies Sony par to! Un tad rodas jaut- kur tad ir tā kvalitāte, par kuru tik ellīgi pārmaksā, kur tad ir tās tehnoloģijas, kuras katrus 3 mēnešus jāmaina, kur ir tā lielās kompānijas produktu drošība, jo man izskatās, ka vairāki ražotāji vienkārši nekaunīgi tirgojas uz sava vecā vārda. Es protams nesaku, ka ķīnas tel ir labs pirkums un tā, es uz tiem skatos skeptiski, bet tīri tā objektīvi skatoties- ķīnas tel jauns maksā mazāk nekā tā cenas starpība, kas tiek zaudēta, kad kā Z3+ gadījumā, no 700-800 EUR tas kļūst par 0 EUR telefonu, nu labi, par 200-250EUR varbūt, tātad pat ja ķīnas mēsls izrādās nederīgs, ja vien es tos 3 mēn ar to izvelku, tas tik un tā man izmaksā mazāk, nekā tāds Z3+. Ok,… Read more »

    04.11.2015 19:54
    Reply to  Kaspars

    Tava sāpe ir sadzirdēta, esam ieguvuši Z3+ kārtīgai palietošanai, Bet vai Tu esi uz Sony centru aizgājis un Z5 plaukstā guldījis?

    Kaspars
    04.11.2015 20:12
    Reply to  Artis Abols

    A Sony centrā to Z5 var normāli apskatīt, tas nav pieķibināts pie kādas ķēdes vai vēl kā, kur nevar īsti nemaz rokās paņemt?

    05.11.2015 06:25
    Reply to  Kaspars

    Cik gadījies tur 2x būt, pārdevēji tur ir pretimnākoši.

    Janis
    04.11.2015 20:01
    Reply to  Kaspars

    Tak tu ar to savu Sony vari doties uz…
    Tik daudz nefanotu par viņiem nebūtu tagad kitajozs jāpērk:)

    Skats
    04.11.2015 15:40

    Tikai pa ķīniešiem!!! InFocus 810 nopirkts, gaidu Uhans U 100. Par šitādām cenām arī bieži piesauktā garantijas problēma paliek nesvarīga.

    Purvavelns
    04.11.2015 16:46
    Reply to  Skats

    paskaties uz savu uhānu – mediatek (gavno), ddr3, ekrāns… cik tur lietderīgā platība uz tā kluča – būs 50% vai nebūs? atsevišķas sensorpogas… zec tak jau historī sen… visa specene kaut kādu prestigo lēto aparātu līmenī + sīciņa bačiņa. aļa vertu dizains tā jau ir katra indivīda problēma.

    Skats
    04.11.2015 20:27
    Reply to  Purvavelns

    Nu jau mediatek snapdrakoniņus sitot pušu. Ne velti daudzi ražotāji izvēlas Helio.
    Palasās par tiem pašiem 615-tajiem, štrunti esot un 810-tie karsē.
    Un Uhanam normāla vidējās klases specifikācija,
    lai arī šo pērku tieši dizaina dēļ,
    jo pārējie dizainiski vienveidīgi garlaicīgi ,
    pa lielam atšķiras tikai napaļojuma leņkis – taisnstūra plāceņi ar vairāk vai mazāk noapaļotiem galiem.:)

    05.11.2015 06:27
    Reply to  Skats

    Par Uhānu neko nezinu, bet tiešām labāk Helio nekā S615.

    Skats
    05.11.2015 14:28
    Reply to  Artis Abols

    Uhanam nupat beidzās iepriekšpārdošana, gaidu kad sūtīs.
    Paņēma šī dizains par >100 Eiro cenu un kā otrs telefons blakus Nokia N8 varētu būt interesants..

    Kristaps Lācis
    04.11.2015 16:53

    Man jau šķiet ka atmiņas tips ir sasiets ar čipa izvēli – ja čips strādā ar ddr3, tad nevar kapeikas iep*&*nai nomainīt uz ddr2, vai pačota celšanai uzlikt ddr4. Ja izvēļos, piem., telefonus ar 800 snapdragonu, tad arī atmiņa visiem modeļiem būs LPDDR3 800MHz Dual-channel 32-bit (12.8GBps).
    https://www.qualcomm.com/products/snapdragon/processors/800

    Krotow
    04.11.2015 22:15

    Ķīniešiem tiešām viss maksā atbilstoši vērtībai. Ļoti lēti tur var gadīties nopirkt arī labas lietas, taču visbiežāk kaut kas no būtiskajiem komponentiem tad būs apgriezts. Tiešām laba elektronika ķīniešu versijā, kā likums maksā ne lētāk kā par trešdaļu lētāk no attiecīgas kategorijas brenda cenas. Zemākā cenu līmenī jau sākas problēmas. Taču aparāts, kurš maksā 2/3 no brenda cenas ar līdzīgiem parametriem, parasti tiešām ir labs. Mobilo telefonu jomā tie paši Meizu, Xiaomi un OnePlus to pierāda. Un nevajag jaukt “ķīniešu telefonus” ar Ķīnā ražotajiem pirātiskajiem pazīstamu brendu modeļu kloniem (palasiet par KIRF). Tie ir pavisam cits stāsts un paredzēti zināmai klientu kategorijai.

    Vispār, lasot jaunāko telefonu specenes, DDR3 un DDR4 telefonā reizēm šķiet dīvaini. Lielā daļā datoru pat vēl nav DDR3 :)

    Purvavelns
    04.11.2015 22:42
    Reply to  Krotow

    kas tie Tev par datoriem? (ui, neatbildi, nemaz neinteresē :D)

    Krotow
    04.11.2015 23:27
    Reply to  Purvavelns

    Daži kolēģi un paziņas vēl ar tādiem strādā. Valsts iestādēs, kur pēdējos pāris gados nav nomainīta datortehnika, arī datoru ar DDR2 ir gana. DDR3 jau nesen vēl skaitījās RAM augšgals un DDR4 – tikai videokartēs :P Ai labi, es te pusnakts iespaidā uzjautrinos, ka tādas konfigurācijas datori, kas vēl salīdzinoši nesen skaitījās labi, šodien ir lielāki nīkuļi par kabatā esošo telefonu, kurā bez raustīšanās darbojās tās datorspēles, kuras ap 2004. gadu mājās esošajā datorā nedarbojās tā ātrdarbības dēļ. Smartfonam līdz laptopa aizstāšanai reāli ir palicis tikai nedaudz – nodrošināt pietiekami ērtu klaviatūras un peles pieslēgšanu un iespēju palaist tajā pierastās “desktopa” programmas.

    Kaspars
    05.11.2015 06:36
    Reply to  Krotow

    Es domāju, ka WIndows ar saviem telefoniem ir tuvu tam, lai desktop programmas varētu palaist tālrunī. Pele un klaviatūra- ar bluetooth, nav vajadzības pēc pieslēgvietām, un ja nu kas jāpieslēdz, tad caur adapteriem- Apple pieredze rāda, ka cilvēki labprāt pērk adapterus, turklāt neraustās par tiem atdot milzu naudu :))

    KKTK
    05.11.2015 01:46

    Interesanti būtu redzēt cik ķīnietīši savos uzņēmumos cītīgi strādā virstundas un cik brendotie ir apvēlušies ar uzņēmuma nodrošinātajām ērtībām. Varbūt tur meklējama atbilde…

    Skats
    05.11.2015 14:36
    Reply to  KKTK

    Noteikti tā. Un tad kad šie sāk apvelties, tā šo veiksmes stāstus vēlas īstenot citi nākamie…)

    14.11.2015 17:06

    Jautājums par Ķīniešu telefoniem, ko pārdod ES.
    Kā ar EU direktīvu par mobīlo telefonu uzlādes standartu? Micro-USB obligāts visiem? vai drīkst būt kādi izņēmumi?

    14.11.2015 18:45

    izrādās jaunais “ovālais” micro-USB :)

    15.11.2015 13:48

    Jā, USB Type-C ir jaunais USB standarts, kas šogad sāk ieviesties arī mobilajās ierīcēs (un pat datoros): https://en.wikipedia.org/wiki/USB_Type-C

    Druvis
    22.11.2018 10:00

    Sveiki!Pirms gada uztaisīju eksperimentu.Nopirku savai 9gadīgajai meitai xiaomi redmi note 4.Vienā no Latvijas lielākajiem interneta veikaliem dabūju to par 135 eu.Telefons patiešām labs,zinot kā sīkā spēja nokaut pāris stundās mana lg g6 bateriju un spēja to uzkarsēt līdz neiedomājamiem grādiem,tad redmi note4 baterija viņai tur visu dienu un telefons ir daudz vēsāks.Displejs labs un MIUI izskatās ļoti labi,kamera gan nav no tām labākajām ,bet pa 135 eu ir grēks piesieties. Pirms mēneša sīkā beizot sasita savam note4 ekrānu,zirneklis ir, bet lietot var.Es pat neizskatu iespēju mainīt ekrāna stiklu jo nav jēgas,pēc gada paņemšu viņai nākamo redmi note.Pēc gada lietošanas note4 nav palicis jūtami lēnāks,viss iet pludeni un ātri.Xiaomi ir patiešām labi telefoni un mans nākamais telefons būs xiaomi mi mix 3.Mans sencis taisās pirkt pirmo viedtālruni un pat mana sieva(kad pirku sīkajai redmi note4,vinja bija lielākā skeptiķe)tagad man saka lai es iesaku vinjam xiaomi!

    Ivars Kudelenskis
    28.11.2018 10:57

    Kāpēc Huavei tiek likts pie lētiem Ķīnas tālruņiem? Es teiktu, ka tas ir liekams vienā līnijā pie Samsung vai Apple.

    Svetlana Strode
    03.01.2019 17:21

    Izlasīju, sabiedējāt mani. Mans Huawei Mate 10 pro…. saku domat vai nav jājož pēc Samsung Note 9🙄

    Reklāma