Web Analytics
More
    Reklāma

    Tesla beidzot prezentē Model X elektrisko krosoveru

    Jaunākie raksti

    Runā, ka labs nāk ar gaidīšanu un izskatās, ka Tesla Motors šim sakāmvārdam ir piešķīris patiešām lielu nozīmi. Tesla Model X elektriskā krosovera prototips tika prezentēts jau tālajā 2012. gadā un toreiz Tesla vēstīja, ka auto ražošanā nonāks 2013. gadā. Tomēr solījumu uzņēmums nespēja izpildīt un Model X izlaišanu atlika vēl vairākas reizes. Tomēr beidzot šis auto ir prezentēts un varam iepazīties ar tā svarīgākajām īpašībām, kā arī cenu un pieejamības informāciju.

    section-exterior-profile

    Model X – drošākais krosovers

    Jaunā auto prezentāciju kompānijas vadītājs Elons Masks iesāka ar stāstu par to, ka Model X ir šobrīd drošākais krosovers. Masks apgalvo, ka vidējā statistiskā iespējamība gūt traumas avarējot ar Model X lielā ātrumā ir tikai 6.5% (dati pēc NHTSA vērtējumu metodoloģijas). Šāds augsts drošības līmenis tiek skaidrots ar to, ka elektroauto priekšpusē nav novietots liels un smags dzinējs, kas avārijas brīdī ietriecas auto salonā un tādējādi traumē pasažierus. Elektroauto motori ir izmēros mazi un novietoti auto apakšpusē, tāpēc avārijas brīdī netrieksies pret pasažieriem un auto priekšpuse labāk amortizēs triecienu. Masks avarēšanu salīdzināja ar lēkšanu baseinā no liela augstuma. Klasisko ar priekšpusē novietotiem iekšdedzes dzinējiem aprīkoto auto gadījumā mēs lecam baseinā, kurā vēl ir arī liels akmens gabals. Tāpat zemi novietoto bateriju dēļ (zems smaguma centrs) Model X nebūs tik nasks uz apvelšanos kā citi krosoveri. Visu laiku aktīvas ir arī automātiskās bremzēšanas un no avārijas izvairīšanās sistēmas.

    section-safety-hero

    Model X ar īpaši “Ķīmisko ieroču aizsardzības” režīmu

    Ar īpaši lielu entuziasmu balsī Masks paziņoja, ka Model X ir aprīkots ar īpaši lielu HEPA gaisa filtru (kopumā tie ir divi) un tādējādi Model X salonā būs īpaši tīrs gaiss. Masks rezultātu pielīdzināja operāciju telpu gaisa kvalitātei. Digitālajā auto vadības panelī pat ir speciāla poga, kas ieslēdz īpašu “Ķīmisko ieroču aizsardzības” režīmu – tad salonā neiekļūs nevajadzīgas baktērijas, vīrusi un cita veida gaisa piesārņojums. Piesārņotās pilsētās tam ir jūtama nozīme un šāds risinājums gluži vienkārši var pagarināt mūža ilgumu.

    2015-09-30_1051

    Īpaši gudras aizmugurējās durvis

    Model X no lielākā vairuma citu auto būs viegli atšķirams tā uz augšu atveramo aizmugurējo durvju dēļ. Tādas auto iestrādātas, lai bērniem būtu ērtāka iekāpšana trešajā sēdekļu rindā. Pie tam durvis veidotas tā, lai tās varētu izmantot arī īpaši šaurās vietās un īpaši ultraskaņas sensori nosaka šķēršļus ap durvīm, tāpēc tās neapskrāpēsim arī garāžās ar zemiem griestiem. Savukārt, priekšējās durvis pašas atvērsies, ielaidīs auto vadītāju un aizvērsies. Tā kā auto nav kardāna tuneļa un tam ir līdzena grīda, zem otrās rindas krēsliem ir vieta bagāžai. Ja tomēr bagāžas ir vairāk, tad noderēs Model X spēja vilkt līdz 2.2 t smagas piekabes/treilerus. Ja septiņas vietas nav nepieciešamas, auto var pasūtīt arī ar sešām sēdvietām. Šajā gadījumā otrajā sēdekļu rindā iztrūks vidējā sēdvieta.

    2015-09-30_1108

    2015-09-30_1112

    Jauda, nobraucamais attālums un pieejamība

    Model X bāzes modelis (90P) ir aprīkots ar diviem elektromotoriem (pilnpiedziņa), no 0-100 km/h spēj paātrināties 4.8 sekundēs, attīstīt 249 km/h maksimālo ātrumu un ar vienu uzlādi spēs veikt līdz 413 km lielu attālumu. Paaugstinātas veiktspējas “Ludicrous” režīmā (modelim P90D) auto 100 km/h ātrumu sasniegs 3.2 sekundēs, bet nobraucamais attālums samazināsies līdz 402 km.

    “Knapākais” P90D modelis maksās 132 000 ASV dolārus, bet jaudīgākais P90D – 142 000 dolārus. Jāpiezīmē, ka šīs cenas ir par vispilnīgāk aprīkotajiem Model X auto un konfigurators pagaidām nav pieejams. Tesla sola svaigi rezervētos Model X sākt piegādāt 2016. gada otrajā pusē.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    3 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Aigars Mahinovs
    30.09.2015 11:54

    Tipiskajais cenai pēc Maska vārdiem vajadzētu būt par ~5000 USD lielākai nekā tā pat aprīkotam Model S. Es tikai tā arī nesapratu kā kustās vidējā rinda, lai trešājā varētu iekāpt?

    30.09.2015 11:56

    Es no rīta skatījos prezentācijas video un tur vienā brīdī Masks rādīja, ka viņš pats var brīvi iesēsties trešajā rindā. Otrā sēdekļu rinda vienkārši mazliet pašļūc uz priekšu, lai var iekāpt aiz tās.

    Reklāma