Web Analytics
More
    Reklāma

    Volkswagen, kas pats atrod sev stāvvietu un uzlādē akumulatorus

    Jaunākie raksti

    Volkswagen sadarbībā ar Bosch un vairākām Eiropas augstskolām strādā pie jaunu tehnoloģiju attīstīšanas, kuru galvenais mērķis ir radīt pēc iespējas lētāku un vienkāršāku sistēmu, ar kuras palīdzību automašīnas spētu bez vadītāja iejaukšanās atrast brīvu stāvvietu un apstāties tajā. Uzņēmums apgalvo, ka izstrādātais sistēmas koncepts ar nosaukumu V-Charge (Valet-Charge), ļaus auto īpašniekiem pilnībā atbrīvoties no neinteresantā un laikietilpīgā brīvas stāvvietas meklēšanas procesa.

    Gadījumā, ja ar šādu sistēmu būs aprīkots elektroauto, tas spēs arī patstāvīgi atrast ne tikai brīvu vietu stāvēšanai, bet gan arī tādu tādu stāvvietu, kas ir aprīkota ar bezvadu uzlādes sistēmu. Pēc tam, kad akumulatori tiks pilnībā uzlādēti, auto pats autonomi pametīs stāvvietu un apstāsies citur – vietā, kas nav aprīkota ar uzlādes sistēmu, tādējādi ļaujot arī citiem elektroauto uzlādēt savus akumulatorus.

    Reklāma

    945372793772080688-1280x920

    Automašīnas īpašnieks ar sava viedtālruņa palīdzību, izmantojot īpaši tam paredzētu aplikāciju, nosūta savam auto komandu atrast tuvāko brīvo stāvvietu (vai arī atgriezties no tās) un līdz ar to auto nekavējoties saņem arī virtuālu karti, kurā ir norādīts maršruts līdz stāvvietai. Katra stāvvieta ir apzīmēta ar īpašu marķējumu, kas ļauj automašīnai atpazīt, vai šī stāvvieta jau ir aizņemta, vai arī vēl ir pieejama. Tiek apgalvots, ka sistēmas pilnvērtīgai un drošai darbībai nebūs nepieciešami īpaši apstākļi – tā spēs atpazīt citas automašīnas, kā arī velosipēdistus un gājējus.

    Lai arī līdzīgi projekti ir izstrādāti jau iepriekš, V-Charge atšķiras no citiem ar to, ka neizmanto GPS sistēmu, tādējādi sistēma darbosies arī daudzstāvu un pazemes autostāvvietās. Automašīnas pārvietosies vadoties tikai pēc vizuāliem orientieriem, kas ir atzīmēti arī virtuālajā kartē un kurus automašīna brauciena laikā nolasa ar vairāku sensoru palīdzību, to skaitā – četras platleņķa kameras, divas 3D kameras un divpadsmit ultraskaņas radari.

    Šobrīd gan vēl netiek minēts, kad šī sistēma varētu tikt pielietota sērijveida automašīnās, taču jau tagad ar īpaši aprīkotu VW eGolf noris sistēmas darbības izmēģinājumi un attīstīšana.

    https://www.youtube.com/watch?v=e3Y1H4iIaNE

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma